Zapytaj o usługę

Employee Experience

Doświadczenie pracownika (EX) jest o ludziach w Twojej firmie

Employee-Experience-2-zarzadzaj-doswiadczeniem-pracownika-z-ProOptima

Wyzwanie współczesnych firm

Współczesne organizacje, zwłaszcza na polskim rynku niedoboru pracowników mierzą się z wyzwaniem związanym z pozyskiwaniem a potem utrzymaniem zatrudnienia.

Firmy w odpowiedzi na silną konkurencję o ograniczony zasób jakim są pracownicy dążą do wytworzenia poczucia przynależności, tak aby ludzie chcieli działać na jej rzecz. EX nawiązuje do poczucia celu związanego z zatrudnieniem — celu, który jest równie ważnym bodźcem do pracy, jak samo wynagrodzenie (a być może nawet ważniejszym).

Z drugiej strony firmy już wiedzą, że tracą na kiepskim doświadczeniu pracowników a szerzej nia nieumiejętnym zarządzaniu doświadczeniem pracownika!

93% do 200% rocznego wynagrodzenia wynosi przeciętny koszt rotacji na jednym stanowisku pracy

(za Journal of Accountancy).* *https://igauss.pl/artykuly/rotacja-pracownikow-czyli-jak-policzyc-rzeczywiste-koszty-fluktuacji-kadr-cykl-artykulow

To gigantyczne koszty, o których zawsze było wiadomo ale nigdy do tej pory nie miały takiego znaczenia dopóki rynek był rynkiem firm. Teraz jest rynkiem pracownika.

Czy można dłużej ignorować to jak czują się pracownicy (jakie jest ich Experience) w naszej firmie?

Doświadczenie pracownika czyli...

Doświadczenie pracownika (EX) jest o ludziach w Twojej firmie


Employee Experience jest stosunkowo nową dziedziną, którą zainteresował się biznes. EX wykracza poza sprawną adaptację nowego pracownika, właściwe przygotowanie miejsca pracy i zapewnienie pracownikowi dodatkowych korzyści. Dotyczy ona czegoś więcej niż satysfakcji pracownika, a nawet jego zaangażowania.

  • Employee Experience, analogicznie jak Customer Experience  to myśli, działania i odczucia ale tym razem pracownika w punktach styku z organizacją.
  • Employee Experience to rozumienie i przyswajanie wizji, strategii, wartości organizacji, zachowania, jakie pracownicy przejawiają w toku pracy na rzecz spełnienia misji organizacji. 
  • Dbanie o wrażenia pracowników zazębia się z innymi dziedzinami, takimi jak HR i people operations. Employee Experience  jest pod wieloma względami rozwinięciem tych dziedzin i jest nowoczesnym sposobem zarządzania siłą roboczą w kontekście całokształtu wrażeń, lecz obejmuje szerszy zakres niż HR.
  • Dobry Employee Experience – przekłada się na zdolność i postawę pracowników niezbędną do budowania dobrego Customer Experience

Doświadczenie pracownika (Employee Experience, EX) obejmuje to, co ludzie spotykają i obserwują przez cały okres swojej pracy w organizacji (od świadomości marki, przez poszukiwanie pracy, zatrudnienie, onboarding, codzienną pracę, rozwój aż po rozstanie z organizacją.
Obejmuje więc na pewno okres od pierwszego do ostatniego dnia pracownika w Twojej firmie – włączając w to wszystkie punkty styku pomiędzy nimi, które składają się na cykl życia pracownika.

Kiedy ostatnio rozmawialiście z menedżerami na ten temat?

Czynniki wpływających na doświadczenie pracownika:

Na doświadczenie pracownika ma wpływ wiele czynników.

Którymi warto zająć się w pierwszej kolejności by dbać o EX?

