Skuteczna sprzedaż – fundamenty | szkolenie ProOptima

Kiedy sprzedawcy tracą Klientów? Na czym polega ich najczęstszy błąd?

Bardziej skupiają się na potrzebach swoich niż Klientów. Brak im wtedy wyczucia. Opowiadanie o walorach oferty lub próba domykania sprzedaży bez zdobycia zaufania Klienta na ogół uruchamia jego reakcję obronną.

Zanim Klient rozważy korzyści oferty, wie już czy „kupił” – handlowca.
Co Klienci mówią swym zachowaniem? – „Nie chcę, żebyś mi sprzedawał. Nie chcę popełnić błędu. Chcę dokonać właściwego wyboru.”

Tymczasem handlowcy:
nie umieją pytać,
są niecierpliwi,
wywierają presję na Kliencie,
błagają o zakup,

w efekcie nie stają się partnerem do rozmowy o prawdziwych dylematach Klienta.

Prawdopodobieństwo sukcesu tak realizowanej sprzedaży znacząco podnosi umiejętne słuchanie, obserwacja, a przede wszystkim sprawne posługiwanie się pytaniami. Wszystko po to, by z minuty na minutę budować pełniejszy obraz potrzeb Klienta. Jeśli wiemy czego naprawdę potrzebuje nasz Klient i mamy przekonanie, że dostarczymy mu wartość jakiej oczekuje, wówczas finalizowanie transakcji jest jedynie zapowiedzią końca problemu. Dlaczego zatem się wstrzymywać?

Jeśli chcesz sprawić, aby w głowach Twych Klientów pojawiła się myśl: „Wreszcie rozmawiam z kimś rozsądnym”, weź udział w szkoleniu „Skuteczna sprzedaż – fundamenty”.

Skuteczna rozmowa sprzedażowa – szkolenie dla handlowców

Cele szkolenia

  • Nabycie umiejętności rozpoznawania emocji Klienta i wypracowanie sposobów reagowania na nie.
  • Wyćwiczenie stosowania mocnych i wartościowych pytań.
  • Wzmocnienie siły perswazji dzięki znajomości potrzeb Klientów i stosowaniu przekonujących argumentów.

Tematyka szkolenia

  • „Sprzedaż jest możliwa, ponieważ…”. Identyfikacja rozumienia procesu sprzedaży i weryfikacja poczucia wpływu na jego przebieg u każdego z uczestników.
  • Zapewnij sobie 70% sukcesu na początku rozmowy!
  • Symulacja sprzedaży oferty.
  • Model zaangażowania sprzedającego – rozwinięcie.
  • Rozmowa handlowa na podstawie case study z pracy uczestników szkolenia.
  • Dlaczego Klienci nie mówią nam wszystkiego?
  • Jak diagnozować potrzeby?
  • Dopasuj się do klienta, by słuchać i obserwować skutecznie.
  • Pytaj, pytaj i jeszcze raz pytaj po to, by podsumować czego się dowiedziałeś.
  • Sprzedaż oferty firmy. Seria symulacji rozmów handlowych na bazie case’ów opracowanych na etapie przygotowań.
  • Podsumowanie szkolenia i plan rozwoju. Identyfikacja najważniejszego obszaru rozwoju i sformułowanie Action Planu.

Adresaci szkolenia:

Szkolenie skierowane jest do członków zespołów sprzedażowych, przedstawicieli handlowych.

Interesuje Cię szkolenie? Napisz do nas, a przygotujemy ofertę skrojoną pod Twoje potrzeby!

Przeczytaj więcej na ten temat:

relacje z klientami

Sprzedaż i negocjacje

Sprzedając, pamiętaj o… uśmiechu

Uśmiech jest jednym z najsilniej wpływających na decyzje klienta sposobem, jaki może…

5 najczestszych bledow telemarketera, od ktorych zalezy przebieg rozmowy

Sprzedaż i negocjacje

5 najczęstszych błędów telemarketera, od których zależy przebieg rozmowy

Każdy z nas niejednokrotnie odbiera telefony od telemarketerów. Jak to się dzieje, że z jednym…

Złoty Graal sprzedaży - Deming lekiem na całe zło! – cz. 2 sprzedaż obsługa klienta cykl PDCA Deminga budowanie relacji doświadczenie szkolenie ProOptima

Sprzedaż i negocjacje

Złoty Graal sprzedaży – Deming lekiem na całe zło! – cz. 2

Jak wskazówki Deminga może wykorzystać menedżer szukający innowacji w zarządzaniu sprzedażą…

Złoty Graal sprzedaży - Deming lekiem na całe zło! – cz. 1 cykl PDCA Deminga kompetencje sprzedażowe sprzedaż szkolenie ProOptima

Sprzedaż i negocjacje

Złoty Graal sprzedaży – Deming lekiem na całe zło! – cz. 1

Bywa, że jesteśmy zaskakiwani prostotą metod, które pomagają zwiększać skuteczność naszych…

Sprzedaż partnerska czyli budowanie relacji z kluczowymi klientami długofalowa relacja trójstronny model kompetencje wiedza szkolenie ProOptima

Sprzedaż i negocjacje

Sprzedaż partnerska, czyli budowanie relacji z kluczowymi klientami

To, jak dobrze udaje się sprzedawać w zmieniającym środowisku biznesowym, w dużej…

Szkolenia hybrydowe dla handlowcow ProOptima sprzedaż szkolenia sprzedazowe kompetencje miekkie i twarde

Sprzedaż i negocjacje

Szkolenia hybrydowe dla handlowców

Nowy sposób na poprawę efektywności sprzedaży. Często słyszymy pytania: Czy można podnosić…