Dla kogo
Pewności siebie ma największy wpływ na to, jak się prezentujemy innym ludziom i jakie relacje z nimi nawiązujemy. Wpływa także na osobistą efektywność w pracy. W trakcie tego szkolenia odpowiemy na wiele pytań dręczących osoby, które chcą wywierać lepsze wrażenie i skuteczniej się autoprezentować.
Wypracujemy strategię, która będzie osobistym planem działania każdego z uczestników warsztatu.
Prawdziwa pewność siebie wynika z wiary w siebie i w swoje zdolności. Wynika z akceptacji swoich zalet oraz wad, co umożliwia uwolnienie w pełni swojego potencjału. Oznacza także autentyczne bycie z ludźmi i akceptowanie ich odrębności.
Podczas treningu będziemy poszukiwać odpowiedzi na wiele pytań:
- Czym jest pewność siebie? Jakie czynniki ją kształtują?
- Kim jestem? Co określa mnie i moją unikalną osobowość?
- Jakie są moje mocne i słabe strony? Jak je wyrażać?
- W jaki sposób krok po kroku budować pozytywny obraz samego siebie i wiarę w swoje umiejętności, a także zaakceptować swoje ograniczenia?
- Zwiększenie pewności siebie w komunikacji z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi.
- Zwiększenie świadomości czynników odpowiedzialnych za wywierane wrażenie.
- Wzrost umiejętności adekwatnego reagowania na manipulacje i niepożądany wpływ.
- Wzrost stopnia opanowywania emocji i stresu związanego z ekspozycją społeczną.
- Wzrost umiejętności kreowania wizerunku w oparciu o lepszą znajomość siebie i taktyki autoprezentacji.
- Zainicjowanie dalszego wzrostu umiejętności w oparciu o zdefiniowany Action Plan.
- Czym jest profesjonalny wizerunek?
- Ogólne zasady autoprezentacji.
- Taktyki i techniki autoprezentacyjne – katalog technik, mechanizmy ich wpływu i następstwa ich wykorzystania.
- Rola pierwszego wrażenia i prawidłowości jego tworzenia.
- Ubiór – znaczenie wyglądu zewnętrznego.
- Głos – dźwiękowa wizytówka budująca wrażenie.
- Samoocena – ukryty czynnik wpływający na rozwój i osiąganie sukcesu w budowaniu wizerunku.
- Realistyczny obraz siebie – jaki jest i dlaczego lepiej oprzeć autoprezentację o taki obraz?
- Dowiedz się kim jesteś – Poznaj Twoje osobiste zasoby.
- Przekonania – zasługuję czy nie zasługuję na to czego chcę? Jak osobiste przekonania wpływają na sukces w budowaniu wizerunku?
- Budowa i podtrzymywanie poczucia własnej wartości. Praktyka wzmacniania fundamentu pewności siebie i spójnej autoprezentacji.
- Pewność siebie vs Twoje otoczenie – czyli jak radzić sobie z krytyką, manipulacją i wpływem?
- Identyfikacja krytyka wewnętrznego i zamiana na trenera wewnętrznego.
- Powiedzcie mi, dlaczego jestem taka/ki dobra/y! Autoprezentacja w praktyce – videotrening.
- Indywidualny Plan Działania.
Metody szkoleniowe
By doskonalić umiejętności i kształtować postawy stosujemy metodykę Kolba:
ĆWICZENIA – Gry i zadania. Szkolenia są zgodne z metodyką „warsztatową” (80% czasu). Ćwiczenia diagnozują i rozwijają umiejętności, a także dostarczają wiedzy z doświadczenia.
DYSKUSJE Doświadczenie z ćwiczeń jest omawiane podczas dyskusji grupowej. Uczestnicy integrują wnioski z gry lub zadania z posiadaną wiedzą z pracy. Stosowanie tych wniosków weryfikujemy w kolejnych ćwiczeniach, co przyspiesza proces uczenia się.
ODGRYWANIE RÓL Bazując na firmowych przypadkach z pracy uczestników zapewniamy szybkie wdrożenie wiedzy z ćwiczeń. Dzięki nim inspirujemy uczestników do odkrywania zupełnie nowych dla siebie sposobów postępowania w problemowych sytuacjach.
TESTY i ARKUSZE Proponujemy je jako pomocniczy materiał w ćwiczeniach lub osobne testy, które skłaniają do refleksji i autorefleksji. Materiały te po wypełnieniu zostają do dyspozycji uczestników.
SYMULACJE I VIDEOTRENING Mamy już kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z wykorzystaniem kamery i dobrze wiemy jak, pomimo lęków uczestników, wykorzystać ją do intensyfikacji procesu rozwoju umiejętności/zmiany nawyków.
ACTION PLAN. Uczestnicy na podstawie autoanalizy, a także informacji zwrotnej od trenerów oraz grupy, wyznaczają indywidualne cele rozwojowe i plany działania – wdrożenia umiejętności w praktykę.
Wykorzystanie metod uczenia dorosłych pozwala rozwijać kompetencje w ich trzech aspektach: wiedzy, zachowania i postawy.