Czynniki wpływających na doświadczenie pracownika:
  • Kultura uznania
  • Różnorodność, równość i włączenie społeczne (DEI)
  • Autonomia pracowników
  • Rozwój pracownika
  • Opieka zdrowotna i świadczenia dobrowolne
  • Relacje menedżerskie
  • Misja, wizja i wartości
  • Warunki pracy
  • Przejrzystość organizacyjna
  • Równowaga między życiem zawodowym a prywatnym

Korzyści z zarządzania doświadczeniem pracowników

Korzyści z dbania o EX (doświadczenie pracowników) są finansowe i nie tylko:

  • wzrost zaangażowania pracowników w pracę – co oznacza wyższą wydajność pracowników i zespołów
  • wzrost innowacyjności – pracownicy chętnej dzielą się pomysłami na usprawnienia, które przynoszą i oszczędności i przychody nawet w setkach tysięcy rocznie
  • szybsze rozwiazywanie codziennych problemów – pracownikom chce się szukać rozwiązań zamiast tylko przyczyn problemów
  • niższa absencja – pracownikom chce się przychodzić do pracy, co przekłada się na koszty pracy
  • lepsza reputacja pracodawcy – co oznacza niższe koszty pozyskiwania nowych pracowników oraz eliminację kosztów związanych z rotacją

Które korzyści z dbania o doświadczenia pracowników do Was przemawiają w pierwszej kolejności?

 

Co mówią o nas Klienci

więcej

Współpraca z ProOptimą i Tomkiem przebiegała bardzo sprawnie i profesjonalnie.

więcej

Współpraca z ProOptimą i Tomkiem przebiegała bardzo sprawnie i profesjonalnie. Dzięki Tomkowi zaczęliśmy analizować i zmieniać wiele procesów, tak aby były one dla naszych Klientów. Aktualnie wdrażamy nowoczesne systemy po to, żeby doświadczenia naszych Klientów były najlepsze, bez względu na to z kim nasi Klienci się kontaktują. 

DAIKIN

DAIKIN

Adam Nowicki, Senior Logistics and Supply Chain Manager CEE w Daikin Airconditioning Poland

DAIKIN

DAIKIN

Adam Nowicki, Senior Logistics and Supply Chain Manager CEE w Daikin Airconditioning Poland

Polecam kontakty i współpracę z firmą ProOptima w zakresie szkoleniowym, wdrożeniowym i konsultacyjnym. ProOptima to praktycy CX osadzeni w biznesowych realiach

więcej

Polecam kontakty i współpracę z firmą ProOptima w zakresie szkoleniowym, wdrożeniowym i konsultacyjnym. ProOptima to praktycy CX osadzeni w biznesowych realiach, świetnie wyczuwający trendy współczesnego świata.

Z sukcesem zarazili nas filozofią kultury Customer Experience w organizacjach, pomogli przejść przez etapy projektowania zmiany i nadal wspierają nas merytoryczną wiedzą i swoim doświadczeniem. Dzięki nim nasz NPS rośnie z roku na rok a wraz z nim kwitnie zadowolenie klientów i satysfakcja pracowników. Dziękuję Tomkowi Krasowi i jego zespołowi za ich ciągłe ewangelizowanie. Ogromnie cenimy sobie spotkania i regularne webinaria utwierdzające nas w przekonaniu, że obrana przez nas CX-owa droga rozwoju jest zarówno skuteczna jak i fascynująca.

Karolina Sekuła z Nagel poleca ProOptima

Nagel-Group

Karolina Sekuła, Dyrektor Centrum Klienta CEE Nagel-Group

Karolina Sekuła z Nagel poleca ProOptima

Nagel-Group

Karolina Sekuła, Dyrektor Centrum Klienta CEE Nagel-Group

Polecam szkolenia i współpracę z firmą ProOptima – entuzjasci z ogromną, fachową wiedzą o CX

więcej

Polecam szkolenia i współpracę z firmą ProOptima. Właściciel to entuzjasta z ogromną, fachową wiedzą i takich też ludzi zatrudnia. Zawsze można liczyć na najwyższy poziom prowadzonych szkoleń. Firma prowadzi wnikliwe badania i analizy, nie tylko dla największych graczy, którzy korzystają z jej usług konsultingowych, ale również na potrzeby własnych szkoleń. Dzięki temu przekazują na nich najbardziej aktualną wiedzę praktyczną. Polecam również poczytać artykuły na ich stronie. Widać, że tworzą to ludzie z pasją.

