Empatyczna komunikacja dla liderów - czyli jak zwiększyć zaangażowanie i efektywność zespołów?
Większe zaangażowanie w pracę i lojalność pracowników, poprawa efektywności, która przekłada się na wyniki finansowe i zwiększenie poziomu innowacyjności – to korzyści, które może przynieść organizacji empatyczna komunikacja.
Empatyczna komunikacja jest szczególnie ważna w obecnych czasach, w świecie pełnym niepokoju związanego z pandemią, wojną, inflacją i gwałtownymi zmianami technologicznymi. W rzeczywistości, w której pogarsza się nasza kondycja psychiczna, szereg zespołów pracuje zdalnie a na rynek pracy wchodzi pokolenie, dla którego ważniejsza jest atmosfera w pracy niż zarobki.
Według raportu Gallupa z 2024 r. Polscy pracownicy znajdują się na szarym końcu jeżeli chodzi o zaangażowanie w pracę w skali międzynarodowej. Zgodnie z opublikowanym niedawno raportem IPSOS Health Service 2024, problemy ze zdrowiem psychicznym są drugą największą obawą zdrowotną Polek i Polaków. Jak wynika z opracowania Wellbee i ICAN Institute „Kondycja psychiczna polskich pracowników”, co piąty zatrudniony skorzystał w ubiegłym roku ze zwolnień lekarskich lub urlopu ze względu na złe samopoczucie psychiczne.
Tendencje te przekładają się wprost na relacje jakie panują w naszych zespołach. Gorsza kondycja psychiczna warunkuje gorsze radzenie sobie z emocjami, wzrost błędów poznawczych, problemy z koncentracją i motywacją. To wszystko wpływa na wzrost konfliktów między pracownikami, silosowanie się i drenaż liderów, którzy w coraz większym zakresie muszą poświęcać swój czas na zarządzanie trudnymi sytuacjami.
W świecie pełnym zmian i niepokojów empatyczny lider jest w stanie zamodelować zachowania tworzące bezpieczeństwo psychologiczne, co stanowi fundament skutecznych i zaangażowanych zespołów. Komunikacja z uwzględnieniem empatii pozwala na nawiązywanie i utrzymywanie silnych relacji, nawet jeśli zespół nie pracuje z tego samego miejsca. Wpływa na skuteczne realizowanie celów, a jednocześnie odpowiada na potrzeby i oczekiwania pracowników. Dzięki empatii pracownicy czują się zauważani i ważni, co zwiększa ich zaangażowanie i poczucie odpowiedzialności za realizowane zadania.
Empatyczna komunikacja wymaga odwagi by dzielić się i zmagać z wrażliwością swoją i współpracowników. Nie oznacza więc słabości, wręcz przeciwnie jest mocną stroną i świadczy o sile lidera i jego zespołu.
Adresatami tego webinaru są:
- Prezesi,
- właściciele firm,
- zarządy i menedżerowie oraz
- przedstawiciele działów HR
W trakcie webinaru odpowiemy na pytania:
- co to jest zdrowa empatyczna komunikacja i jakie ma zastosowanie w świecie biznesu?
- w jaki sposób empatyczna komunikacja przekłada się na wzrost zaangażowania i skuteczności zespołów?
- jak krok po kroku wdrażać kulturę organizacyjną opartą na empatycznej komunikacji?
KIEDY?
28 lutego 2025 godzina 9:00-10:00
KTO prowadzi webinar: Agata Rutkowska
Rejestracja: https://webinar.getresponse.com/MCHLk/empatyczna-komunikacja-dla-liderow/