Robert Kasperczyk - Prooptima - szkolenia, doradztwo
Robert Kasperczyk

Robert Kasperczyk Trener i konsultant sprzedaży

Robert Kasperczyk

Specjalizacja:

Specjalizuje się w budowaniu systemów zarządzania zespołami handlowymi i projektowymi oraz w szkoleniach dla kadry menedżerskiej obszaru sprzedaży i obsługi Klienta z zakresu: podnoszenia efektywności indywidualnej, jak i zespołu sprzedażowego, tworzenia i wdrażania standardów sprzedaży, zarządzania i motywowania pracowników oraz prowadzenia spotkań i prezentacji. Równocześnie realizuje szkolenia rozwijające kompetencje handlowców z obszaru sprzedaży i negocjacji handlowych oraz bezpośredniej i telefonicznej obsługi Klienta.

Doświadczenie:

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie trenerskie. Współpracując dotychczas m.in. z branżą przemysłową, motoryzacyjną, finansową, FMCG czy farmaceutyczną prowadził szkolenia warsztatowe, konsultacje, coaching indywidualny jak i kompleksowe programy doradczo-szkoleniowe. Realizując projekty rozwojowe dla menedżerów sprzedaży i obsługi Klienta, wykorzystuje wiedzę zdobytą w ramach swojej ponad 20-letniej praktyki biznesowej. Do jego zawodowych obowiązków na stanowisku regionalnego Key Account Managera należało m.in. wykonywanie planów sprzedażowych i organizacja działań wspierających uzyskanie wyników. Przez ponad 10 lat pracował jako trener wewnętrzny i menedżer ds. rozwoju [szkoleń], będąc odpowiedzialnym za opracowanie i wdrożenie programów podnoszących jakość procesów sprzedażowych. Realizował coachingi, warsztaty, zajęcia i szkolenia, zarówno dla pracowników, jak i zespołu trenerów. Znajomość realiów pracy kadry kierowniczej w obszarach ściśle związanych z obsługą Klienta i sprzedażą pozwala mu lepiej rozumieć potrzeby uczestników szkoleń i oczekiwania, z jakimi przychodzi im się mierzyć.

 

Wykształcenie:

Ukończył wrocławską Szkołę Trenerów Biznesu „MODERATOR”. Jest absolwentem Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie oraz podyplomowych studiów menedżerskich na Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Prowadzi zajęcia z zakresu obsługi Klienta i komunikacji interpersonalnej na krakowskim Uniwersytecie Rolniczym, a także prowadził zajęcia z zakresu marketingu w Krakowskich Szkołach Artystycznych na kierunku Visual Merchandising

Jest zwolennikiem pracy rozwojowej, czyli postrzegania szkolenia jako ważnego elementu całego procesu zmiany i rozwoju kompetencji uczestników, a nie wartości samej w sobie. Prowadząc sesje coachingowe i konsultacje, dąży do dokładnego zrozumienia sytuacji i indywidualnych uwarunkowań Klienta oraz precyzyjnego określenia sedna problemu. Taka dociekliwość i konsekwencja w działaniu znajdują odzwierciedlenie w dopasowanych do potrzeb Klienta aktywnościach rozwojowych.