A przecież skrypt to podstawa….
Z mojego ponad 10 letniego doświadczenia wynika, że nie zmienia się praktycznie nic w tym zakresie, a błędy popełniane przez konsultantów są wciąż te same. Być może wynika to z niezmienionej wciąż polityki firm, w których konsultanci pracują? Być może wartość dobrego doradcy nie jest tak bardzo brana pod uwagę? Być może i dlatego, że uważamy dział telemarketingu a także infolinię sprzedażową, jako konieczny dział naszej firmy, ale taki, w który nie warto inwestować? Telemarketerzy przecież przyjdą do pracy. Zresztą, jak nie ci to inni…. Czy w mojej firmie kontroluje się koszty pracodawcy wynikające z dużej rotacji pracowników Call Center?
Osobiście uważam, iż reorganizację podejścia należy zacząć od zadania sobie tych kilku istotnych pytań i szczerze sobie na nie odpowiedzieć. Następny krok to szkolenie pracowników. Takie uszyte na miarę potrzeb firmy. Nie tylko dla konsultantów/doradców/sprzedawców. Szkolenia także dla kadry zarządzającej, od którego w mojej ocenie należy zacząć.