Dla kogo
Spraw by kupili Twoją ideę! Jak prowadzić prezentacje by motywować uczestników do pożądanych zachowań?
Większość prezentacji jest prowadzonych intuicyjnie.
Prelegenci umieją co prawda wyświetlać slajdy, ale poza tym prawie cały wysiłek wkładają w to, by mówić wszystko po kolei. W swym zachowaniu posługują się raczej wspieranym nawykami wyczuciem albo utartymi firmowymi zwyczajami. Czy to wystarczy, by oczarować odbiorców?
Na czym polega użyteczna prezentacja?
- Dla odbiorcy jest sposobem na pozyskanie ważnych i unikalnych informacji.
- Dla prezentujących jest istotnym elementem wpływu na odbiorców i skłonienia ich do pożądanych decyzji – jedynie wtedy czas poświęcony na prezentację nie będzie stracony.
- Wyćwiczenie przygotowywania lepszych prezentacji, które efektywnie wykorzystują czas, jaki może Ci poświęcić klient.
- Nabycie umiejętności prowadzenia angażujących prezentacji, które skutecznie wpływają na odbiorców.
- Zmniejszenie poziomu stresu i zyskanie pewności siebie poprzez oparcie sposobu prezentacji o swoje mocne strony.
- Osiągnięcie swobody i pewności siebie w wystąpieniach publicznych.
- Przygotowanie prezentacji: formułowanie celu, zawartości, formy i planowanie przebiegu.
- Uniwersalne i specyficzne zasady prowadzenia prezentacji interaktywnych.
- Narzędzia i środki zwiększające skuteczność przekazu.
- Prawa psychologii poznawczej (dotyczące uwagi, pamięci, myślenia, podejmowania decyzji).
- Prawa psychologii społecznej w zastosowaniu do prezentacji (wpływ, komunikowanie, psychologia grupy).
- Elementy autoprezentacji i budowania wizerunku w czasie prezentacji.
- Wykorzystanie możliwości głosowych i komunikacji niewerbalnej dla wywierania wpływu.
- Radzenie sobie z emocjami związanymi z ekspozycją społeczną.
- Interakcja: zachowanie prezentera a zachowanie odbiorcy.
- Komunikowanie się podczas prezentacji: język, zwroty, gesty, mimika i inne zachowania komunikacyjne prezentera oraz ich wpływ na stopień realizacji celu.
- Doznania odbiorcy prezentacji, wpływ doświadczanych emocji na motywację, ocenę wizerunku i wiarygodność.
Metody szkoleniowe
By doskonalić umiejętności i kształtować postawy stosujemy metodykę Kolba:
ĆWICZENIA – Gry i zadania. Szkolenia są zgodne z metodyką „warsztatową” (80% czasu). Ćwiczenia diagnozują i rozwijają umiejętności, a także dostarczają wiedzy z doświadczenia.
DYSKUSJE Doświadczenie z ćwiczeń jest omawiane podczas dyskusji grupowej. Uczestnicy integrują wnioski z gry lub zadania z posiadaną wiedzą z pracy. Stosowanie tych wniosków weryfikujemy w kolejnych ćwiczeniach, co przyspiesza proces uczenia się.
ODGRYWANIE RÓL Bazując na firmowych przypadkach z pracy uczestników zapewniamy szybkie wdrożenie wiedzy z ćwiczeń. Dzięki nim inspirujemy uczestników do odkrywania zupełnie nowych dla siebie sposobów postępowania w problemowych sytuacjach.
TESTY i ARKUSZE Proponujemy je jako pomocniczy materiał w ćwiczeniach lub osobne testy, które skłaniają do refleksji i autorefleksji. Materiały te po wypełnieniu zostają do dyspozycji uczestników.
SYMULACJE I VIDEOTRENING Mamy już kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z wykorzystaniem kamery i dobrze wiemy jak, pomimo lęków uczestników, wykorzystać ją do intensyfikacji procesu rozwoju umiejętności/zmiany nawyków.
ACTION PLAN. Uczestnicy na podstawie autoanalizy, a także informacji zwrotnej od trenerów oraz grupy, wyznaczają indywidualne cele rozwojowe i plany działania – wdrożenia umiejętności w praktykę.
Wykorzystanie metod uczenia dorosłych pozwala rozwijać kompetencje w ich trzech aspektach: wiedzy, zachowania i postawy.