Zapytaj o usługę

Wyzwanie menedżera - kiedy potrzebny jest coaching?

Menedżerowie są krytyczną grupą pracowników, których kompetencje, postawy determinują efektywność innych pracowników.

Uczestniczą w szkoleniach, ale często ze względu na brak czasu nie mogą sobie pozwolić na dwa dni nieobecności w firmie. Z drugiej strony, jeśli nawet uczestniczą w szkoleniach, to potrzebują wsparcia przy wdrożeniu wiedzy i umiejętności w praktykę. Do tego celu znakomicie nadaje się coaching.

Czym jest coaching menedżerski?

Coaching indywidualny

Coaching jest zorganizowanym procesem indywidualnego wsparcia Klientów poprzez regularne, ustrukturyzowane sesje. Coach wspiera Klienta w osiągnięciu określonego celu poprzez nadanie spotkaniu odpowiedniej struktury, umiejętne zadawanie pytań i wymaganie planu działania.
Pomaga także Klientowi w zrozumieniu roli, jaką pełni w organizacji oraz w realizacji zadań z niej wynikających.

Dla kogo jest przeznaczony coaching indywidualny?

  • Dla specjalistów awansujących do roli szefa – szczególnie w sytuacji zmiany organizacyjnej, zmiany zakresu obowiązków albo rozwoju konkretnych umiejętności;
  • Dla średniej i wyższej kadry menedżerskiej – w powyższych sytuacjach, ale także w celu dookreślenia strategii/wizji firmy lub zespołu, rozwoju kompetencji menedżerskich, budowania równowagi między pracą a życiem prywatnym;
  • Dla osób przygotowujących się do objęcia stanowisk kierowniczych lub do innej zmiany swojej roli w organizacji;
  • Dla „talentów” – rozwijanie kompetencji w ramach programu rozwoju talentów.

Metoda pracy coachingowej

W swojej pracy coachowie opierają się na metodologii sprawdzonej przez International Coaching Community oraz International Federation of Coaching. Jako podstawę swojej pracy traktuje Solution Focused Approach. Lata praktyki dały jej niezbędne doświadczenia dostosowania pracy coachingowej do warunków współczesnego, polskiego biznesu.

W swojej pracy opieramy się na partnerskiej relacji i wzajemnym zaufaniu. Pomagamy ludziom w stawaniu się tym, kim chcą i byciu najlepszym jak to możliwe. Wydobywamy i wzmacniamy to, co w ludziach najlepsze. Wzmacniamy firmę nie tylko przez rozwijanie indywidualnych kompetencji, ale też przez kształtowanie odpowiednich postaw.

Proponowana przez nas holistyczna formuła coachingu opiera się na fakcie, że na zachowania pracowników ma wpływ więcej czynników niż tylko wiedza i umiejętności. Istotne są: system przekonań i poglądów, zakorzenione nawyki w myśleniu i działaniu, hierarchia wartości, poczucie tożsamości, odczuwanie równowagi pomiędzy życiem osobistym i zawodowym. Każdy z wymienionych powyżej czynników może podnieść lub obniżyć efektywność pracy. Podobnie jak sposób, w jaki pracownik zarządza swoimi emocjami i buduje relacje z innymi ludźmi.

Coaching w tym ujęciu pomaga w odkrywaniu istotnych przyczyn tych zachowań, które wydają się mało użyteczne. Jest to punkt wyjścia do wypracowywania nowych rozwiązań. Proces ten prowadzi do szybkiej i trwałej zmiany zachowań osoby coachowanej.

Korzyści z coachingu dla menedżera i ogranizacji

Efektem coachingu jest poprawa wskaźników określających zmiany indywidualne osiągnięte poprzez coaching. Zmiany u menedżera przekładają się na mierzalne efekty:

  • wzrost produktywności,
  • poprawa jakości,
  • lepsza obsługa klienta,
  • redukcja kosztów,
  • wzrost zysków,
  • wzrost obrotów.

Nieprzeliczalnymi efektami coachingu dla organizacji są między innymi:

  • lepsze relacje z pracownikami, z otoczeniem i klientami,
  • lepsza praca zespołowa,
  • zadowolenie z pracy,
  • mniej konfliktów,
  • większe zaangażowanie i motywacja pracowników.

