Jak zwiększyć efektywność funkcjonowania Firmy poprzez usprawnienie zarządzania projektami?
Zarządzanie projektami – szkolenie menedżerskie
Właściciele firm, kierownicy i członkowie zespołów projektowych, a także kadra średniego szczebla często nie mają świadomości, że zarządzają projektami. Jednak właśnie tak można zdefiniować ich rolę w firmie. Szkolenie to jest dedykowane szczególnie dla osób wchodzących w tematykę zarządzania projektami, ponieważ porusza najważniejsze pojęcia z zakresu PM, poparte praktycznymi przykładami. Tym, którzy już zarządzają projektami, pomoże uporządkować wiedzę i da ciekawe wskazówki do jej zastosowania. W zakres tematyczny wplecione są wątki oryginalne (wykorzystanie analizy BAR-AAR w zespołach projektowych), które będą ciekawostką również dla znawców tej problematyki.
Na szkoleniu:
- Nie pokazujemy jedynej słusznej drogi, ale dajemy narzędzia, które można wykorzystać.
- Proponujemy, jak zastosować przydatne narzędzia – eklektycznie, łącząc różne elementy.
- Prowadzenie nie jest oparte na suchej wiedzy teoretycznej, ale na praktyce i doświadczeniu ze zrealizowanych i zamkniętych projektów.
- To, co najlepsze w różnych metodykach łączymy ze zdrowym rozsądkiem, popartym najnowszą biznesową wiedzą.
- Pokazujemy najnowsze trendy w zarządzaniu, które zostały już przetestowane i adaptujemy je do środowiska projektowego w naszym rodzimym otoczeniu.
- Przedstawione przykłady są efektem ciągłego uczenia się i praktycznego eksperymentowania.
Cele szkolenia
Wprowadzenie do zarządzania projektami
- Przygotowanie uczestników do prawidłowego definiowania celów projektu.
- Nabycie umiejętności budowania zespołu projektowego i pełnienie różnych ról jako członek zespołu.
- Nauka planowania projektu i tworzenia harmonogramu działań.
- Zapoznanie się z wybranymi metodykami i najlepszymi praktykami zarządzania projektami.
- Nabycie kompetencji określania ryzyka w projekcie i planowania reakcji optymalizujących.
- Poznanie sposobów monitorowania postępów i raportowania ich na wszystkich etapach projektu.
Tematyka szkolenia
Wprowadzenie do zarządzania projektami
- Obowiązki kierownika projektu.
- Cykl życia projektu i najważniejsze procesy w projekcie.
- Kluczowi interesariusze projektu.
- Ocena potrzeb i decyzja o wyborze projektów do realizacji.
- Formułowanie celów zgodnie z zasadą SMART.
- Wstępna dokumentacja projektu obejmująca wymagania z nim związane.
- Struktura Podziału Prac (WBS – Work Breakdown Structure).
- Macierz odpowiedzialności a Macierz RACI.
- Planowanie zasobów, zamówień, komunikacji i jakości.
- Przegląd BAR.
- Harmonogram projektu.
- Diagramy sieciowe – metoda ścieżki krytycznej.
- Planowanie zarządzania ryzykiem.
- Sprawozdawczość.
- Monitorowanie projektu.
- Ocena wykonania projektu.
- Dobór i zarządzanie zespołem projektowym.
- Jak być skutecznym szefem zespołu projektowego? Jak wychowywać szefów projektów w organizacji?
- Przywództwo w zarządzaniu macierzowym.
- Zarządzanie dostawcami w projekcie.
- Zarządzanie kosztami.
- Weryfikacja wyników.
- Odbiór projektu.
- Formalne zamknięcie projektu.
- Zarządzanie wiedzą i przekazanie wyciągniętych wniosków do przyszłych projektów.
- Elementy zarządzania portfelem projektów.
- Model PPM.
- Analiza wybranych metodyk – do uzgodnienia w zależności od oczekiwań:
- PMI / PMBOK,
- PRINCE2,
- SIX sigma.
Adresaci szkolenia:
Wprowadzenie do zarządzania projektami
Szkolenie skierowane jest do właścicieli i kierowników firm, liderów i członków zespołów projektowych, kadry niższego szczebla.
Interesuje Cię szkolenie Wprowadzenie do zarządzania projektami? Napisz do nas, a przygotujemy ofertę skrojoną pod Twoje potrzeby!
Przeczytaj więcej na ten temat: