Jak zapewniać profesjonalną obsługę w trakcie komunikacji z Klientem?
Pracownicy obsługi Klienta codziennie są wizytówką firmy. To, jak traktują Klientów, wpływa na opinie o firmie, a w dalszej perspektywie też na lojalność Klientów.
Jak reaguje Klient, gdy pracownik nie jest zainteresowany jego potrzebami i zachowuje się jakby nie rozumiał jego intencji? Jest niepewny i zdezorientowany. Czy taka postawa może wzbudzić zaufanie? Raczej prowokuje do agresji, a w najlepszym razie do jak najszybszego zakończenia tego nieudanego spotkania.
O pracowników obsługi Klienta trzeba zadbać. Wyposażony w podstawową wiedzę o zasadach doskonałej obsługi Klienta, wyćwiczony w optymalnych zachowaniach i wreszcie zmotywowany do rozwoju – oto krótki przepis na skuteczny zespół pracowników obsługi Klienta niezależnie od branży (sklep, Call Center, hotel, urząd, placówka medyczna, e-commerce itd.).
Elementy i jakość obsługi Klienta
Cele szkolenia
Profesjonalna obsługa Klienta
- Zbudowanie motywacji uczestników do doskonalenia sposobu obsługiwania Klientów a szerzej dbania o Customer Experience.
- Wzrost świadomości własnej roli w procesie budowania satysfakcji klienta
- Poznanie zasad i kluczowych elementów doskonałej obsługi Klienta.
- Praktyczne wyćwiczenie doskonałej obsługi Klienta.
Tematyka szkolenia
Profesjonalna obsługa Klienta
- Rynek sprzedawców stał się rynkiem Klienta. Dlaczego musimy walczyć o zadowolenie współczesnego Klienta? Era Customer Experience!
- Kto dla kogo? Co jest celem obsługi Klienta i kto jest za nią odpowiedzialny?
- Czego oczekują współcześni polscy Klienci, a czego nienawidzą? – rola szacunku i zaufania.
- Ja jako obsługujący… kim jestem dla Klienta i co chcę osiągnąć obsługując go?
- Profesjonalna obsługa klienta – czym się kierować rozmawiając z Klientem?
- Mapa 36 znakomitych zwrotów i technik w obsłudze Klienta.
- Zasady profesjonalnej obsługi klienta wewnętrznego i zewnętrznego w kanałach zdalnych i bezpośredniej obsłudze.
- Katalog krytycznych umiejętności komunikacyjnych dla doskonałej obsługi Klienta.
- Jak rozmawiać z Klientem? Praktyka obsługi Klienta – doskonalenie umiejętności podczas scenek z wykorzystaniem scenariuszy z „życia firmowego „wziętych” –
- Analiza własnych mocnych stron w kontakcie z Klientem oraz obszarów, które wymagają wzmocnienia. Indywidualny kontrakt na rozwój.
Adresaci szkolenia:
Profesjonalna obsługa Klienta
Szkolenie z obsługi Klienta
Szkolenie skierowane jest do pracowników na co dzień obsługujących Klientów: sprzedawców, pracowników Biur Obsługi Klienta> Skorzystają z niego także pracownicy okazjonalnie kontaktujący klientów ale, od których zależy wizerunek, sprzedaż czy lojalność klienta.
Interesuje Cię szkolenie Profesjonalna obsługa Klienta? Napisz do nas, a przygotujemy ofertę skrojoną pod Twoje potrzeby!
Przeczytaj więcej na ten temat: