Zapytaj o szkolenie

Storytelling w praktyce prezentacji i wystąpień

story telling
opowiadanie historii

Porywaj ludzi opowieściami!

Storytelling w praktyce prezentacji szkolenie z ProOptima

Dla kogo

Wystąpienia publiczne, czyli prezentowanie treści przed innymi osobami z zasady jest sytuacją stresującą. Przebywamy wówczas w stanie, który w psychologii nazywany jest ekspozycją społeczną. Osoby, potrafiące wykonywać te wymagające zadania przyzwoicie, lepiej radzą sobie w pracy i ogólnie w życiu.
Skąd bierze się ta ciekawa zależność? Otóż jest to kwestia interpretacji opisanej wyżej sytuacji.

Widz patrzy na prezentującego z uwagą i zaciekawieniem, a nierzadko z krytycznym osądem. Sami często tak postępujemy i raczej niechętnie stajemy po drugiej stronie. Stąd osoby, które jednak to robią, stają się w naszych oczach lepsi, odważniejsi, ciekawsi, etc.

A gdyby tak podczas dwóch dni szkolenia poznać na tyle tajniki prezentowania, że chciałoby się z roli widza przejść na drugą stronę mocy? A co, jeśli istnieje schemat budowania ciekawych, poruszających wystąpień i możesz go już niebawem poznać, a następnie z sukcesem zastosować?

A teraz dosyć gdybania. Zapraszamy Cię na zajęcia, podczas których nauczysz się, jak nawet z błahej opowiastki stworzyć porywającą historię, jak rozpocząć, podtrzymać zainteresowanie i z przytupem zakończyć każdą prezentację, jak wykazać się poczuciem humoru, reagować na pytania grupy, uporać się z nieprzewidzianą sytuacją czy zaskakującym pytaniem.

To wszystko i wiele więcej doświadczysz, zrozumiesz i wykonasz z powodzeniem podczas tych zajęć z prezentowania. Masz wyjątkową okazję poznać model, dzięki któremu Twoje prezentacje będą częściej w czołówce najlepiej ocenianych, a opowiadane przez Ciebie historie będą z uwagą wysłuchiwane do samego końca.

Tematyka i cele szkolenia

Storytelling w praktyce prezentacji i wystąpień

Cele szkolenia
  • Zapoznanie się z obszernymi aspektami przygotowania, prowadzenia i ewaluacji prezentacji, co pozwoli na swobodne zastosowanie treści merytorycznych w praktyce.
  • Dzięki praktycznym ćwiczeniom realizowanym podczas zajęć uczestnik doświadczy na sobie procesu tworzenia angażujących prezentacji, a dzięki sprawdzonym sposobom i narzędziom będzie mógł samodzielnie opracować prezentację na wybrany temat z użyciem dostępnych narzędzi werbalnych i wizualnych.
  • Nabycie umiejętności budowania angażujących historii i swobodnego opowiadania ich w sposób skupiający uwagę słuchaczy oraz wykorzystanie tej umiejętności w innych obszarach zarządzania znacząco wzmacnia i pozwala lepiej wykorzystać inne, posiadane już kompetencje.
  • Zwiększenie własnego wpływu na efekty prezentacji dzięki odpowiedniej ilości czasu na ćwiczenia praktyczne, sesje pokazowe z poszerzoną rozwojową informacją zwrotną oraz pracę indywidualną w asyście trenera
Tematyka szkolenia
  • Moduł 1. Założenia– Uczestnicy odpowiadają na przygotowaną listę pytań dotyczącą interesariuszy, dzięki czemu lepiej rozumieją powody ich udziału w prezentacji. Wypełniają arkusz ułatwiający im skupienie na zadaniach i osiąganiu ustalonych zamierzeń.
  • Moduł 2. Logika – Zbieranie materiału w postaci danych, dowodów, argumentów, które w dalszej części posłużą nam do uwiarygodnienia, przekonywania do naszego przekazu oraz znajdą zastosowanie w opowiadaniu porywającej historii, będącej istotną częścią opracowywanej prezentacji.
  • Moduł 3. Retoryka – Uczestnicy zapoznają się z dostępnymi narzędziami pozwalającymi na stworzenie interesującej historii, opowiedzenie jej w angażujący sposób, a przy tym nauczą się pracy z wykorzystaniem modeli ułatwiających trafienie do wszystkich uczestników, którzy są różni, przyszli z różnych powodów, mają różne cele i oczekiwania. Kolejnym etapem jest przygotowanie na bazie zebranych materiałów ciekawej historii do opowiedzenia.
  • Moduł 4. Narzędzia wizualne – Opracowanie strony wizualnej. W tym module uczestnicy wykorzystują wypracowane wcześniej treści, poznane modele i pomoce wizualne do stworzenia trzech wersji prezentacji: 30 sekundowych (elevator speech) z dostępem tylko do narzędzi werbalnych, 3-minutowych z wykorzystaniem pomocy wizualnych oraz tylko wizualnej, która może zostać odtworzona przez odbiorcę.
  • Moduł 5. Praktyka – Uczestnicy mają okazję w kontrolowanych warunkach doświadczyć na sobie i przetestować poznany sposób przygotowania prezentacji, wysłuchują siebie nawzajem, udzielają informacji zwrotnej rozwojowej, sprawdzają skuteczność każdego etapu modelu przygotowywania i prezentowania poznanego na zajęciach.
  • Moduł 6. Doskonalenie – Wnioski i refleksje z modułu praktycznego zostaną przekute na koniec w podsumowanie dokonań, indywidualne plany dalszego rozwoju i konkretne podpowiedzi sposobów doskonalenia własnych kompetencji w zakresie prezentowania i storytellingu.

