Dla kogo są przeznaczone warsztaty?
- Dla managerów / liderów zespołów, którzy chcą stosować narzędzia rozwijające empatię wśród pracowników.
- Szkolenie przeznaczone jest dla ekspertów i liderów, którzy chcą wzmocnić swoje kompetencje w obszarze empatii wobec klienta.
- Dla osób, które zarządzają zespołami i chcą by Ci lepiej rozumieli swoich klientów, stosowali adekwatne narzędzia motywujące i doceniające klienta, sprawniej komunikowali się z klientami, efektywniej osiągać cele obsługowe, sprzedażowe.
Główny cel
Warsztaty dostarczą niezbędnej wiedzy i narzędzi do stosowania na co dzień w zespołach na co dzień troszczących się o klientów, by skutecznie wdrażać podejście Customer Experience i poprawiać doświadczenia klienta na każdym etapie rozwoju relacji z marką. Warsztaty przyczynią się do poprawy zaangażowania pracowników, do lepszej oceny managerów przez pracowników, polepszą atmosferę w zespole. A efekty warsztatów mogą również wpłynąć na zmniejszenie rotacji wśród narażonej na obciążenia emocjonalne zespołów Customer Care oraz wzrost wskaźnika NPS.
- zrozumieją, na czym polega empatia emocjonalna i poznawcza i jak ją stosować w interakcji z klientem
- nauczą się odróżniać empatię dojrzałą od niedojrzałej, gdyż ta niedojrzała wyczerpuje emocjonalnie i jest jednym z czynników wypalenia zawodowego zespołów zawodowo troszczących się o klientów marki
- otrzymają narzędzia wspierania i doceniania klienta dla wzmacniania relacji z nim
- poznają obwód empatii w mózgu, dzięki czemu lepiej zrozumieją schemat działania emocji i zachowań empatycznych lub nieempatycznych
- nauczą się rozpoznawać blokery empatii, które niekorzystnie wpływają na klientów i … współpracowników, czyli klientów wewnętrznych
- nauczą się empatii wobec obu grup klientów
- zainspirują się przykładami empatii z innych firm
- będą praktykować 4 podstawowe narzędzia rozwoju empatii i dbania o doświadczenia klienta: Mapa empatii, Service Safari, Jobs to be done, Ścieżka klienta
- nauczą się skuteczniej wdrażać elementy onboardingu, offboardingu klienta i rozumieć emocje klientów w trudnych sytuacjach
- wyjdą z planem wdrażania codziennych rytuałów, także zespołowych, które rozwijają empatię i wejdą w proces rozwijania nawyku empatyzowania z klientami i … współpracownikami
- Czym empatia jest, a czym nie jest, czyli definicje neuronaukowe, mity o empatii, budowa mózgu, która uzasadnia prawidłowe funkcjonowanie obwodu empatii i rozwój empatii emocjonalnej oraz poznawczej.
- Przykład empatycznych i nieempatycznych zachowań, czyli przejawy zdrowej – dojrzałej empatii w pracy oraz przykłady obciążającej i wyczerpującej niedojrzałej empatii wobec klienta i współpracowników.
- Empatia w procesie onboardingu i offboardingu klienta oraz reguła peak-end, czyli przykłady dobrych i złych praktyk traktowania klienta w trudnych, początkowych i końcowych momentach.
- Model HALT- 4 blokery empatii i 3 błędy poznawcze, które utrudniają pracę, współpracę, efektywną komunikację i budowanie relacji na linii klient-pracownik, pracownik-współpracownik
- Rytuały zespołowe rozwijające empatię na co dzień: zadania i ćwiczenia do regularnego stosowania w zespole, by uczyć się aktywnego słuchania, wzajemnej otwartości i ciekawości oraz doceniania na linii współpracownik-pracownik, pracownik-klient
- 4 narzędzia rozwijające empatię funkcjonalną wobec pracowników i wspierające managerów w umiejętności wchodzenia w buty klienta: mapa empatii, Jobs to be Done, Service Safari, Ścieżka klienta – Customer Journey
- z gotowymi narzędziami do codziennego stosowania i upowszechniania postawy w całej firmie
- z planem działań (Action Plan), by rozwijać empatię w relacji z klientem i uwzględniać perspektywę klienta w codziennych zadaniach
2 dni szkoleniowe
Metody szkoleniowe
By doskonalić umiejętności i kształtować postawy stosujemy metodykę Kolba:
ĆWICZENIA – Gry i zadania. Szkolenia są zgodne z metodyką „warsztatową” (80% czasu). Ćwiczenia diagnozują i rozwijają umiejętności, a także dostarczają wiedzy z doświadczenia.
DYSKUSJE Doświadczenie z ćwiczeń jest omawiane podczas dyskusji grupowej. Uczestnicy integrują wnioski z gry lub zadania z posiadaną wiedzą z pracy. Stosowanie tych wniosków weryfikujemy w kolejnych ćwiczeniach, co przyspiesza proces uczenia się.
ODGRYWANIE RÓL Bazując na firmowych przypadkach z pracy uczestników zapewniamy szybkie wdrożenie wiedzy z ćwiczeń. Dzięki nim inspirujemy uczestników do odkrywania zupełnie nowych dla siebie sposobów postępowania w problemowych sytuacjach.
TESTY i ARKUSZE Proponujemy je jako pomocniczy materiał w ćwiczeniach lub osobne testy, które skłaniają do refleksji i autorefleksji. Materiały te po wypełnieniu zostają do dyspozycji uczestników.
SYMULACJE I VIDEOTRENING Mamy już kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z wykorzystaniem kamery i dobrze wiemy jak, pomimo lęków uczestników, wykorzystać ją do intensyfikacji procesu rozwoju umiejętności/zmiany nawyków.
ACTION PLAN. Uczestnicy na podstawie autoanalizy, a także informacji zwrotnej od trenerów oraz grupy, wyznaczają indywidualne cele rozwojowe i plany działania – wdrożenia umiejętności w praktykę.
Wykorzystanie metod uczenia dorosłych pozwala rozwijać kompetencje w ich trzech aspektach: wiedzy, zachowania i postawy.