Zapytaj o usługę

Dojrzałość CXowa organizacji – CEM Maturity

Jaki jest aktualny poziom dojrzałości Twojej organizacji w zakresie Zarządzania doświadczeniem klienta – Customer Experience Management?

Storyblocks two scientists in coveralls working over new vaccine in laboratory BalBXp7 f

Zbadaj dojrzałość CXową

Firmy to organizmy, które ewoluują jeśli chodzi o swoje podejście do klienta, czyli zarządzanie doświadczeniem klienta

  • Jedne organizacje są silnie zorientowane na klienta od momentu ich postawania, często przez samych właścicieli a inne w trakcie rozwoju świadomie podejmują wysiłek by stawać się świadomą organizacją dbającą o swych klientów.
  • Jedne firmy mają zaangażowane wszystkie działy i większość pracowników w manifestuje troskę o klienta na co dzień w innych zaangażowane sa tylko pracownicy pierwszej linii kontaktu z klientem
  • Jedne firmy świetnie upowszechniają wiedzę o CX, o swych klientach i każdy pracownik jest przekonany do tego dlaczego i jak ma troszczyć się o klienta ale w innych ta edukacja jest ograniczona.
  • Jedne firmy mają dojrzałych przywódców, którzy angażują zespoły i pracowników w codzienną troskę o klienta w innych … szefowie powodują odejścia pracowników.
  • Jedne firmy świadomie udostępniają zasoby potrzebne dla realizacji misji firmy inne bazują na wewnętrznej determinacji poszczególnych pracowników i ich poświęceniu.

Każda firma jest w innym momencie jeśli chodzi o dojrzałość CXową. Najczęściej w różnych obszarach może być na różnym poziomie. Warto wiedzieć w których obszarach gdzie jest – po to by planować świadomie zwiększanie swej mocy i sprawność w zarządzaniu doświadczeniem klienta.

Jeśli chcesz doskonalić zdolność Twojej firmy do zarządzania doświadczeniem klienta (Customer Experience Management) poznaj prawdę na Wasz temat.

Gdzie jest Twoja organizacja?

Na jakim etapie dojrzałości CXowej się znajduje teraz?

Jest wschodzącą, uczącą się, zaangażowaną a może już przyspieszacie a nawet osiągnęliście doskonałość CXową?

 

Model dojrzałości CEM, czym jest i jak pomoże Ci budowaniu CXowej organizacji?

Każda organizacja jest inna i zaczyna swoją przygodę z CX w różnych punktach, więc liderzy CX mogą uznać, że postęp w ich organizacji jest inny. Poniższe pięć etapów wskazuje ogólne kamienie milowe na drodze do dojrzałości CX.

  1. Wschodzące Na tym pierwszym etapie dojrzałości CX, kluczowi menedżerowie w organizacji odkryli, że jej podejście oparte na produktach, operacjach lub finansach straciło na skuteczności i zdają sobie sprawę, że ich firma musi stać się zorientowana na klienta.
  2. Uczenie się Następnie rozwija się eksperymentowanie z procesem i ulepszeniami CX, podobnie jak badania klientów dotyczące potrzeb i problemów oraz próba podstawowych narzędzi CX, takich jak mapowanie podróży.
  3. Zaangażowanie Wsparcie dla CX jest zapewnione przez kilku kluczowych menedżerów na tym etapie, więc organizacja formalizuje CX: definiuje strategię, alokuje zasoby, tworzy zespoły, wdraża nowe technologie, uczy nowych umiejętności, angażuje programy CX i wyznacza konkretne cele dla CX.
  4. Przyspieszanie Osiąga się ilościowy zwrot z inwestycji w CX i rozumie się potrzebę integracji CX ze strategią biznesową, dzięki czemu powstaje ekosystem punktów styku, zespołów, narzędzi, procesów i partnerstw CX.
  5. Doskonałość  Dla organizacji na najbardziej dojrzałym etapie CX, CX staje się sposobem na biznes, ponieważ wszyscy dyrektorzy przyjmują i wzmacniają transformację. Ekosystem CX nadal się skaluje i ewoluuje, ponieważ organizacja aktywnie identyfikuje nowe możliwości dla klientów i stara się wprowadzać przełomowe rozwiązania.

Na jakim etapie znajduje się Twoja firma?

Trzy obszary CEM, które badamy w CEM Maturity

Badanie CEM Maturity pozwala ocenić trzy najważniejsze obszary, które niezaopiekowanie oznaczają słabość organizacji, problemy i wyzwania w określonym obszarze.

Jakie obszary CEM Twojej organizacji można ocenić w badaniu CEM Maturity:

  1. Wizja i strategia – pożądana przyszłość i droga do niej. Czy istnieje jasna wizja firmy, która wyróżnia organizację i zapewnia pożądaną propozycję wartości dla klienta?
  2. Przywództwo i dopasowanie. Czy kierownictwo firmy zarządza organizacją w taki sposób, aby było jasne, że klient jest najważniejszy?
  3. Gotowość organizacyjna – stan kompetencji i zasobów. Czy istnieją systemy i narzędzia umożliwiające dostarczanie informacji i informacji zwrotnych o kliencie na całej jego drodze do zakupu?

Customer Experience Management - gdzie jesteśmy?

Gdzie jesteście jeśli chodzi o zarządzanie doświadczeniem Waszego klienta?

Zmierz poziom dojrzałości Twojej organizacji w Customer Experience Management z wykorzystaniem CEM Maturity

Wejdź na stronę i wypełnij ankietę a prześlemy Ci wyniki:

https://forms.gle/4Xt2VDfwGFxgjwib8

Zapraszamy, oceń swoją organizację na dzień dzisiejszy i zrób krok by wzmacniać pro-klienckie podejście w sposób kompleksowy i skuteczny.

Pamiętaj nie ma złych wyników – są takie, które stanowią punkt wyjścia do dalszych działań doskonalących.

Zapraszam

Tomasz Kras

CEO ProOptima

Co mówią o nas Klienci

więcej

Współpraca z ProOptimą i Tomkiem przebiegała bardzo sprawnie i profesjonalnie.

więcej

Współpraca z ProOptimą i Tomkiem przebiegała bardzo sprawnie i profesjonalnie. Dzięki Tomkowi zaczęliśmy analizować i zmieniać wiele procesów, tak aby były one dla naszych Klientów. Aktualnie wdrażamy nowoczesne systemy po to, żeby doświadczenia naszych Klientów były najlepsze, bez względu na to z kim nasi Klienci się kontaktują. 

Adam Nowicki z DAIKIN poleca ProOptima

DAIKIN

Adam Nowicki, Senior Logistics and Supply Chain Manager CEE w Daikin Airconditioning Poland

Adam Nowicki z DAIKIN poleca ProOptima

DAIKIN

Adam Nowicki, Senior Logistics and Supply Chain Manager CEE w Daikin Airconditioning Poland

Polecam kontakty i współpracę z firmą ProOptima w zakresie szkoleniowym, wdrożeniowym i konsultacyjnym. ProOptima to praktycy CX osadzeni w biznesowych realiach

więcej

Polecam kontakty i współpracę z firmą ProOptima w zakresie szkoleniowym, wdrożeniowym i konsultacyjnym. ProOptima to praktycy CX osadzeni w biznesowych realiach, świetnie wyczuwający trendy współczesnego świata.

Z sukcesem zarazili nas filozofią kultury Customer Experience w organizacjach, pomogli przejść przez etapy projektowania zmiany i nadal wspierają nas merytoryczną wiedzą i swoim doświadczeniem. Dzięki nim nasz NPS rośnie z roku na rok a wraz z nim kwitnie zadowolenie klientów i satysfakcja pracowników. Dziękuję Tomkowi Krasowi i jego zespołowi za ich ciągłe ewangelizowanie. Ogromnie cenimy sobie spotkania i regularne webinaria utwierdzające nas w przekonaniu, że obrana przez nas CX-owa droga rozwoju jest zarówno skuteczna jak i fascynująca.

Karolina Sekuła z Nagel poleca ProOptima

Nagel-Group

Karolina Sekuła, Dyrektor Centrum Klienta CEE Nagel-Group

Karolina Sekuła z Nagel poleca ProOptima

Nagel-Group

Karolina Sekuła, Dyrektor Centrum Klienta CEE Nagel-Group

Polecam szkolenia i współpracę z firmą ProOptima – entuzjasci z ogromną, fachową wiedzą o CX

więcej

Polecam szkolenia i współpracę z firmą ProOptima. Właściciel to entuzjasta z ogromną, fachową wiedzą i takich też ludzi zatrudnia. Zawsze można liczyć na najwyższy poziom prowadzonych szkoleń. Firma prowadzi wnikliwe badania i analizy, nie tylko dla największych graczy, którzy korzystają z jej usług konsultingowych, ale również na potrzeby własnych szkoleń. Dzięki temu przekazują na nich najbardziej aktualną wiedzę praktyczną. Polecam również poczytać artykuły na ich stronie. Widać, że tworzą to ludzie z pasją.

Agata Rzeszótko z Answear poleca ProOptima

ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko Customer Service Manager w ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko z Answear poleca ProOptima

ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko Customer Service Manager w ANSWEAR.com

Tomasz i jego zespół to profesjonaliści z dużą wiedzą i praktyką – eksperci z zakresu Customer Experience

więcej

Współpracę z firmą ProOptima rozpoczęliśmy jeszcze przed pandemią. Udało nam się zrobić analizę obecnego stanu, badanie spójności oraz określić mapę drogową do wdrożenia zmian. Tomasz i jego zespół to profesjonaliści z dużą wiedzą i praktyką. Pomogli nam przebrnąć przez procesy na styku z klientem i rozpoznać punkty bólu. Współpraca przebiegała bardzo dobrze i sprawnie. Tomasz chętnie dzielił się wiedzę i doświadczeniami z innych projektów. To wyjątkowy ekspert z zakresu Customer Experience.

Katarzyna Szram z Aquanet poleca ProOptima

Aquanet

Katarzyna Szram Dyrektorka Departamentu Sprzedaży Aquanet SA

Katarzyna Szram z Aquanet poleca ProOptima

Aquanet

Katarzyna Szram Dyrektorka Departamentu Sprzedaży Aquanet SA

Polecam ten kurs CEM Master każdemu kto chce poznać lub odświeżyć wiedzę na temat tego jak adresować CX w organizacji – to kurs z kategorii 'must’ 🙂

więcej

Polecam ten kurs CEM Master każdemu kto chce poznać lub odświeżyć wiedzę na temat tego jak adresować CX w organizacji. Kurs jest prowadzony tylko przez praktyków, co podnosi efektywność nauki i dostarcza narzędzi do wdrożenia 'na już’. Jest to też kurs z kategorii 'must’ także dla tych, którzy 'biegną’ z działaniami proklienckimi nie widząc jeszcze dużego obrazka CX i wielu powiązań, które ta tematyka ma z innymi działami firmy.”

Justyna Paszke Galanty z Lafarge poleca szkoelnia ProOptima

Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty Customer Complaints & CX Manager Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty z Lafarge poleca szkoelnia ProOptima

Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty Customer Complaints & CX Manager Lafarge Polska

I am pleased to recommend Tomasz Kras as an exceptional expert in the field of Customer Experience and I would not hesitate to recommend his services to any organization seeking to improve their customer experience and build stronger customer relationships.

więcej

I am pleased to recommend Tomasz Kras as an exceptional expert in the field of Customer Experience. I have had the pleasure to meet Tomasz on several CEX events and have been consistently impressed with his level of knowledge, professionalism, and dedication to providing outstanding CEM knowledge. His expertise in the field convinced me to cooperate with ProOptima on training project for CS team what delivered measurable results. Tomasz is a true thought leader in the industry, and I would not hesitate to recommend his services to any organization seeking to improve their customer experience and build stronger customer relationships.

Dorota Malinowska poleca firmę ProOptima i pracę z Tomkiem Krasem

Oriflame

Dorota Malinowska Customer Service & Operations Director Poland, Slovakia, Czech Republic w Oriflame Cosmetics

Dorota Malinowska poleca firmę ProOptima i pracę z Tomkiem Krasem

Oriflame

Dorota Malinowska Customer Service & Operations Director Poland, Slovakia, Czech Republic w Oriflame Cosmetics

Interesuje Cię ta usługa?

Wykorzystaj niezbędną wiedzę i narzędzia ProOptima