Adresaci szkolenia:

Szkolenie skierowane jest do kierowników oraz pracowników marketingu i sprzedaży, zainteresowanych rozwijaniem zaawansowanych umiejętności w zakresie wystąpień publicznych.

Metody szkoleniowe

By doskonalić umiejętności i kształtować postawy stosujemy metodykę Kolba:

Gry i zadania szkoleniowe

ĆWICZENIA – Gry i zadania. Szkolenia są zgodne z metodyką „warsztatową” (80% czasu). Ćwiczenia diagnozują i rozwijają umiejętności, a także dostarczają wiedzy z doświadczenia.

Dyskcje

DYSKUSJE Doświadczenie z ćwiczeń jest omawiane podczas dyskusji grupowej. Uczestnicy integrują wnioski z gry lub zadania z posiadaną wiedzą z pracy. Stosowanie tych wniosków weryfikujemy w kolejnych ćwiczeniach, co przyspiesza proces uczenia się.

Scenki i symulacje

ODGRYWANIE RÓL Bazując na firmowych przypadkach z pracy uczestników zapewniamy szybkie wdrożenie wiedzy z ćwiczeń. Dzięki nim inspirujemy uczestników do odkrywania zupełnie nowych dla siebie sposobów postępowania w problemowych sytuacjach.

Testy i autoanalizy

TESTY i ARKUSZE Proponujemy je jako pomocniczy materiał w ćwiczeniach lub osobne testy, które skłaniają do refleksji i autorefleksji. Materiały te po wypełnieniu zostają do dyspozycji uczestników.

Videotrening

SYMULACJE I VIDEOTRENING Mamy już kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z wykorzystaniem kamery i dobrze wiemy jak, pomimo lęków uczestników, wykorzystać ją do intensyfikacji procesu rozwoju umiejętności/zmiany nawyków.

Action Plan

ACTION PLAN. Uczestnicy na podstawie autoanalizy, a także informacji zwrotnej od trenerów oraz grupy, wyznaczają indywidualne cele rozwojowe i plany działania – wdrożenia umiejętności w praktykę.

Wykorzystanie metod uczenia dorosłych pozwala rozwijać kompetencje w ich trzech aspektach: wiedzy, zachowania i postawy.

Co mówią o nas Klienci

więcej

Współpraca z ProOptimą i Tomkiem przebiegała bardzo sprawnie i profesjonalnie.

więcej

Współpraca z ProOptimą i Tomkiem przebiegała bardzo sprawnie i profesjonalnie. Dzięki Tomkowi zaczęliśmy analizować i zmieniać wiele procesów, tak aby były one dla naszych Klientów. Aktualnie wdrażamy nowoczesne systemy po to, żeby doświadczenia naszych Klientów były najlepsze, bez względu na to z kim nasi Klienci się kontaktują. 

Adam Nowicki z DAIKIN poleca ProOptima

DAIKIN

Adam Nowicki, Senior Logistics and Supply Chain Manager CEE w Daikin Airconditioning Poland

Adam Nowicki z DAIKIN poleca ProOptima

DAIKIN

Adam Nowicki, Senior Logistics and Supply Chain Manager CEE w Daikin Airconditioning Poland

Polecam kontakty i współpracę z firmą ProOptima w zakresie szkoleniowym, wdrożeniowym i konsultacyjnym. ProOptima to praktycy CX osadzeni w biznesowych realiach

więcej

Polecam kontakty i współpracę z firmą ProOptima w zakresie szkoleniowym, wdrożeniowym i konsultacyjnym. ProOptima to praktycy CX osadzeni w biznesowych realiach, świetnie wyczuwający trendy współczesnego świata.

Z sukcesem zarazili nas filozofią kultury Customer Experience w organizacjach, pomogli przejść przez etapy projektowania zmiany i nadal wspierają nas merytoryczną wiedzą i swoim doświadczeniem. Dzięki nim nasz NPS rośnie z roku na rok a wraz z nim kwitnie zadowolenie klientów i satysfakcja pracowników. Dziękuję Tomkowi Krasowi i jego zespołowi za ich ciągłe ewangelizowanie. Ogromnie cenimy sobie spotkania i regularne webinaria utwierdzające nas w przekonaniu, że obrana przez nas CX-owa droga rozwoju jest zarówno skuteczna jak i fascynująca.

