Zapytaj o usługę

Customer Experience Management

Zarządzaj doświadczeniem klienta by zwiększać rentowność biznesu

CEM - Customer Experience Management z ProOptima

Usługa doradcza wsparcia transformacji klientocentrycznej 

Era sprzedaży produktów się skończyła! Teraz klienci kupują usługi a każdy produkt jest usługą ale to nie wszystko…

Nadeszła era kupowania doświadczeń (Experience)!

To rewolucja w myśleniu o relacjach z klientem. Aktualnie liczy się doświadczenie klienta, czyli Customer Experience w kontakcie z Twoją marką, bez względu na czas i miejsce. Bez względu na to czy Twoi klienti biznes czy konsumenci. Każdy z nich ma doświadczenia, oczekiwania i chce doświadczeń – wartościowych, pozytywnych.

  • Jeśli wyróżnicie się nimi na tle konkurencji to pozyskacie uwagę klienta
  • Jeśli doświadczy ich na etapie zakupu – zdecyduje się zostawić pieniądze u Was – kupi w sieci, podepnie kartę a jeśli jest przedsiębiorcą rozpocznie współpracę z Wami
  • Jeśli łatwo pójdzie mu zapoznanie się z produktem, usługą podczas pierwszego użycia – wówczas zredukuję swój dysonans pozakupowy i będzie przekonywać innych do zakupu
  • Jeśli nie rozczaruje się na etapie codzienne użytkowania czy korzystania z usługi lub codziennej współpracy z Wami jako dostawcą – będzie dalej Was rekomendował a sam kupować więcej
  • Jeśli w sytuacjach trudnych dla niego (reklamacji, kłopotów) nie zawiedziecie go – będzie kupować … dłużej i więcej.

Sporo tego JEŚLI….

Jeśli jednak działacie na konkurencyjnym rynku to … nie macie wyjścia. Konkurowanie ceną – prowadzi do spadku rentowności a samą jakością produktu (który często jest podobny u konkurencji) nie wystarczy.

Proponujemy kompleksowe podejście, które pozwoli zadbać o całokształt doświadczeń (Customer Experience) Waszych klientów. Bez względu na to czy są to klienci biznesowi (b2b) czy indywidualni (b2c).

Oprzyjcie swoją strategie o Customer Experience Management a na tym polu zyskacie trwałą przewagę konkurencyjną. Sposób działania całej firmy który trudny jest do skopiowania przez konkurencje teraz i w przyszłości.

Dowiedz się więcej i sprawdź, jak możemy pomóc Wam transformować firmę i utrwalać przewagę konkurencyjną!

Czy możesz teraz nie dbać o doświadczenia swoich klientów?

  • Czego doświadczają aktualnie Klienci (jaki jest ich Experience) w kontakcie z firmą i jej pracownikami?
  • Jak bardzo są i będą lojalni wobec marki?
  • Jaki jest Wasz NPS, czyli wskaźnik poleceń netto czy Was zadawala? Czy zagwarantuje stabilny rozwój biznesu?
  • Gdzie, kiedy i dlaczego tracicie klientów, których, przy niemałych nakładach pozyskaliście? 
  • Kto w firmie jest temu „winny”?
  • Jakich zmian oczekują Ci klienci, którzy generują największe obroty/zyski?
  • Jak bardzo pracownicy wszystkich działów są zaangażowani w sprawy klienta?
  • Czy troszczą się na co dzień o klienta czy tylko to deklarują? A może brak im zasobów do tego?  
  • A kultura organizacyjna Waszej firmy sprzyja zmianom i wzmacnianiu klientocentryczności?
  • Czy misję, i wizję oraz wartości firmowe bierzecie na serio czy tylko ładnie o nich komunikujecie w firmie i poza nią?
  • Czy macie odwagę zmienić radykalnie, choć w przemyślany i etapowy sposób, działanie całej firmy – by skutecznie koncentrowała się na klientach i na tym zarabiała więcej niż konkurencja?

To najważniejsze pytania, które warto sobie zadać jeśli na serio myślicie o transformacji klasy Customer Experience Management.

Pomożemy Wam je zadać (Wam i Waszym klientom), przeanalizować odpowiedzi a potem Was przeprowadzić przez tą bardzo ważną zmianę.

