Jak jest naprawdę z CEM?
Rezultaty audytu wydają się lekko szokować w tak zorientowanej na klientów firmie. Okazuje się, że zaniedbany został główny kanał komunikacji, jakim była w tym przypadku infolinia. Przed godziną dziewiątą, gdy nikogo nie ma w biurze, telefon po prostu dzwoni. Klient nie otrzymuje żadnej informacji zwrotnej, ani nie dowiaduje się, kiedy konsultanci będą dla niego dostępni. Czy taka obsługa wpłynie pozytywnie na wizerunek firmy XYZ? Czy warto tracić klientów przez taki szczegół?
Jak wskazuje wspomniany raport, osoby decyzyjne w przedsiębiorstwach dostrzegają potrzebę dbania o odczucia klienta. Większość z nich deklaruje, że jest on najważniejszą osobą dla firmy. Za słowami idą także pewne działania, lecz najczęściej brak w nich odpowiednio dobranej strategii CEM. Starają się oni zbierać informacje o swoich klientach, lecz, jak się okazuje, 64% badanych nie wykorzystuje tej wiedzy, by poprawić swój biznes!
Firmy dostrzegają więc, że wiedza dotycząca Customer Experience jest ważna i potencjalnie użyteczna. Nie do końca jednak wiedzą, jak na jej podstawie zmienić niekorzystne doświadczenia swoich klientów.