Światowy lider produkcji i dystrybucji kompleksowego wyposażenia dla profesjonalnych i amatorskich pszczelarzy dynamicznie się rozwija
Imponującemu rozrostowi firmy, a co za tym idzie rosnącej załodze, ma nadal towarzyszyć taka sama troska o klienta, która była jednym z czynników sukcesu. Inicjatorem projektu był właściciel i Prezes spółki Tomasz Łysoń.
Co zrealizowaliśmy dla firmy ŁYSOŃ?
18 miesięczny projekt badawczo-doradczo-szkoleniowy dotyczący wypracowania i wdrożenia firmowych Standardów Obsługi Klienta
Projekt objął:
- Badanie lojalności klienta – NPS, audyt firmy (ankiety, wywiady, obserwacje w miejscu pracy), audyt poziomu kompetencji obsługowych i liderskich
- Budowę CJM (Customer Journey Map) dla kluczowych person (segmentów klientów)
- Warsztat strategiczny definiujący wizję standardów obsługi, rewizję wartości i naczelne zasady obsługi
- Wypracowanie treści standardów (manuali SOK)
- KICK OFF + działania marketingowo-PRowe, modyfikację systemu premiowania
- Serię szkoleń dla pracowników dotyczących nowych standardów obsługi klienta,
- Wdrożyliśmy szereg zmian organizacyjnych, procesowych i proceduralnych
- Proces rozwojowy dla menedżerów i dla Liderów wdrożenia, by mogli uczyć i budować odpowiedzialność (zaangażowanie) za doskonalenie jakości obsługi oraz egzekwować zmianę postaw
- Warsztaty strategiczne z Zarządem i pracę coachingową z właścicielem oraz kluczowymi menedżerami
- Wsparcie doradcze przy zarządzaniu zmianą organizacyjną – coachingi i shadowing dla kadry menedżerskiej oraz wsparcie wdrożeniowe dla Liderów wdrożenia
- Ewaluację projektu w postaci: badań tajemniczego klienta, audytu procedur, znajomości SOKu po 6 miesiącach od KICK OFF
Rezultaty – wzrost sprzedaży i retencji
Projekt nadal generuje sukces: uporządkowanie procedur dt obsługi klienta i sprzedaży, zmianę postaw wśród pracowników mających kontakt z klientem, wzrost zaangażowania pracowników w działania proklienckie, wzrost satysfakcji klienta (badanego wyrywkowo), wzrost sprzedaży (oparte o cross- i upselling).
Referencje dla ProOptima od firmy LYSON
Usługa realizowana przez ProOptima Sp. z o.o została wykonana należycie i polecamy współprace z firmą ProOptima w obszarze Standardów Obsługi Klienta, projektów Customer Experience Management, szkoleń menedżerskich, badań oraz audytów.