Agata Rzeszótko z Answear poleca ProOptima

ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko Customer Service Manager w ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko z Answear poleca ProOptima

ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko Customer Service Manager w ANSWEAR.com

Tomasz i jego zespół to profesjonaliści z dużą wiedzą i praktyką – eksperci z zakresu Customer Experience

więcej

Współpracę z firmą ProOptima rozpoczęliśmy jeszcze przed pandemią. Udało nam się zrobić analizę obecnego stanu, badanie spójności oraz określić mapę drogową do wdrożenia zmian. Tomasz i jego zespół to profesjonaliści z dużą wiedzą i praktyką. Pomogli nam przebrnąć przez procesy na styku z klientem i rozpoznać punkty bólu. Współpraca przebiegała bardzo dobrze i sprawnie. Tomasz chętnie dzielił się wiedzę i doświadczeniami z innych projektów. To wyjątkowy ekspert z zakresu Customer Experience.

Katarzyna Szram z Aquanet poleca ProOptima

Aquanet

Katarzyna Szram Dyrektorka Departamentu Sprzedaży Aquanet SA

Katarzyna Szram z Aquanet poleca ProOptima

Aquanet

Katarzyna Szram Dyrektorka Departamentu Sprzedaży Aquanet SA

Polecam ten kurs CEM Master każdemu kto chce poznać lub odświeżyć wiedzę na temat tego jak adresować CX w organizacji – to kurs z kategorii 'must’ 🙂

więcej

Polecam ten kurs CEM Master każdemu kto chce poznać lub odświeżyć wiedzę na temat tego jak adresować CX w organizacji. Kurs jest prowadzony tylko przez praktyków, co podnosi efektywność nauki i dostarcza narzędzi do wdrożenia 'na już’. Jest to też kurs z kategorii 'must’ także dla tych, którzy 'biegną’ z działaniami proklienckimi nie widząc jeszcze dużego obrazka CX i wielu powiązań, które ta tematyka ma z innymi działami firmy.”

Justyna Paszke Galanty z Lafarge poleca szkoelnia ProOptima

Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty Customer Complaints & CX Manager Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty z Lafarge poleca szkoelnia ProOptima

Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty Customer Complaints & CX Manager Lafarge Polska

I am pleased to recommend Tomasz Kras as an exceptional expert in the field of Customer Experience and I would not hesitate to recommend his services to any organization seeking to improve their customer experience and build stronger customer relationships.

więcej

I am pleased to recommend Tomasz Kras as an exceptional expert in the field of Customer Experience. I have had the pleasure to meet Tomasz on several CEX events and have been consistently impressed with his level of knowledge, professionalism, and dedication to providing outstanding CEM knowledge. His expertise in the field convinced me to cooperate with ProOptima on training project for CS team what delivered measurable results. Tomasz is a true thought leader in the industry, and I would not hesitate to recommend his services to any organization seeking to improve their customer experience and build stronger customer relationships.

Dorota Malinowska poleca firmę ProOptima i pracę z Tomkiem Krasem

Oriflame

Dorota Malinowska Customer Service & Operations Director Poland, Slovakia, Czech Republic w Oriflame Cosmetics

Dorota Malinowska poleca firmę ProOptima i pracę z Tomkiem Krasem

Oriflame

Dorota Malinowska Customer Service & Operations Director Poland, Slovakia, Czech Republic w Oriflame Cosmetics

Interesuje Cię ta usługa?

Wykorzystaj niezbędną wiedzę i narzędzia ProOptima