Polecam szkolenia i współpracę z firmą ProOptima. Właściciel to entuzjasta z ogromną, fachową wiedzą i takich też ludzi zatrudnia. Zawsze można liczyć na najwyższy poziom prowadzonych szkoleń. Firma prowadzi wnikliwe badania i analizy, nie tylko dla największych graczy, którzy korzystają z jej usług konsultingowych, ale również na potrzeby własnych szkoleń. Dzięki temu przekazują na nich najbardziej aktualną wiedzę praktyczną. Polecam również poczytać artykuły na ich stronie. Widać, że tworzą to ludzie z pasją.
Tematyka i cele szkolenia
Wykorzystaj Customer Experience do wyróżniającej troski o Twojego Klienta – szkolenie dedykowane
- Zrozumieją i poczują o co chodzi z tym Customer Experience (CX) a także z Customer Experience Management (CEM/CXM)
- Zainspirują się przykładami sukcesów w CEM z Polski i świata i sformułują plany zmian
- Poznają wachlarz narzędzi: badania i projektowania doświadczeń klienta (Customer Experience)
- Poprzez aktywne ćwiczenia i zadania warsztatowe uczestnicy doświadczą czym są Customer Experience i zaplanują rozwój swych wyjątkowych umiejętności dbania o doświadczenia klienta w obszarze swojego wpływu.
- Zwiększą świadomości oraz umiejętności budowania relacji z Klientem poprzez dbanie o CX
- Zwiększą umiejętności prowadzenia efektywnych rozmów z Klientami zarówno kanałem telefonicznym jak i elektronicznym
- Dowiedzą się, jak zarządzać doświadczeniem klienta w firmie (jakie są warunki, etapy, kryteria)
- Wyjdą z konkretnym Action Planem, który umożliwi wdrożenie zmian w zachowaniach i postawie swojej wobec klientów
Program szkolenia Wykorzystaj Customer Experience do wyróżniającej troski o Twojego Klienta:
- Od gospodarki produktu do gospodarki przeżyć i doświadczeń klienta. Skąd się wziął Customer Experience i dlaczego firmy inwestują w jego poprawę.
- Ewolucja w CEM. Poziomy dojrzałości organizacji ze względu na gotowość do Customer Experience
- Management (CEM) – gdzie teraz jest moja firma?
- Ile tracą a ile mogą zyskać skuteczniej troszcząc się o Customer Experience?
- Czym są Customer Experience (doświadczenia Klientów)? Etiologia, mechanizmy, psychologia CX w szczegółach.
- Customer Experience a Customer Experience Management – błędy w rozumieniu pojęć i dobre praktyki np.
- Reguła peak-end i jej wykorzystanie w interakcji z klientem.
- Customer Experience Management (CEM) – kluczowe pojęcia z obszaru zarządzania doświadczeniem klienta:
- Badania, Voice of the Customer (VoC) i Close the Loop, , Kultura pro-kliencka I rola liderów w CEM
- Etapy i metody wdrażania CEM. Przebieg, błędy i dobre praktyki
- Jak to robią inni? Przykłady realizacji strategii Customer Experience Management na świecie i Polsce.
- Strategia Unikalnych doświadczeń klienta (UCX): baza CX, wizja UCX, wyróżniki i wskaźniki CX – wprowadzenie do tego jak formować wizję UCX.
- Customer Journey Map – fundament całościowej poprawy doświadczeń klienta i narzędzie budowania świadomości pro-klienckiej w praktyce oraz realizacji strategii pro-klienckiej
- Employee Experience (Doświadczenie pracownika). To więcej niż zaangażowanie! – rola pracowników w wypracowywaniu, praktykowaniu i wdrażaniu strategii Customer Experience na co dzień.
- Język jako narzędzie wpływu – trening komunikowania się z Klientem, gdy dbamy o jego wyjątkowy Experience Klienta
- Mapa 36 znakomitych zwrotów i technik w Customer Experience w kontakcie bezpośrednim i zdalnym.
- Inżynieria języka. Jak dobrać właściwe słowa i sposób przekazywania informacji online i face to face?
- Praktyka troski o Customer Experience w realiach obsługi Klienta, sprzedaży. Ćwiczenia i scenki z wykorzystaniem scenariuszy z „życia wziętych” – trening umiejętności komunikacyjnych i manifestowania wyróżniającej troski o klienta.
- Podsumowanie – analiza własnych mocnych stron w biegłości o dbanie o pożądane doświadczenie Klienta oraz obszarów, które wymagają wzmocnienia. Zdefiniowanie indywidualnego Action Planu w obszarze kompetencji CXowych.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie przeznaczone jest dla profesjonalistów obsługi Klienta, handlowców, sprzedawców, pracowników wspierających klienta oraz ich menedżerów sprzedaży, marketingu i obsługi klienta, którzy wiedzą, że zwykła obsługa klienta już nie wystarcza ich klientom i wiedzą, że aktualnie rywalizacja o klienta toczy się na polu doświadczeń klienta (Customer Experience (CX)).
Metody szkoleniowe
By doskonalić umiejętności i kształtować postawy stosujemy metodykę Kolba:
ĆWICZENIA – Gry i zadania. Szkolenia są zgodne z metodyką „warsztatową” (80% czasu). Ćwiczenia diagnozują i rozwijają umiejętności, a także dostarczają wiedzy z doświadczenia.
DYSKUSJE Doświadczenie z ćwiczeń jest omawiane podczas dyskusji grupowej. Uczestnicy integrują wnioski z gry lub zadania z posiadaną wiedzą z pracy. Stosowanie tych wniosków weryfikujemy w kolejnych ćwiczeniach, co przyspiesza proces uczenia się.
ODGRYWANIE RÓL Bazując na firmowych przypadkach z pracy uczestników zapewniamy szybkie wdrożenie wiedzy z ćwiczeń. Dzięki nim inspirujemy uczestników do odkrywania zupełnie nowych dla siebie sposobów postępowania w problemowych sytuacjach.
TESTY i ARKUSZE Proponujemy je jako pomocniczy materiał w ćwiczeniach lub osobne testy, które skłaniają do refleksji i autorefleksji. Materiały te po wypełnieniu zostają do dyspozycji uczestników.
SYMULACJE I VIDEOTRENING Mamy już kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z wykorzystaniem kamery i dobrze wiemy jak, pomimo lęków uczestników, wykorzystać ją do intensyfikacji procesu rozwoju umiejętności/zmiany nawyków.
ACTION PLAN. Uczestnicy na podstawie autoanalizy, a także informacji zwrotnej od trenerów oraz grupy, wyznaczają indywidualne cele rozwojowe i plany działania – wdrożenia umiejętności w praktykę.
Wykorzystanie metod uczenia dorosłych pozwala rozwijać kompetencje w ich trzech aspektach: wiedzy, zachowania i postawy.