Trening asertywności | szkolenie ProOptima

Asertywność jest jak powietrze – zauważamy jej ważność, gdy nagle jej zabraknie. Najczęściej wówczas, gdy rozmawiając z innymi zbyt szybko ulegamy lub dla obrony własnego zdania stajemy się agresywni. Przez taką nieumiejętną postawę cierpi efektywność zespołowa i osobista. Bycie nieasertywnym odbija się na relacjach w pracy. By zapobiegać trudnym interpersonalnie sytuacjom, lepiej jest zawczasu doskonalić umiejętność konstruktywnej komunikacji.

Trening asertywności – szkolenie

Cele szkolenia

  • Rozwój asertywnej postawy.
  • Podniesienie skuteczności w realizacji zadań wymagających współpracy.
  • Doskonalenie umiejętności wyrażania własnego zdania i opinii w sposób dobitny, a jednocześnie nieagresywny.
  • Wyćwiczenie konstruktywnego wyrażania emocji (wobec przełożonych i podwładnych, w pracy i życiu osobistym).
  • Umiejętne przyjmowania krytyki i negatywnych ocen.
  • Rozpoznawania symptomów agresji, uległości i skutków takiego zachowania.
  • Budowanie relacji z ludźmi opartych na wzajemnym szacunku.

Tematyka szkolenia

  • Budowanie relacji z ludźmi opartych na wzajemnym szacunku.
  • Stawanie się asertywnym; asertywność i budowanie poczucia własnej wartości.
  • Rozwijanie asertywności poprzez przyjmowanie odpowiednich postaw i przekazywanie pozytywnych komunikatów.
  • Rozwijanie asertywności; formułowanie próśb i umiejętność odmowy.
  • Zasady asertywnego wyrażania opinii.
  • Mapa asertywności – autodiagnoza własnego poziomu, obszarów asertywności i jej braku.
  • Osiąganie celów z poszanowaniem praw i godności współpracowników.
  • Praktyczne ćwiczenia postawy asertywnej, czyli: jak asertywnie wyrażać i egzekwować polecenia, jak wyrażać własną opinie i emocje, jak udzielać konstruktywnej asertywnej krytyki i jak ją przyjmować.
  • Asertywność w mowie ciała, na ile nasze ciało i głos wspomagają asertywność? Analiza nagrań wideo, indywidualne wskazówki od trenerów.

Adresaci szkolenia:

Szkolenie skierowane jest do wszystkich pracowników, którzy w swojej pracy komunikują się z klientami i współpracownikami.

Interesuje Cię szkolenie? Napisz do nas, a przygotujemy ofertę skrojoną pod Twoje potrzeby!

Przeczytaj więcej na ten temat:

4 kulturowe grzechy główne czyli dlaczego komunikacja międzykulturowa w biznesie ma znaczenie relatywizm błąd podejścia zarządzanie wielokulturowe szkolenie ProOptima

Komunikacja i współpraca

4 kulturowe grzechy główne, czyli dlaczego komunikacja międzykulturowa w biznesie ma znaczenie

Wyobraźmy sobie następującą sytuację: nasze przedsiębiorstwo produkujące plastikowe elementy wykończenia…

Efektywność osobista informacja zwrotna 7 pułapek w zawodowym demaskowaniu kłamstwa | artykuł ProOptima

Komunikacja i współpraca

7 pułapek w zawodowym demaskowaniu kłamstwa

Powszechnie wierzymy, że pracownicy służb mundurowych są o wiele bardziej efektywni i doświadczeni…

Czy zajęcia z savoir-vivre'u i dobrych manier mają sens? Efektywność osobista autoprezentacja savoir vivre w biznesie szkolenia ProOptima

Komunikacja i współpraca

Czy zajęcia z savoir-vivre’u i dobrych manier mają sens?

Jadąc w sobotni poranek na zajęcia z młodzieżą zobaczyłam ogromny billboard, na którym widniał napis:…

Przejrzyście zamiast mgliście wystąpienia publiczne prezentacje techniki prezentowania jasne formułowanie przekazów szkolenia ProOptima

Komunikacja i współpraca

Przejrzyście zamiast mgliście

Większość z nas chce być spostrzegana jako ludzie mądrzy, oczytani, inteligentni,…

Głos jak dzwon! wizerunek emisja głosu techniki posługiwania się głosem wystąpienia publiczne przemówienia prezentacje szkolenia ProOptima

Komunikacja i współpraca

Głos jak dzwon!

13 maja 1940 roku po objęciu urzędu premiera Winston Churchill przekonywał…

Konstruktywna komunikacja bez przemocy w pracy i życiu prywatnym Porozumienia Bez Przemocy Nonviolent Communication NVC szkolenie ProOptima

Komunikacja i współpraca

Konstruktywna komunikacja bez przemocy w pracy i życiu prywatnym

Co by było gdybyś zamiast ograniczać swoje szanse na udaną współpracę pomógł sobie…