Jak stworzyć udaną strategię Customer Experience?
W przeszłości firmy konkurowały głównie w takich kwestiach jak cena czy marka, ale teraz najbardziej liczy się całkowite doświadczenie klienta. Poprawa jakości obsługi klienta może bezpośrednio zwiększyć zyski. W rzeczywistości 86% konsumentów twierdzi, że będą płacić więcej dla lepszego doświadczenia klienta (Customer experience – CX).
Udana strategia powinna łączyć obsługę, doświadczenie oraz zaangażowanie klienta
Wsparcie firmy powinno być udzielane klientom podczas ich podróży (Customer Journey), przed zakupem, w jego trakcie oraz zaraz po nim. Istotnym krokiem do uzyskania udanej strategii jest przypisanie danych do każdego z trzech obszarów. Przy obsłudze klienta warto przyjrzeć się ogólnej ocenie satysfakcji. Wskaźnikiem doświadczenia klienta może stać się Net Promoter Score, który określi jak klient postrzegał ogólną interakcję oraz jakie jest prawdopodobieństwo polecenia przez niego danej firmy.
Jeśli chodzi o zaangażowanie klienta, należy zdecydować, jakie obszary są najważniejsze dla firmy. Mogłyby to być statystyki społecznościowe oparte na wskaźnikach zaangażowania. Wszystkie trzy obszary powinny być zindywidualizowane i spójne we wszystkich kanałach, aby osiągnąć maksymalny wpływ.
Opracowanie: Aneta Przystał ProOptima
Źródło: http://customerthink.com/customer-service-vs-customer-experience-vs-customer-engagement/