Pociągająca i klarowna wizja zmiany pożądanej przez klientów zaangażuje Waszych pracowników w projekty CEM
Warsztaty strategiczne mają na celu zainicjowanie w firmie zmiany organizacyjnej, jaką są projekty klasy Customer Experience Management
Pracownicy chcą uczestniczyć w czymś, co rozumieją, akceptują i co jest sensownym celem wykraczającym poza samo zarabianie pieniędzy.
Wizja wypracowana wspólnie podczas warsztatów strategicznych zbuduje u menedżerów firmy odpowiedzialność za jej wprowadzenie w życie.
W trakcie warsztatów, w których uczestniczy reprezentatywna grupa pracowników całej firmy, pomagamy formułować Waszą wizję lepszej obsługi i relacji z klientami, efektywniejszego funkcjonowania firmy.
Wybierz warsztaty strategiczne, które pozwalają wypracować: cel, obraz, role i plan zmian, które są potrzebne Twojej organizacji.
Dlaczego i kiedy warto realizować warsztaty strategiczne?
Żaden pojedynczy menedżer, no może właściciel małej firmy, nie jest w stanie przekonać pracowników do zmian jakie czekają ich firmę bez zbudowania klarownej wizji przyszłości, w którą chcą się zaangażować wszyscy pracownicy, a przynajmniej … 80% z nich.
Żaden pojedynczy lider nie jest w stanie klarownie komunikować wizji swemu zespołowi i brać odpowiedzialność za wdrażanie czegoś co jest niedookreślone, w czym nie brał udziału, czego nie rozumie lub z czym się nie zgadza!
Potrzebna jest precyzyjna, klarowana, kompleksowa i angażująca, bo umożliwiająca realizację czegoś więcej czyli misji firmy – wizja.
Jak zatem budować zaangażowania pracowników na długie miesiące i lata jeśli nie przez wypracowanie wizji docelowej zmian, która będzie atrakcyjna nie tylko dla klientów ale wszystkich interesariuszy a w szczególności zespołów?
Poprzez warsztaty strategiczne, w trakcie których jest przestrzeń na analizy, artykulacje własnego zdania, często burzliwe dyskusje, kreatywne szukanie rozwiązań, wychodzących poza aktualne status qwo a w końcu … nazwanie wizji zmian w jakie chce się zaangażować.
Nie da się tego zrobić mailem ani prezentacją kilku slajdów.
Potrzebny jest moderowany przez ekspertów wysiłek zespołu.
Czym są warsztaty strategiczne?
Warsztaty strategiczne to specjalna przestrzeń, gdzie podczas pracy przedstawicieli różnych grup pracowników: menedżerów, liderów, ekspertów – reprezentujących często wszystkie działy firmy lub tylko te najważniejsze dla danego projektu, celu biznesowego moderatorzy w zaprojektowanym scenariuszu dającym ramy pomagają grupie wypracować rozwiązania.
Może to być:
- wizja strategiczna docelowego doświadczenia klienta, wizja biznesowa tego gdzie podąża i chce być za rok, dwa, pięć cała firma
- misja firmy – czyli często rewizja tego kim chce być firma i jaki jest jej zasadniczy powód istnienia
- wartości firmowe – czyli to czym w codziennej pracy kierować się mają pracownicy by wizję realizować, jakie przyjmujemy kryteria do podejmowania wielu decyzji operacyjnych i strategicznych dla menedżerów, liderów zespołów i pracowników
Jak wygląda przebieg takich warsztatów? Podczas nich w ustrukturowany sposób jest czas na:
- analizy,
- artykulacje własnego zdania i często burzliwe dyskusje,
- kreatywne szukanie rozwiązań,
- podejmowanie decyzji
- definiowanie celów
- opisywanie, wizualizowanie oraz odnajdywanie metafor by skuteczniej komunikować wypracowane rozwiązania w organizacji
A to wszystko pod okiem doświadczonych moderatorów, facylitatorów ProOptima.
Dzięki którym zespołom zaangażowanym w warsztaty udaje się wyjść poza aktualne Status Quo, ambitnie – tak by realizacja zmian była pociągająca.
Co zyskasz dzięki naszym warsztatom strategicznym?
Warsztaty strategiczne dają energię niezbędną do dalszej pracy koncepcyjnej, do wprowadzania zmian w firmie, a także motywują do doskonalenia działania własnego, zespołu, całej firmy.
Efektem warsztatów jest najczęściej:
- Podjęcie konkretnej decyzji biznesowej w grupie, która potem będzie kołem zamachowym zmian
- Dokumenty opisujące np. wizję, misję, wartości w języku liczb, metafor, obrazów – tak by działać na racjonalną i emocjonalną część umysłów pracowników
- Doświadczenie emocjonalne, które staje się fundamentem dalszej pracy tego i kolejnych zespołów angażowanych z zmianę
- Spójność przekazu na temat strategicznych działań płynąca od zespołu pracującego na warsztatach