Przebieg procesu coachingowego

Coaching w organizacji musi być zakorzeniony w aktualnej sytuacji firmy i stanowić wsparcie dla procesów, które dzieją się „tu i teraz” w organizacji. Dlatego coaching wymaga współpracy z coachem wszystkich zainteresowanych, czyli: przedstawiciela działu HR, Klientów i ich przełożonych. Sposób pracy wynika z najlepszych praktyk projektowania procesów rozwojowych w wiodących organizacjach.

Proces coachingowy obejmuje co najmniej 6 sesji, w odstępach około 3 tygodni.

Długość sesji jest ustalana indywidualnie, zwykle wynosi 60-90 minut.  Podczas całego procesu zachowana jest poufność, uzgodniona wcześniej na spotkaniu z coachem i przełożonym.

Pracujemy zgodnie z kodeksem etycznym ICF. Pod koniec procesu następuje sesja podsumowująca, a po jej zakończeniu – przedstawienie rezultatów coachingu, w sposób zaakceptowany przez Klienta, przełożonemu.

Kiedy coaching działa?

  • gdy menedżerowie napotykają bariery w pełnionej roli pomimo przeszkolenia,
  • gdy Klienci (menedżerowie, specjaliści) potrzebują rozwoju określonych kompetencji, aby lepiej realizować swoje cele zawodowe,
  • gdy Klienci odczuwają zmęczenie, przy objawach wypalenia zawodowego,
  • gdy talenty potrzebują jasno sprecyzowanego, indywidualnego i motywującego ich celu w organizacji,
  • gdy opór przed zmianą stanowi barierę w jej wdrożeniu.

Menedżerowie jakich firm skorzystali z coachingu ProOptima?

  • MTS
  • Ulma Construction
  • Narodowy Bank Polski
  • TRW
  • Carlsberg ASC
  • ZF
  • LYSOŃ
  • ITA Tools
  • OTIS

Co mówią o nas Klienci

więcej

Współpraca z ProOptimą i Tomkiem przebiegała bardzo sprawnie i profesjonalnie.

więcej

Współpraca z ProOptimą i Tomkiem przebiegała bardzo sprawnie i profesjonalnie. Dzięki Tomkowi zaczęliśmy analizować i zmieniać wiele procesów, tak aby były one dla naszych Klientów. Aktualnie wdrażamy nowoczesne systemy po to, żeby doświadczenia naszych Klientów były najlepsze, bez względu na to z kim nasi Klienci się kontaktują. 

DAIKIN

DAIKIN

Adam Nowicki, Senior Logistics and Supply Chain Manager CEE w Daikin Airconditioning Poland

DAIKIN

DAIKIN

Adam Nowicki, Senior Logistics and Supply Chain Manager CEE w Daikin Airconditioning Poland

Polecam kontakty i współpracę z firmą ProOptima w zakresie szkoleniowym, wdrożeniowym i konsultacyjnym. ProOptima to praktycy CX osadzeni w biznesowych realiach

więcej

Polecam kontakty i współpracę z firmą ProOptima w zakresie szkoleniowym, wdrożeniowym i konsultacyjnym. ProOptima to praktycy CX osadzeni w biznesowych realiach, świetnie wyczuwający trendy współczesnego świata.

Z sukcesem zarazili nas filozofią kultury Customer Experience w organizacjach, pomogli przejść przez etapy projektowania zmiany i nadal wspierają nas merytoryczną wiedzą i swoim doświadczeniem. Dzięki nim nasz NPS rośnie z roku na rok a wraz z nim kwitnie zadowolenie klientów i satysfakcja pracowników. Dziękuję Tomkowi Krasowi i jego zespołowi za ich ciągłe ewangelizowanie. Ogromnie cenimy sobie spotkania i regularne webinaria utwierdzające nas w przekonaniu, że obrana przez nas CX-owa droga rozwoju jest zarówno skuteczna jak i fascynująca.

