Usługa doradcza wsparcia transformacji klientocentrycznej
Era sprzedaży produktów się skończyła! Teraz klienci kupują usługi a każdy produkt jest usługą ale to nie wszystko…
Nadeszła era kupowania doświadczeń (Experience)!
To rewolucja w myśleniu o relacjach z klientem. Aktualnie liczy się doświadczenie klienta, czyli Customer Experience w kontakcie z Twoją marką, bez względu na czas i miejsce. Bez względu na to czy Twoi klienti biznes czy konsumenci. Każdy z nich ma doświadczenia, oczekiwania i chce doświadczeń – wartościowych, pozytywnych.
- Jeśli wyróżnicie się nimi na tle konkurencji to pozyskacie uwagę klienta
- Jeśli doświadczy ich na etapie zakupu – zdecyduje się zostawić pieniądze u Was – kupi w sieci, podepnie kartę a jeśli jest przedsiębiorcą rozpocznie współpracę z Wami
- Jeśli łatwo pójdzie mu zapoznanie się z produktem, usługą podczas pierwszego użycia – wówczas zredukuję swój dysonans pozakupowy i będzie przekonywać innych do zakupu
- Jeśli nie rozczaruje się na etapie codzienne użytkowania czy korzystania z usługi lub codziennej współpracy z Wami jako dostawcą – będzie dalej Was rekomendował a sam kupować więcej
- Jeśli w sytuacjach trudnych dla niego (reklamacji, kłopotów) nie zawiedziecie go – będzie kupować … dłużej i więcej.
Sporo tego JEŚLI….
Jeśli jednak działacie na konkurencyjnym rynku to … nie macie wyjścia. Konkurowanie ceną – prowadzi do spadku rentowności a samą jakością produktu (który często jest podobny u konkurencji) nie wystarczy.
Proponujemy kompleksowe podejście, które pozwoli zadbać o całokształt doświadczeń (Customer Experience) Waszych klientów. Bez względu na to czy są to klienci biznesowi (b2b) czy indywidualni (b2c).
Oprzyjcie swoją strategie o Customer Experience Management a na tym polu zyskacie trwałą przewagę konkurencyjną. Sposób działania całej firmy który trudny jest do skopiowania przez konkurencje teraz i w przyszłości.
Dowiedz się więcej i sprawdź, jak możemy pomóc Wam transformować firmę i utrwalać przewagę konkurencyjną!
Czy możesz teraz nie dbać o doświadczenia swoich klientów?
- Czego doświadczają aktualnie Klienci (jaki jest ich Experience) w kontakcie z firmą i jej pracownikami?
- Jak bardzo są i będą lojalni wobec marki?
- Jaki jest Wasz NPS, czyli wskaźnik poleceń netto czy Was zadawala? Czy zagwarantuje stabilny rozwój biznesu?
- Gdzie, kiedy i dlaczego tracicie klientów, których, przy niemałych nakładach pozyskaliście?
- Kto w firmie jest temu „winny”?
- Jakich zmian oczekują Ci klienci, którzy generują największe obroty/zyski?
- Jak bardzo pracownicy wszystkich działów są zaangażowani w sprawy klienta?
- Czy troszczą się na co dzień o klienta czy tylko to deklarują? A może brak im zasobów do tego?
- A kultura organizacyjna Waszej firmy sprzyja zmianom i wzmacnianiu klientocentryczności?
- Czy misję, i wizję oraz wartości firmowe bierzecie na serio czy tylko ładnie o nich komunikujecie w firmie i poza nią?
- Czy macie odwagę zmienić radykalnie, choć w przemyślany i etapowy sposób, działanie całej firmy – by skutecznie koncentrowała się na klientach i na tym zarabiała więcej niż konkurencja?
To najważniejsze pytania, które warto sobie zadać jeśli na serio myślicie o transformacji klasy Customer Experience Management.
Pomożemy Wam je zadać (Wam i Waszym klientom), przeanalizować odpowiedzi a potem Was przeprowadzić przez tą bardzo ważną zmianę.
Jak wygląda transformacja?
Transformacja CEM to proces trwający miesiące nie tygodnie i przebiega w 3 kluczowych fazach:
Faza służąca pozyskaniu DANYCH
- Ilościowe i jakościowe badania pozwalają uzyskać kompleksowy obraz sytuacji organizacji z perspektywy Klienta, procesów i pracowników.
Rezultat etapu:
Diagnoza CX Klienta, oraz dojrzałości CEMowej organizacji
Stworzenie WIZJI i STRATEGII Customer Experience Management jej upowszechnienie oraz przygotowanie zmian organizacyjnych
Projektujemy system gwarantowania pożądanych doświadczeń Klienta zgodnych z obietnicą marki we wszystkich punktach styku.
Rezultat etapu:
Wizja wraz ze wskaźnikami, dokumenty standardu, opracowanie procesu wdrożenia, przygotowanie kadry liderskiej do przewodzenia zmianom
Realizacja STRATEGII Customer Experience Management
Wdrożenie zmian w procesach, strukturze, kompetencjach, zasobach
Rezultat etapu:
Działanie zgodne z misją i wizją firmy, strategią CEM, zmiany w procesach i strukturze, standardach, wyższe kompetencje pracowników, zbudowanie zasobów do ciągłej realizacji wizji CEM oraz doskonalenia strategii CEM.
Końcowym etapem jest zyskiwanie przewagi konkurencyjnej na polu Customer Experience, która jest trudna do naśladowania a biznesowo uzasadniona.