Pewnie często otrzymujesz zaproszenia do wypełnienia ankiet satysfakcji od różnych firm i instytucji. Czy jednak równie często zdarza się, że otrzymujesz informację zwrotną – podziękowanie, przeprosiny, propozycję rozwiązania problemu, informację o zmianach, jakie zostały wprowadzone w danej organizacji na podstawie opinii klientów? W skutecznym zarządzaniu doświadczeniami klientów nie tylko słucha się głosu klienta, ale przede wszystkim podejmuje się działania.
W tym cyklu podzielę się z Tobą praktycznymi wskazówkami dotyczącymi tego, w jaki sposób wykorzystywać informacje zwrotne i jakie działania podejmować, aby zwiększać grono zadowolonych klientów, czyli robić Customer Experience Management w praktyce.
Bez względu na to, jakie wskaźniki są lub będą wykorzystywane do mierzenia satysfakcji klientów w firmie (np. NPS, CSAT, CES, CHI), wdrożenie skutecznego procesu „zamykania pętli” (ang. close the loop) przełoży się na zwiększenie satysfakcji klientów, zaangażowania pracowników i wymierne korzyści finansowe dla firmy.