Jak zrobić to pierwszy raz czyli wyzwania wobec pierwszego audytu CEX w punkcie handlowo-usługowym

POS
Customer Experience
Audyt CX
Jak-zrobic-to-pierwszy-raz-czyli-wyzwania-wobec-pierwszego-audytu-CEX-w-punkcie-handlowo-uslugowym

„OK zróbmy to tylko jak?”.

Takie wątpliwości pojawiają się zazwyczaj tuż po podjęciu decyzji o pierwszej weryfikacji poziomu zadowolenia klientów odwiedzających punkty handlowe lub usługowe czyli decyzji o przeprowadzeniu audytu CEX. Nie ma znaczenia czy tłem tej decyzji, a tym samym tych wątpliwości jest sytuacja kiedy ktoś wrócił zainspirowany z konferencji czy szkolenia na temat zarządzania doświadczeniem klienta, że decyzja wynika z nowej strategii firmy by być bardziej zorientowanym na kliencie czy przyszła z centrali za granicą i po prostu trzeba to zrobić. O możliwych opcjach w zakresie realizacji we własnym zakresie lub ze wsparciem zewnętrznego eksperta pisaliśmy już TUTAJ, dziś przyjrzymy się temu jak przygotować organizację do tego by takie badanie skutecznie przeprowadzić i jak je przeprowadzić. Skutecznie czyli tak żeby poczynić podczas badania na tyle wnikliwe obserwacje i wyciągnąć wartościowe wnioski, żeby te mogły przełożyć się na tyle konkretne wskazówki, które pomogą zoptymalizować działanie punktu sprzedaży i jego personelu a poprzez to zwiększenie zadowolenia klienta z wizyty, podczas zakupów.

Wszystko po to by klienci chcieli chętniej tam wracać, a jak już wracać to częściej i wydawać wtedy więcej, do tego przyciągać nowych klientów swoimi rekomendacjami.

Dlaczego to takie ważne?

Inaczej będzie wyglądał taki audyt w przypadku analizy doświadczenia klienta regionalnej sieci sklepów narzędziowych gdzie dokonują zakupów profesjonaliści, inaczej w restauracji typu fast food na akademickim kampusie, a jeszcze inaczej w ogólnopolskiej sieciówce z grami planszowymi zlokalizowanej w galeriach handlowych największych miast.

Dotyczy to zarówno różnic wynikających ze skali biznesu, grupy docelowej ale też, a przede wszystkim oferty na zasadzie sprzedaż produktów czy usług. Do tego jeszcze znaczenie ma na ile klient trafił do punktu zupełnie spontanicznie, na ile to planował w międzyczasie, a na ile przyszedł zachęcony tym co widział w internecie, w temacie czego pozyskanie informacji wpisuje się w cel takiego audytu.

Mimo wyżej wymienionych różnic, pewne zasady są jednak podobne i to bez znaczenia czy badanie będzie realizowane we własnym zakresie czy z udziałem zewnętrznego partnera merytorycznego. Choćby kwestia budowy zespołu projektowego i podziału odpowiedzialności, co się przyda zabierając się za taki projekt czyli jak przygotować organizację i upewnić się że jest gotowa na to, określenia skali badania oraz ram czasowych ile taki audyt może trwać czy kolejność działań na etapie realizacji.

Odpowiedzi jak i podpowiedzi jak się za taki audyt zabrać i docelowo go zrealizować, by uwzględniał wszystkie najważniejsze uwarunkowania, ryzyka i szanse, szczególnie po raz pierwszy, będziemy udzielać podczas webinaru naszego eksperta, Marcina Fijoła, na który już teraz serdecznie zapraszamy.

Jaki jest główny cel webinaru Marcina? 

Dlaczego mielibyście uczestniczyć  w webinarze: Czego doświadcza Wasz klient w miejscu sprzedaży (POS) i jak tę wiedzę przekuć w zysk? – wartość i przebieg audytu CX w POS

Jaki jest główny cel webinaru Marcina?

Przybliżenie istoty audytu CEX punktów handlowo-usługowych jako bazy wyjściowej do doskonalenia doświadczenia klientów (CX) uwzględniając metodologię oraz metodykę takiego audytu.

Zapraszamy na webinary bazujący na naszych praktycznych doświadczeniach w pracy klientami placówek handlowo-usługowych w ostatnich latach.

Webinar poruszy takie tematy jak:

  • Dlaczego warto badać doświadczenia klientów w punkcie handlowym czy usługowym?
  • Jak zrealizować taki audyt, wewnętrznie czy z pomocą z zewnątrz?
  • Jak zaplanować i przeprowadzić taki projekt?
  • Na co zwrócić szczególną uwagę i na co być przygotowanym podczas realizacji uwzględniając szanse i zagrożenia?
  • Co zrobić dalej z wynikami takiego audytu?

Zapisz się na bezpłatny webinar dt. audytu CEX w POS