Bądź zmianą, którą chcesz wprowadzić
Liderzy zmian, niezależnie od szczebla zarządzania, pełnią rolę przywódczą i tak są postrzegani przez pracowników Waszej firmy.
Jednak liderzy często nie potrafią zarządzać zmianom. Często mają fragmentaryczną wiedzę, opierają się na intuicji i swym wcześniejszym doświadczeniu, nieco tylko się przygotowując do nich ale bywa, że … bezrefleksyjnie idą na żywioł wprowadzając zmiany w firmie. Jakoś się uda!
Efektem tego są ogromne koszty emocjonalne własne (stres, frustracja, utrata zdrowia) ale i zespołów, którym przewodzą.
Z doświadczenia jednak wiemy, że takie wdrożenia zmian najczęściej dalekie od oczekiwań:
- ◦Jedynie 25% firm „wygrywa” na inwestycjach w CX, czyli raportuje wymierne efekty wdrożenia.
- ◦6/10 inwestycji daje zauważalne rezultaty, ale nie potrafi ich wykazać we wskaźnikach (ROI).
Wspieramy liderów zmian by tak nie było!
Czy Wasi kierownicy, dyrektorzy mogą być liderami, jakich potrzebują ich Wasze zespoły A może potrzebują profesjonalnego wsparcia od doświadczonego partnera?
Metod wiele jeden cel
Formy wspierania liderów dobieramy tak, by Ci mogli zrealizować konkretne cele biznesowe ich organizacji pamiętając jednak o potencjale, talentach i umiejętnościach, które Ci już posiadają.
Wspieramy ich w skutecznym zarządzaniu zachodzącymi zmianami poprzez dopasowane do potrzeb i kontekstu firmy działania rozwojowe takie jak:
- szkolenia indywidualne i zespołu liderów z zarządzania zmianą – dostarczając wiedzy i rozwijając umiejętności,
- poprzez warsztaty menedżerskie – by wypracować, podjąć decyzję a potem zaplanować zmianę,
- dostarczenie narzędzi i metodyk zarządzania zmianą – by korzystali z doświadczeń innych,
- indywidualny coaching, shadowing – by wspierać ich kiedy już wprowadzają zmiany
- oraz konsultacje przez cały czas współpracy
A jak może być kiedy metodycznie podejdzie się do zmian?
Efektem wspierania liderów w zmianie będzie:
- Plan zmian, oparty o analizę celu biznesowego, uwarunkowań i indywidualnego kontekstu kompetencji
- Świadome wykorzystanie rozwijanych umiejętności lidera czy zespołu liderskiego
- Skuteczniejsze radzenie sobie na każdej fazie zmian: zaprzeczania, oporu, testowania i akceptacji
- Skuteczna komunikacja w zmianie i idące za tym zaangażowanie pracowników
- Przeciwdziałanie niechcianym konsekwencjom błędów wprowadzania zmian
- A w końcu realizacja celu zmian