Karolina Sekuła z Nagel poleca ProOptima

Nagel-Group

Karolina Sekuła, Dyrektor Centrum Klienta CEE Nagel-Group

Karolina Sekuła z Nagel poleca ProOptima

Nagel-Group

Karolina Sekuła, Dyrektor Centrum Klienta CEE Nagel-Group

Polecam szkolenia i współpracę z firmą ProOptima – entuzjasci z ogromną, fachową wiedzą o CX

więcej

Polecam szkolenia i współpracę z firmą ProOptima. Właściciel to entuzjasta z ogromną, fachową wiedzą i takich też ludzi zatrudnia. Zawsze można liczyć na najwyższy poziom prowadzonych szkoleń. Firma prowadzi wnikliwe badania i analizy, nie tylko dla największych graczy, którzy korzystają z jej usług konsultingowych, ale również na potrzeby własnych szkoleń. Dzięki temu przekazują na nich najbardziej aktualną wiedzę praktyczną. Polecam również poczytać artykuły na ich stronie. Widać, że tworzą to ludzie z pasją.

Agata Rzeszótko z Answear poleca ProOptima

ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko Customer Service Manager w ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko z Answear poleca ProOptima

ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko Customer Service Manager w ANSWEAR.com

Tomasz i jego zespół to profesjonaliści z dużą wiedzą i praktyką – eksperci z zakresu Customer Experience

więcej

Współpracę z firmą ProOptima rozpoczęliśmy jeszcze przed pandemią. Udało nam się zrobić analizę obecnego stanu, badanie spójności oraz określić mapę drogową do wdrożenia zmian. Tomasz i jego zespół to profesjonaliści z dużą wiedzą i praktyką. Pomogli nam przebrnąć przez procesy na styku z klientem i rozpoznać punkty bólu. Współpraca przebiegała bardzo dobrze i sprawnie. Tomasz chętnie dzielił się wiedzę i doświadczeniami z innych projektów. To wyjątkowy ekspert z zakresu Customer Experience.

Katarzyna Szram z Aquanet poleca ProOptima

Aquanet

Katarzyna Szram Dyrektorka Departamentu Sprzedaży Aquanet SA

Katarzyna Szram z Aquanet poleca ProOptima

Aquanet

Katarzyna Szram Dyrektorka Departamentu Sprzedaży Aquanet SA

Polecam ten kurs CEM Master każdemu kto chce poznać lub odświeżyć wiedzę na temat tego jak adresować CX w organizacji – to kurs z kategorii 'must’ 🙂

więcej

Polecam ten kurs CEM Master każdemu kto chce poznać lub odświeżyć wiedzę na temat tego jak adresować CX w organizacji. Kurs jest prowadzony tylko przez praktyków, co podnosi efektywność nauki i dostarcza narzędzi do wdrożenia 'na już’. Jest to też kurs z kategorii 'must’ także dla tych, którzy 'biegną’ z działaniami proklienckimi nie widząc jeszcze dużego obrazka CX i wielu powiązań, które ta tematyka ma z innymi działami firmy.”

Justyna Paszke Galanty z Lafarge poleca szkoelnia ProOptima

Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty Customer Complaints & CX Manager Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty z Lafarge poleca szkoelnia ProOptima

Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty Customer Complaints & CX Manager Lafarge Polska

I am pleased to recommend Tomasz Kras as an exceptional expert in the field of Customer Experience and I would not hesitate to recommend his services to any organization seeking to improve their customer experience and build stronger customer relationships.

więcej

I am pleased to recommend Tomasz Kras as an exceptional expert in the field of Customer Experience. I have had the pleasure to meet Tomasz on several CEX events and have been consistently impressed with his level of knowledge, professionalism, and dedication to providing outstanding CEM knowledge. His expertise in the field convinced me to cooperate with ProOptima on training project for CS team what delivered measurable results. Tomasz is a true thought leader in the industry, and I would not hesitate to recommend his services to any organization seeking to improve their customer experience and build stronger customer relationships.

Dorota Malinowska poleca firmę ProOptima i pracę z Tomkiem Krasem

Oriflame

Dorota Malinowska Customer Service & Operations Director Poland, Slovakia, Czech Republic w Oriflame Cosmetics

Dorota Malinowska poleca firmę ProOptima i pracę z Tomkiem Krasem

Oriflame

Dorota Malinowska Customer Service & Operations Director Poland, Slovakia, Czech Republic w Oriflame Cosmetics

Interesuje Cię takie szkolenie?

Wykorzystaj niezbędną wiedzę i narzędzia ProOptima