Customer Journey Map
Każdy człowiek ma tendencję do antropomorfizacji. Klient także, a może w szczególności klient. Kontaktując się z naszą firmą traktuje ją jako całość. Traktuje nas firmę, jako “Onych”. Tych, którzy czymś go skusili (marketing), do czegoś go przekonali (sprzedaż), coś mu dostarczyli (logistyka), coś mu wyprodukowali lub wymyślili, czego potem używa (produkcja, operacje) i wreszcie, gdy nastąpią kłopoty jakoś go traktują (serwis). Z jego perspektywy jednak tych działów nie ma. Są ONI. Firma jako całość. Dlatego nie zmieniając perspektywy z firmowej (struktura, procedury, zasoby, działy itd.) nie można zobaczyć i poczuć optyki klienta. Możliwość zmiany perspektywy daje budowa Mapy Podróży Klienta (Customer Journey Map). Zobacz dlaczego coraz więcej “oświeconych” firm, używając terminologii Colina Shaw, decyduje się budować mapy. Jakie są tego powody?
Warto zobaczyć firmę z perspektywy Klienta (naszą znamy aż za dobrze) :