Jak stracić klienta podczas rozmowy telefonicznej? | ProOptima

Wbrew pozorom bardzo łatwo!

Sprzedaż przez telefon

Kiedy kupujemy, chcemy być potraktowani indywidualnie i wyjątkowo. Często o tym zapominamy i dajemy się ponieść emocjom czy też chwili. Zaczynamy dryfować w niebezpiecznym kierunku – zobojętnienia i odhaczenia kolejnego klienta.

Najlepiej zacząć od początku, czyli niechlujnego przywitania. Witasz się ze smutkiem w głosie,  niewyraźnie, lekko bełkocząc, mając nadzieję, że klient na pewno Cię nie zapamięta. Połykasz głoski, słowa wyrzucasz z prędkością światła, jakbyś dopiero co przybiegł do swojego stanowiska po maratonie. Sukces braku rozmowy gwarantowany!

Klient mimo wszystko nadal jest na linii. Zainteresowałeś go? A może ten szaleniec dał Ci szansę? Może jednak coś chce kupić? Teraz również możesz go do siebie zniechęcić:
„Dzwonię do Pani/Pana z ofertą”, zarzuciłeś czerwoną płachtę na byka. Z ofertami dzwoni do nas każdy, przynajmniej raz w tygodniu. Zbywamy go mówiąc: nie ma czasu, zgłaszam sprzeciw RODO… udało się, klient rozłączył się…

Ten człowiek wciąż ze mną rozmawia…Ba! Zaczyna mieć pytania. Mimo tylu starań, by go bezwiednie stracić, zainteresowałeś go. Mój hak na uwagę, wpajany przez trenera ma moc!!

„Czy byłby Pan zainteresowany?”, nie dajesz za wygraną. Wyrzucasz z siebie serię pytań zamkniętych. Odpowiedzi na nie wcale Cię nie interesują, w końcu i tak wiesz lepiej, czego ten człowiek potrzebuje. Kiedy klient w końcu się poddaje i mówi :
– nie jestem zainteresowany.

Musisz się jeszcze upewnić:
– Rozumiem, że nie jest Pan/Pani zainteresowana?

Mógłbyś podjąć polemikę, pokazać klientowi, co zyska dzięki naszemu rozwiązaniu, ale nie zrobiłeś na początku najważniejszego – nie zbadałeś jego potrzeb.

Rozmowa kończy się. Kolejny ciężki klient, który niczego nie potrzebuje bo wszystko ma. Przecież nie mogłeś nic zrobić, bo to był trudny klient…

Takich przykładów można mnożyć wiele. Mimo świetnej wiedzy teoretycznej, w praktyce często popełniasz podstawowe błędy. Aby uniknąć takich sytuacji, postaw się w sytuacji odwrotnej i zostań partnerem w rozmowie.

Powrót do kategorii:

Przeczytaj więcej na ten temat:

zaangazowanie pracownikow w prace jest krytycznie wazne dla firm.jpg

Human Resources

Trendy Employee Experience. Ilu pracowników jest naprawdę zaangażowanych w swoją pracę?

Wiele wskazuje na to, że w z roku na rok jednym z najważniejszych wyzwań dla menedżerów…

sens przeprowadzania badań klientów z ProOptima

Zdobyć i dbać o klienta

Jaki sens ma przeprowadzanie badań?

O rozwiązaniach skopiowanych od konkurencji, trendach na rynku i nieumiejętności wyznaczania celów Zastanawialiśmy się…

Klient trudny klientem wymagającym

Customer Care

Klient trudny czy wymagający?

„Klient nasz pan.” A może jednak nie…co jest ważne w Customer Care?…

relacje z klientami

Zdobyć i dbać o klienta

Sprzedając, pamiętaj o… uśmiechu

Uśmiech jest jednym z najsilniej wpływających na decyzje klienta sposobem, jaki może…

5 najczestszych bledow telemarketera, od ktorych zalezy przebieg rozmowy

Zdobyć i dbać o klienta

5 najczęstszych błędów telemarketera, od których zależy przebieg rozmowy

Każdy z nas niejednokrotnie odbiera telefony od telemarketerów. Jak to się dzieje, że z jednym…

Trudny klient – klientem wielowymiarowym obsługa trudnego klienta Customer Experience negatywne emocje radzenie sobie z emocjami szkolenia ProOptima

Customer Care

Trudny klient – klientem wielowymiarowym

Czy zastanawialiście się Państwo skąd się biorą tzw. „trudni klienci”? Jak…