W butach pracownika i klienta. Jak rozwijać empatię wewnątrz firmy - praktyczne warsztaty empatii dla liderów i ekspertów - ProOptima - szkolenia, doradztwo

Wykorzystaj siłę empatii dla budowania lepszych Customer i Employee Experience (CX i EX)

Warsztaty dostarczą niezbędnej wiedzy i narzędzi do stosowania na co dzień w zespole, by skutecznie wdrażać podejście Employee Experience i poprawiać doświadczenia pracowników i klientów na każdym etapie rozwoju pracownika i zespołu. Warsztaty przyczynią się do poprawy zaangażowania pracowników, do lepszej oceny managerów przez pracowników, polepszą atmosferę w zespole. A efekty warsztatów mogą również wpłynąć na zmniejszenie rotacji oraz wzrost wskaźnika eNPS oraz NPS wśród klientów.

W butach pracownika. Jak rozwijać empatię wewnątrz firmy - praktyczne warsztaty empatii dla liderów

Wykorzystaj siłę empatii dla budowania lepszych Customer i Employee Experience (CX i EX)

Cele szkolenia
W butach pracownika i klienta. Jak rozwijać empatię wewnątrz firmy - praktyczne warsztaty empatii dla liderów i ekspertów

Warsztaty dostarczą niezbędnej wiedzy i narzędzi do stosowania na co dzień w zespole, by skutecznie wdrażać podejście Employee Experience i poprawiać doświadczenia pracowników na każdym etapie rozwoju pracownika i zespołu. Warsztaty przyczynią się do poprawy zaangażowania pracowników, do lepszej oceny managerów przez pracowników, polepszą atmosferę w zespole. A efekty warsztatów mogą również wpłynąć na zmniejszenie rotacji oraz wzrost wskaźnika eNPS.

Korzyści dla uczestników:

Uczestnicy

  1. zrozumieją, na czym polega empatia emocjonalna i poznawcza i jak ją stosować w biznesie, w miejscu pracy (w relacji z klientem czy pracownikiem)
  2. nauczą się odróżniać empatię dojrzałą od niedojrzałej, gdyż ta niedojrzała wyczerpuje emocjonalnie i jest jednym z czynników wypalenia zawodowego
  3. otrzymają narzędzia wspierania i doceniania pracowników oraz dbania poczucie sensu pracy i współpracy
  4. poznają obwód empatii w mózgu, dzięki czemu lepiej zrozumieją schemat działania emocji i zachowań empatycznych lub nieempatycznych
  5. nauczą się rozpoznawać blokery empatii, które niekorzystnie wpływają na pracowników i na klientów
  6. nauczą swoich pracowników empatii wobec klientów  czy współpracowników
  7. zainspirują się przykładami empatii z innych firm
  8. będą praktykować 4 podstawowe narzędzia rozwoju empatii i dbania o doświadczenia pracowników: Mapa empatii, Service Safari, Jobs to be done, Ścieżka pracownika
  9. nauczą się skuteczniej wdrażać elementy onboardingu, offboardingu i rozumieć emocje pracowników w trudnych sytuacjach
  10. wyjdą z planem wdrażania codziennych rytuałów zespołowych, które rozwijają empatię i wejdą w proces rozwijania nawyku empatyzowania z pracownikami

Tematyka szkolenia
W butach pracownika i klienta. Jak rozwijać empatię wewnątrz firmy - praktyczne warsztaty empatii dla liderów i ekspertów

Program szkolenia „W butach pracownika i klienta. Jak rozwijać empatię wewnątrz firmy – praktyczne warsztaty empatii dla liderów i ekspertów”

  • Czym empatia jest, a czym nie jest, czyli definicje neuronaukowe, mity o empatii, budowa mózgu, która uzasadnia prawidłowe funkcjonowanie obwodu empatii i rozwój empatii emocjonalnej oraz poznawczej. 
  • Przykład empatycznych i nieempatycznych zachowań, czyli przejawy zdrowej – dojrzałej empatii w pracy oraz przykłady obciążającej i wyczerpującej niedojrzałej empatii wobec pracowników.
  • Empatia w procesie onboardingu i offboardingu pracownika oraz reguła peak-end, czyli przykłady dobrych i złych praktyk traktowania pracowników w trudnych, początkowych i końcowych momentach.
  • Model HALT- 4 blokery empatii i 3 błędy poznawcze, które utrudniają pracę, współpracę, efektywną komunikację i budowanie relacji na linii manager-pracownik, pracownik-pracownik, pracownik-klient
  • Rytuały zespołowe rozwijające empatię na co dzień: zadania i ćwiczenia do regularnego stosowania w zespole, by uczyć się aktywnego słuchania, wzajemnej otwartości i ciekawości oraz doceniania na linii manager-pracownik, pracownik-manager, pracownik-pracownik
  • 4 narzędzia rozwijające empatię funkcjonalną wobec pracowników i wspierające managerów w umiejętności wchodzenia w buty pracownika: mapa empatii, jobs to be done, Service Safari, Ścieżka Pracownika i klienta – Customer i Employee Journey

Szkolenie w formule dedykowanego, zamkniętego dla danej firmy warsztatu trwa 2 dni.

 

Adresaci szkolenia:
W butach pracownika i klienta. Jak rozwijać empatię wewnątrz firmy - praktyczne warsztaty empatii dla liderów i ekspertów

Szkolenie przeznaczone jest dla świadomych liderów:

  • dyrektorów,
  • managerów,
  • kierowników, którzy chcą wzmocnić swoje kompetencje w obszarze empatii.

Dla osób, które zarządzają zespołami i chcą lepiej rozumieć swoich pracowników, stosować adekwatne narzędzia motywujące i doceniające pracowników, sprawniej komunikować się w zespole, efektywniej osiągać cele zespołowe.

A także dla zespołów ekspertów – w formule szkolenia dedykowanego oraz osób z działu HR

Interesuje Cię szkolenie W butach pracownika i klienta. Jak rozwijać empatię wewnątrz firmy - praktyczne warsztaty empatii dla liderów i ekspertów? Napisz do nas, a przygotujemy ofertę skrojoną pod Twoje potrzeby!

    Przeczytaj więcej na ten temat: