„OK zróbmy to tylko jak?”.
Takie wątpliwości pojawiają się zazwyczaj tuż po podjęciu decyzji o pierwszej weryfikacji poziomu zadowolenia klientów odwiedzających punkty handlowe lub usługowe czyli decyzji o przeprowadzeniu audytu CEX. Nie ma znaczenia czy tłem tej decyzji, a tym samym tych wątpliwości jest sytuacja kiedy ktoś wrócił zainspirowany z konferencji czy szkolenia na temat zarządzania doświadczeniem klienta, że decyzja wynika z nowej strategii firmy by być bardziej zorientowanym na kliencie czy przyszła z centrali za granicą i po prostu trzeba to zrobić. O możliwych opcjach w zakresie realizacji we własnym zakresie lub ze wsparciem zewnętrznego eksperta pisaliśmy już TUTAJ, dziś przyjrzymy się temu jak przygotować organizację do tego by takie badanie skutecznie przeprowadzić i jak je przeprowadzić. Skutecznie czyli tak żeby poczynić podczas badania na tyle wnikliwe obserwacje i wyciągnąć wartościowe wnioski, żeby te mogły przełożyć się na tyle konkretne wskazówki, które pomogą zoptymalizować działanie punktu sprzedaży i jego personelu a poprzez to zwiększenie zadowolenia klienta z wizyty, podczas zakupów.
Wszystko po to by klienci chcieli chętniej tam wracać, a jak już wracać to częściej i wydawać wtedy więcej, do tego przyciągać nowych klientów swoimi rekomendacjami.