Wdrożenie strategii CEM oznacza transformacje organizacji

Wdrożenie strategii CEM oznacza transformacje organizacji i obejmuje cały łańcuch serwis-profitWdrożenie strategii CEM oznacza transformacje organizacji (i obejmuje cały łańcuch serwis-profit)

Jak wygląda transformacja?

Transformacja CEM to proces trwający miesiące nie tygodnie i przebiega w 3 kluczowych fazach:

Audyt i badania

Faza służąca pozyskaniu DANYCH

  • Ilościowe i jakościowe badania pozwalają uzyskać kompleksowy obraz sytuacji organizacji z perspektywy Klienta, procesów i pracowników. ​

Rezultat etapu:

Diagnoza CX Klienta, oraz dojrzałości CEMowej organizacji​

Projektowanie zmian

Stworzenie WIZJI i STRATEGII Customer Experience Management jej upowszechnienie oraz przygotowanie zmian organizacyjnych

Projektujemy system gwarantowania pożądanych doświadczeń Klienta zgodnych z obietnicą marki we wszystkich punktach styku.​

Rezultat etapu:

Wizja wraz ze wskaźnikami, dokumenty standardu, opracowanie procesu wdrożenia​, przygotowanie kadry liderskiej do przewodzenia zmianom

Wdrożenie zmian

Realizacja STRATEGII Customer Experience Management

Wdrożenie zmian w procesach, strukturze, kompetencjach, zasobach

Rezultat etapu:

Działanie zgodne z misją i wizją firmy, strategią CEM, zmiany w procesach i strukturze, standardach, wyższe kompetencje pracowników, zbudowanie zasobów do ciągłej realizacji wizji CEM oraz doskonalenia strategii CEM.

Końcowym etapem jest zyskiwanie przewagi konkurencyjnej na polu Customer Experience, która jest trudna do naśladowania a biznesowo uzasadniona.

Co mówią o nas Klienci

więcej

Współpraca z ProOptimą i Tomkiem przebiegała bardzo sprawnie i profesjonalnie.

więcej

Współpraca z ProOptimą i Tomkiem przebiegała bardzo sprawnie i profesjonalnie. Dzięki Tomkowi zaczęliśmy analizować i zmieniać wiele procesów, tak aby były one dla naszych Klientów. Aktualnie wdrażamy nowoczesne systemy po to, żeby doświadczenia naszych Klientów były najlepsze, bez względu na to z kim nasi Klienci się kontaktują. 

Adam Nowicki z DAIKIN poleca ProOptima

DAIKIN

Adam Nowicki, Senior Logistics and Supply Chain Manager CEE w Daikin Airconditioning Poland

Adam Nowicki z DAIKIN poleca ProOptima

DAIKIN

Adam Nowicki, Senior Logistics and Supply Chain Manager CEE w Daikin Airconditioning Poland

Polecam kontakty i współpracę z firmą ProOptima w zakresie szkoleniowym, wdrożeniowym i konsultacyjnym. ProOptima to praktycy CX osadzeni w biznesowych realiach

więcej

Polecam kontakty i współpracę z firmą ProOptima w zakresie szkoleniowym, wdrożeniowym i konsultacyjnym. ProOptima to praktycy CX osadzeni w biznesowych realiach, świetnie wyczuwający trendy współczesnego świata.

Z sukcesem zarazili nas filozofią kultury Customer Experience w organizacjach, pomogli przejść przez etapy projektowania zmiany i nadal wspierają nas merytoryczną wiedzą i swoim doświadczeniem. Dzięki nim nasz NPS rośnie z roku na rok a wraz z nim kwitnie zadowolenie klientów i satysfakcja pracowników. Dziękuję Tomkowi Krasowi i jego zespołowi za ich ciągłe ewangelizowanie. Ogromnie cenimy sobie spotkania i regularne webinaria utwierdzające nas w przekonaniu, że obrana przez nas CX-owa droga rozwoju jest zarówno skuteczna jak i fascynująca.

