Zarządzanie zespołem w kryzysowej sytuacji - jak liderować w NOWEJ NORMALNOŚCI - Prooptima - szkolenia, doradztwo

Jak budować i wzmacniać zespołowość w sytuacji zmiany

Aktualny kryzys związany z Covid-19 spowodował dynamiczne zmiany w organizacji życia społecznego, zawodowego i prywatnego.
Firmy i instytucje swoje działania musiały się szybko dostosować. W takich warunkach mocniej skupiamy się za zadaniach, a mniej na ludziach. A przecież jest to sytuacja bez precedensu dla wszystkich zaangażowanych stron. W naturalny sposób pojawiają się silne emocje, poczucie niesprawiedliwości, obawy, niepewność, niejednoznaczność. Problemy techniczne, zmiana rutyny pracy, nowe środowisko pracy z domu, to wszystko z oczywistych względów wpływa na ogólne niezadowolenie, spadek motywacji, a czasami frustrację.

W takich momentach spojrzenia kierują się z stronę liderów, przełożonych, wyższego kierownictwa. Ich działania przekładają się na realizację zadań organizacji. Siła relacji na linii pracownik-przełożony jest poddawana próbie. To, co kierownik robił wcześniej w kontakcie bezpośrednim, dziś musi być realizowane w wersji wirtualnej. Wymagania wobec przełożonych mogą być przytłaczające, zaskakujące, a często niezrozumiałe. Wzajemne zrozumienie, świadomość potrzeb i oczekiwań mogą być przydatne. Jesteśmy w tym razem i tylko razem możemy sobie pomóc.

Liderowanie w zmianie, to jest szansa na rozwój, na poprawienie relacji, na przejęcie kontroli nad sytuacją, ale także ambitne wyzwanie. Jak zadbać o podległych pracowników, jak zarządzać zespołem w nowej sytuacji, jak zmotywować i jak wykorzystać kryzys do wzmocnienia relacji wewnętrznych, budowania wspólnoty, poczucia zespołowości i w efekcie wyjść silniejszymi, na te pytania odpowiemy sobie podczas szkolenia, oczywiście w wersji on-line. Zapraszamy!

Korzyści z udziału

  • Uczestnicy szkolenia poznają proste metody i techniki ułatwiające im zarządzanie zespołami w czasie kryzysu.
  • Uczestnicy będą potrafili dostosować swoje działania do sytuacji w codziennej praktyce.
  • Uczestnicy będą mieli świadomość własnego wpływu na jakość współpracy, motywację zespołu.

Liczebność grupy: max 12 osób

Materiały w PDF arkusze, z przykładami, modelami, literaturą.

Cele szkolenia
Zarządzanie zespołem w kryzysowej sytuacji - jak liderować w NOWEJ NORMALNOŚCI

  • Zrozumienie naturalnego modelu reagowania na zmiany.
  • Przekazanie konkretnych działań kierownika na każdym etapie zarządzania zespołem przechodzącym zmianę.
  • Poznanie jedynego, przebadanego i skutecznego modelu wzbudzania motywacji wewnętrznej opartego o SDT (Ryan/Deci).
  • Poprawę umiejętności motywowania pozafinansowego.
  • Metody poprawy komunikacji wewnętrznej, wzajemnego feedbacku i reagowania na trudności z zachowaniem godności obu stron.

 

Tematyka szkolenia
Zarządzanie zespołem w kryzysowej sytuacji - jak liderować w NOWEJ NORMALNOŚCI

Przebieg szkolenia:

  • Ćwiczenie wprowadzające w zagadnienie uświadamiające naturalne reakcje na zmianę.
  • Odniesienia do aktualnej sytuacji.
  • Omówienie modelu zmiany w formacie SPA (symptom-potrzeba-akcja przełożonego).
  • Przykłady dobrych praktyk i konkretnych zachowań kierownika, które wzmacniają relację i pomagają pracownikom odnaleźć się w nowej sytuacji.
  • Wprowadzenie do modelu wzbudzania motywacji wewnętrznej.
  • Przykłady wykorzystania modelu w praktyce zarządzania zespołem.
  • Sposoby wzmacniania komunikacji wewnętrznej, reagowania na trudności i udzielania feedbacku w sytuacjach wymagających społecznie wraz z modelami i przykładami.
  • Jak wykorzystać w praktyce poznane narzędzia i metody, aby zbudować wewnętrzną spójność zespołu, poprawić relacje, zwiększyć kontakt i przepływ informacji w zespole.
  • Sesja pytania i odpowiedzi.
  • Podsumowanie wydarzenia.

Adresaci szkolenia:
Zarządzanie zespołem w kryzysowej sytuacji - jak liderować w NOWEJ NORMALNOŚCI

Menedżerowie różnych poziomów zarządzania, którzy mierzą się z kierowaniem swoimi zespołami w i po sytuacji kryzysu COVID-19

Interesuje Cię szkolenie Zarządzanie zespołem w kryzysowej sytuacji - jak liderować w NOWEJ NORMALNOŚCI? Napisz do nas, a przygotujemy ofertę skrojoną pod Twoje potrzeby!

Przeczytaj więcej na ten temat:

Zarządzanie międzykulturowym zespołem w warunkach pracy zdalnej Webinar z ProOptima

Przywództwo i kompetencje menedżerskie

Zarządzanie międzykulturowym zespołem w warunkach pracy zdalnej

Zarządzanie międzykulturowym zespołem w warunkach pracy zdalnej Współczesne, globalne firmy często…

Przywództwo i kompetencje menedżerskie

AGILE. Skuteczne Zarządzanie w kryzysie – WEBINAR ProOptima by Ludmiła Pisiewicz 20.05.2020

AGILE. Skuteczne Zarządzanie w kryzysie. WEBINAR   #Zwinny#Przewodnik. Jak działać w sytuacji…

Przywództwo i kompetencje menedżerskie

7 sposobów na dobry feedback – WEBINAR ProOptima by Jacek Cymerman 27.05.2020

7 sposobów na dobry feedback WEBINAR Zaangażowanie i energia ludzi jest jak…

Przywództwo i kompetencje menedżerskie

Czasy zmian wymagają dobrego zarządzania zmianą – WEBINAR

Czasy zmian wymagają dobrego zarządzania zmianą, jak powiedział, zaraz na początku…

Informacja zwrotna - Feedback

Przywództwo i kompetencje menedżerskie

Kultura feedbacku – idealizowanie pięknoduchów czy konieczność dziejowa?

Na początku mojej pracy w roli trenera, do moich zadań należało, między innymi, odwiedzanie i wspieranie…

3 mity o motywowaniu pracownikow motywacja pieniadze nagrody i kary artykul szkolenia ProOptima

Przywództwo i kompetencje menedżerskie

3 mity o motywowaniu pracowników

Motywacja – wyświechtany zwrot, czy prawdziwe panaceum na wszelkie dolegliwości? Czy wystarczy ją…