Karolina Sekuła z Nagel poleca ProOptima

Nagel-Group

Karolina Sekuła, Dyrektor Centrum Klienta CEE Nagel-Group

Karolina Sekuła z Nagel poleca ProOptima

Nagel-Group

Karolina Sekuła, Dyrektor Centrum Klienta CEE Nagel-Group

Polecam szkolenia i współpracę z firmą ProOptima – entuzjasci z ogromną, fachową wiedzą o CX

więcej

Polecam szkolenia i współpracę z firmą ProOptima. Właściciel to entuzjasta z ogromną, fachową wiedzą i takich też ludzi zatrudnia. Zawsze można liczyć na najwyższy poziom prowadzonych szkoleń. Firma prowadzi wnikliwe badania i analizy, nie tylko dla największych graczy, którzy korzystają z jej usług konsultingowych, ale również na potrzeby własnych szkoleń. Dzięki temu przekazują na nich najbardziej aktualną wiedzę praktyczną. Polecam również poczytać artykuły na ich stronie. Widać, że tworzą to ludzie z pasją.

Agata Rzeszótko z Answear poleca ProOptima

ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko Customer Service Manager w ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko z Answear poleca ProOptima

ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko Customer Service Manager w ANSWEAR.com

Tomasz i jego zespół to profesjonaliści z dużą wiedzą i praktyką – eksperci z zakresu Customer Experience

więcej

Współpracę z firmą ProOptima rozpoczęliśmy jeszcze przed pandemią. Udało nam się zrobić analizę obecnego stanu, badanie spójności oraz określić mapę drogową do wdrożenia zmian. Tomasz i jego zespół to profesjonaliści z dużą wiedzą i praktyką. Pomogli nam przebrnąć przez procesy na styku z klientem i rozpoznać punkty bólu. Współpraca przebiegała bardzo dobrze i sprawnie. Tomasz chętnie dzielił się wiedzę i doświadczeniami z innych projektów. To wyjątkowy ekspert z zakresu Customer Experience.

Katarzyna Szram z Aquanet poleca ProOptima

Aquanet

Katarzyna Szram Dyrektorka Departamentu Sprzedaży Aquanet SA

Katarzyna Szram z Aquanet poleca ProOptima

Aquanet

Katarzyna Szram Dyrektorka Departamentu Sprzedaży Aquanet SA

Polecam ten kurs CEM Master każdemu kto chce poznać lub odświeżyć wiedzę na temat tego jak adresować CX w organizacji – to kurs z kategorii 'must’ 🙂

więcej

Polecam ten kurs CEM Master każdemu kto chce poznać lub odświeżyć wiedzę na temat tego jak adresować CX w organizacji. Kurs jest prowadzony tylko przez praktyków, co podnosi efektywność nauki i dostarcza narzędzi do wdrożenia 'na już’. Jest to też kurs z kategorii 'must’ także dla tych, którzy 'biegną’ z działaniami proklienckimi nie widząc jeszcze dużego obrazka CX i wielu powiązań, które ta tematyka ma z innymi działami firmy.”

Justyna Paszke Galanty z Lafarge poleca szkoelnia ProOptima

Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty Customer Complaints & CX Manager Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty z Lafarge poleca szkoelnia ProOptima

Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty Customer Complaints & CX Manager Lafarge Polska

I am pleased to recommend Tomasz Kras as an exceptional expert in the field of Customer Experience and I would not hesitate to recommend his services to any organization seeking to improve their customer experience and build stronger customer relationships.

więcej

I am pleased to recommend Tomasz Kras as an exceptional expert in the field of Customer Experience. I have had the pleasure to meet Tomasz on several CEX events and have been consistently impressed with his level of knowledge, professionalism, and dedication to providing outstanding CEM knowledge. His expertise in the field convinced me to cooperate with ProOptima on training project for CS team what delivered measurable results. Tomasz is a true thought leader in the industry, and I would not hesitate to recommend his services to any organization seeking to improve their customer experience and build stronger customer relationships.

Dorota Malinowska poleca firmę ProOptima i pracę z Tomkiem Krasem

Oriflame

Dorota Malinowska Customer Service & Operations Director Poland, Slovakia, Czech Republic w Oriflame Cosmetics

Dorota Malinowska poleca firmę ProOptima i pracę z Tomkiem Krasem

Oriflame

Dorota Malinowska Customer Service & Operations Director Poland, Slovakia, Czech Republic w Oriflame Cosmetics

Interesuje Cię ta usługa?

Wykorzystaj niezbędną wiedzę i narzędzia ProOptima