Karolina Sekuła z Nagel poleca ProOptima

Nagel-Group

Karolina Sekuła, Dyrektor Centrum Klienta CEE Nagel-Group

Karolina Sekuła z Nagel poleca ProOptima

Nagel-Group

Karolina Sekuła, Dyrektor Centrum Klienta CEE Nagel-Group

Polecam szkolenia i współpracę z firmą ProOptima – entuzjasci z ogromną, fachową wiedzą o CX

więcej

Polecam szkolenia i współpracę z firmą ProOptima. Właściciel to entuzjasta z ogromną, fachową wiedzą i takich też ludzi zatrudnia. Zawsze można liczyć na najwyższy poziom prowadzonych szkoleń. Firma prowadzi wnikliwe badania i analizy, nie tylko dla największych graczy, którzy korzystają z jej usług konsultingowych, ale również na potrzeby własnych szkoleń. Dzięki temu przekazują na nich najbardziej aktualną wiedzę praktyczną. Polecam również poczytać artykuły na ich stronie. Widać, że tworzą to ludzie z pasją.

Agata Rzeszótko z Answear poleca ProOptima

ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko Customer Service Manager w ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko z Answear poleca ProOptima

ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko Customer Service Manager w ANSWEAR.com

Tomasz i jego zespół to profesjonaliści z dużą wiedzą i praktyką – eksperci z zakresu Customer Experience

więcej

Współpracę z firmą ProOptima rozpoczęliśmy jeszcze przed pandemią. Udało nam się zrobić analizę obecnego stanu, badanie spójności oraz określić mapę drogową do wdrożenia zmian. Tomasz i jego zespół to profesjonaliści z dużą wiedzą i praktyką. Pomogli nam przebrnąć przez procesy na styku z klientem i rozpoznać punkty bólu. Współpraca przebiegała bardzo dobrze i sprawnie. Tomasz chętnie dzielił się wiedzę i doświadczeniami z innych projektów. To wyjątkowy ekspert z zakresu Customer Experience.

Katarzyna Szram z Aquanet poleca ProOptima

Aquanet

Katarzyna Szram Dyrektorka Departamentu Sprzedaży Aquanet SA

Katarzyna Szram z Aquanet poleca ProOptima

Aquanet

Katarzyna Szram Dyrektorka Departamentu Sprzedaży Aquanet SA

Polecam ten kurs CEM Master każdemu kto chce poznać lub odświeżyć wiedzę na temat tego jak adresować CX w organizacji – to kurs z kategorii 'must’ 🙂

więcej

Polecam ten kurs CEM Master każdemu kto chce poznać lub odświeżyć wiedzę na temat tego jak adresować CX w organizacji. Kurs jest prowadzony tylko przez praktyków, co podnosi efektywność nauki i dostarcza narzędzi do wdrożenia 'na już’. Jest to też kurs z kategorii 'must’ także dla tych, którzy 'biegną’ z działaniami proklienckimi nie widząc jeszcze dużego obrazka CX i wielu powiązań, które ta tematyka ma z innymi działami firmy.”

Justyna Paszke Galanty z Lafarge poleca szkoelnia ProOptima

Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty Customer Complaints & CX Manager Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty z Lafarge poleca szkoelnia ProOptima

Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty Customer Complaints & CX Manager Lafarge Polska

I am pleased to recommend Tomasz Kras as an exceptional expert in the field of Customer Experience and I would not hesitate to recommend his services to any organization seeking to improve their customer experience and build stronger customer relationships.

więcej

I am pleased to recommend Tomasz Kras as an exceptional expert in the field of Customer Experience. I have had the pleasure to meet Tomasz on several CEX events and have been consistently impressed with his level of knowledge, professionalism, and dedication to providing outstanding CEM knowledge. His expertise in the field convinced me to cooperate with ProOptima on training project for CS team what delivered measurable results. Tomasz is a true thought leader in the industry, and I would not hesitate to recommend his services to any organization seeking to improve their customer experience and build stronger customer relationships.

Dorota Malinowska poleca firmę ProOptima i pracę z Tomkiem Krasem

Oriflame

Dorota Malinowska Customer Service & Operations Director Poland, Slovakia, Czech Republic w Oriflame Cosmetics

Dorota Malinowska poleca firmę ProOptima i pracę z Tomkiem Krasem

Oriflame

Dorota Malinowska Customer Service & Operations Director Poland, Slovakia, Czech Republic w Oriflame Cosmetics

Interesuje Cię ta usługa?

Wykorzystaj niezbędną wiedzę i narzędzia ProOptima