Czym różni się Customer Experience od obsługi klienta?
Pierwszy kontakt klienta z firmą to zazwyczaj interakcja cyfrowa – Internet rządzi. Ale zaraz za nim jest interakcja z pracownikiem (wizyta w sklepie lub rozmowa przez telefon). To dostarcza twojej firmie możliwość zapewnienia doskonałej jakości obsługi klienta.
Jednakże, należy wiedzieć, że obsługa klienta jest tylko jednym z aspektów całości jaką jest Customer Experience
Jeśli rezerwujesz wakacje i osoba, z którą rozmawiasz jest miła i uprzejma – to jest obsługa klienta. Jeśli jednak oprócz tego twoje bilety dotrą na czas i hotel zapewni Ci dobry standard – to Customer Experience, klient wówczas podzieli się swoim przeżyciem z innymi potencjalnymi klientami. A jeśli, idąc dalej ze sposobu na dostarczanie wartościowych przeżyć klienta, za które ten będzie chciał zapłacić zrobicie sposób na prowadzenie biznesu wówczas powiemy o Customer Experience Management – czyli zarządzaniu doświadczeniem klienta. Jak zatem uczynić z Customer Experience kluczowa figurę w realizacji strategii klientocentrycznej?
Jak wdrożyć Customer Experience Management w praktykę?