Jak stracić klienta podczas rozmowy telefonicznej? | ProOptima

Wbrew pozorom bardzo łatwo!

Sprzedaż przez telefon

Kiedy kupujemy, chcemy być potraktowani indywidualnie i wyjątkowo. Często o tym zapominamy i dajemy się ponieść emocjom czy też chwili. Zaczynamy dryfować w niebezpiecznym kierunku – zobojętnienia i odhaczenia kolejnego klienta.

Najlepiej zacząć od początku, czyli niechlujnego przywitania. Witasz się ze smutkiem w głosie,  niewyraźnie, lekko bełkocząc, mając nadzieję, że klient na pewno Cię nie zapamięta. Połykasz głoski, słowa wyrzucasz z prędkością światła, jakbyś dopiero co przybiegł do swojego stanowiska po maratonie. Sukces braku rozmowy gwarantowany!

Klient mimo wszystko nadal jest na linii. Zainteresowałeś go? A może ten szaleniec dał Ci szansę? Może jednak coś chce kupić? Teraz również możesz go do siebie zniechęcić:
„Dzwonię do Pani/Pana z ofertą”, zarzuciłeś czerwoną płachtę na byka. Z ofertami dzwoni do nas każdy, przynajmniej raz w tygodniu. Zbywamy go mówiąc: nie ma czasu, zgłaszam sprzeciw RODO… udało się, klient rozłączył się…

Ten człowiek wciąż ze mną rozmawia…Ba! Zaczyna mieć pytania. Mimo tylu starań, by go bezwiednie stracić, zainteresowałeś go. Mój hak na uwagę, wpajany przez trenera ma moc!!

„Czy byłby Pan zainteresowany?”, nie dajesz za wygraną. Wyrzucasz z siebie serię pytań zamkniętych. Odpowiedzi na nie wcale Cię nie interesują, w końcu i tak wiesz lepiej, czego ten człowiek potrzebuje. Kiedy klient w końcu się poddaje i mówi :
– nie jestem zainteresowany.

Musisz się jeszcze upewnić:
– Rozumiem, że nie jest Pan/Pani zainteresowana?

Mógłbyś podjąć polemikę, pokazać klientowi, co zyska dzięki naszemu rozwiązaniu, ale nie zrobiłeś na początku najważniejszego – nie zbadałeś jego potrzeb.

Rozmowa kończy się. Kolejny ciężki klient, który niczego nie potrzebuje bo wszystko ma. Przecież nie mogłeś nic zrobić, bo to był trudny klient…

Takich przykładów można mnożyć wiele. Mimo świetnej wiedzy teoretycznej, w praktyce często popełniasz podstawowe błędy. Aby uniknąć takich sytuacji, postaw się w sytuacji odwrotnej i zostań partnerem w rozmowie.

Powrót do kategorii:

Przeczytaj więcej na ten temat:

relacje z klientami

Zdobyć i dbać o klienta

Sprzedając, pamiętaj o… uśmiechu

Uśmiech jest jednym z najsilniej wpływających na decyzje klienta sposobem, jaki może…

5 najczestszych bledow telemarketera, od ktorych zalezy przebieg rozmowy

Zdobyć i dbać o klienta

5 najczęstszych błędów telemarketera, od których zależy przebieg rozmowy

Każdy z nas niejednokrotnie odbiera telefony od telemarketerów. Jak to się dzieje, że z jednym…

Trudny klient – klientem wielowymiarowym obsługa trudnego klienta Customer Experience negatywne emocje radzenie sobie z emocjami szkolenia ProOptima

Customer Care

Trudny klient – klientem wielowymiarowym

Czy zastanawialiście się Państwo skąd się biorą tzw. „trudni klienci”? Jak…

Złoty Graal sprzedaży - Deming lekiem na całe zło! – cz. 2 sprzedaż obsługa klienta cykl PDCA Deminga budowanie relacji doświadczenie szkolenie ProOptima

Zdobyć i dbać o klienta

Złoty Graal sprzedaży – Deming lekiem na całe zło! – cz. 2

Jak wskazówki Deminga może wykorzystać menedżer szukający innowacji w zarządzaniu sprzedażą…

Im więcej reklamacji tym... lepiej reklamacja obsługa klienta customer experience szkolenie ProOptima

Customer Care

Im więcej reklamacji tym… lepiej

Wbrew powszechnemu przekonaniu wzrost liczby reklamacji może zwiększyć Twoje zyski. Jak…

Badanie NPS u dystrybutora sprzętu AGD - CASE STUDY klient net promoter score badanie satysfakcji Customer Experience szkolenie ProOptima

Customer Care

Badanie NPS u dystrybutora sprzętu AGD – CASE STUDY

Był wtorek tuż przed 16. Do naszego krakowskiego biura zadzwonił Klient. Krótko…