OTIS. Transformacja kultury organizacyjnej poprzez Wdrożenie Standardów Obsługi Klienta

OTIS czyli? „Codziennie pomagamy przemieszczać się miliardom ludzi, ale nigdy nie tracimy z pola widzenia tego co najważniejsze, czyli potrzeb pasażerów. Ma to miejsce odkąd

OTIS. Wdrożenie Standardów Obsługi Klienta

OTIS czyli?

Codziennie pomagamy przemieszczać się miliardom ludzi, ale nigdy nie tracimy z pola widzenia tego co najważniejsze, czyli potrzeb pasażerów. Ma to miejsce odkąd w 1853 roku wynaleźliśmy pierwszą bezpieczną windę. Tradycja zobowiązuje nas do codziennego podwyższania standardów w branży, którą stworzyliśmy”. Wieża Eifla, Empire State Building, John Hancock Center w Chicago, Burdż Chalifa w Dubaju, Petronas Towers w Kuala Lumpur – co łączy te budynki, ikony same w sobie? Łączy je fakt, że wewnątrz nich windy, czyli dźwigi osobowe OTIS, niezwykle sprawnie przenoszą potoki pasażerów liczonych w milionach. Firma OTIS jest obecna w najbardziej znanych budynkach na świecie i w Polsce. Jak sama o sobie mówi: „Jest po to, aby pomagać Swym klientom w realizacji ich wizji”. By móc sprostać wymaganiom i oczekiwaniom swoich klientów, ciągle doskonali swoje funkcjonowanie.

W tym celu, by umocnić swą pozycję rynkową zdecydowała się na wybór i współpracę z ProOptima CEM. Byliśmy partnerem w realizacji ambitnego przedsięwzięcia, jakim jest bycie liderem w obszarze troski o klienta.

 

Proces kilkuletniej współpracy w ramach Customer Experience Management objął kilkadziesiąt kategorii aktywności

Trójcę transformacji a więc:

  1. Badania – bo bez badań nie ma danych są tylko opinie pracowników, ból szefa i przekonania liderów.

    Badania realizowane przez ProOptimę dla firmy OTIS dotyczyły zarówno relacji marki z klientami jak i wnętrza organizacji. Badania otoczenia biznesowego i klienckie jakie zastosowaliśmy:

  2. Projektowanie – bo prawdziwa zmiana zaczyna się od szkicowania przyszłości z tymi, którzy są jej częścią.

  3. Wdrożenie – jako ewolucyjny proces, którym trzeba zarządzać a partner zewnętrzny się do tego świetnie nadaje.

    • opracowanie i realizacja KICK OFF – wydarzenia otwierającego wdrożenie czyli dzień zmiany zachowań i postaw pracowników
    • cykle szkoleniowe – edukujące w zakresie wiedzy o standardach – ProOptima dostarczała treści i narzędzi do działań, które podejmowali liderzy firmy
    • cykle treningowe (z zakresu obsługi klienta, Customer Experience, radzenia sobie z wyzwaniami w relacjach z klientem) – dwie fale dla kilkuset pracowników firmy na przestrzeni prawie 2 lat – rozwijające umiejętności i kształtujące postawy
    • system cyklicznych, usystematyzowanych działań wspierających zmianę postaw – realizowanych przez kadrę liderską firmy
    • przygotowanie kadry liderskiej i trenerów wewnętrznych do kontynuowania pracy wdrożeniowej dla nowych pracowników
    • szereg badań pozwalających monitorować postęp procesu wdrażania zmian (KPI) i ich rezultatów (KRI)
    • pomiar kluczowego parametru rezultatowego (KRI), czyli NPS wśród klientów firmy – jako stały element pomiaru doświadczeń klienta

Skala projektu Customer Experience Management w OTIS to m.in:

  • 66028 osobodni (wliczając pracowników, współpracowników i nas – konsultantów ProOptima
  • 12 konsultantów ProOptima zaangażowanych na poszczególnych etapach
  • 172 dni – spotkań, warsztatów, szkoleń, konsultacji
  • 25 godzin telekonferencji dla całej firmy – realizowanych przez menedżerów firmy w tym GM
  • 7 (ostatecznych) wersji dokumentu księgi CX
  • 1 kilometr bieżący wydrukowanych map podróży klienta (Customer Journey Map as IS i to BE)
  • ponad 160 tys przejechanych kilometrów konsultantów ProOptima i liderów OTIS

 

Jakie były efekty współpracy w ramach Customer Experience Management OTIS z ProOptima?

  • Trzy krotny wzrost NPSa – wzrost z kilkunastu do kilkudziesięciu utrzymany wynik jako trend utrzymany przez kolejne 2 lata!
  • Uporządkowanie procesów, wzrost kompetencji liderskich i CXowych, wzrost wiedzy,
  • Wzrost zaangażowania pracowników o 10 pkt mierzony korporacyjnym narzędziem
  • Wprowadzenie standardów pracy powiązanych z CX. Księgą aktualizowana co rok (3 edycja)
  • Wprowadzenie setek usprawnień CX – w ramach projektu Innowacje (dających wymierne oszczędności i zyski)
  • Realizacja strategii firmowej opartej o wyróżniającą obsługę klienta
  • Wzrost w portfelu firmy usług o ponad 10% (w zakresie wartości przychodu) – co oznacza skuteczną realizację strategii

Obejrzyj nagranie wystąpienia z konferencji KADRY 2024

 

Zapoznaj się z prezentacją Case Study Transformacji kultury organizacyjnej poprzez Wdrożenie Standardów Obsługi Klienta

Prezentacja z wystąpienia Jak uwolnić ekspresję pro-klienckiego DNA w całej organizacji

 

Jak uwolnić ekspresję pro-klienckiego DNA w całej organizacji – Kadry 22.10.2024_pub

 

Referencje w zakresie realizacji usług z obszaru Customer Experience Management dla ProOptima

ProOptima sp. z o.o. w okresie od 19.11.2018 do 18.06.2021 r. realizowała dla OTIS Sp.z o.o. usługę: Budowa i wdrożenie Standardów obsługi Klienta b2b w oparciu o Customer Experience Management
Projekt objął badania Klientów b2b, badanie wnętrza organizacji, serię kilkudziesięciu warsztatów służących wypracowaniu założeń a potem treści standardów obsługi Klienta inspirowanych podejściem Customer Experience Management a następnie wdrożenie w serii szkoleń, warsztatów i doradztwo dla Lidera SOK oraz menedżerów firmy OTIS.

Referencje od OTIS dla ProOptima7.7.2021

 

Porozmawiaj z nami na temat transformacji w Twojej organizacji – zapraszamy!