Informacja zwrotna - Feedback | szkolenie ProOptima

Feedback – szkolenie informacja zwrotna

Nie ma dnia, żebyśmy nie poddawali ocenie ludzi oraz efektów ich pracy. Formalnie lub nie, wypowiadamy swoje osądy. Z drugiej strony, każdy z nas też nieustannie jest oceniany przez innych. W pracy menedżera ocenianie pracowników jest formalnym obowiązkiem. Na ocenie jednak się nie kończy. Jeśli ma ona przynieść zamierzony efekt – zmianę niekorzystnych zachowań i wzmocnienie pożądanych – musi zostać przekazana pracownikom. Jak z szacunkiem rozmawiać o rezultatach? Jak przekazywać informację zwrotną, by sprzyjała rozwojowi pracownika?

Cele szkolenia

  • Poznanie zasad skutecznego i bezpiecznego udzielania informacji zwrotnej (feedbacku).
  • Odkrycie mocy wspierania rozwoju i motywacji swoich pracowników przed feedback.
  • Wyćwiczenie skutecznego prowadzenia rozmów oceniających z pracownikami.
  • Przygotowanie do posługiwania się informacją zwrotną w trudnych i nietypowych sytuacjach.
  • Rozwój umiejętności przyjmowania informacji zwrotnej dotyczącej siebie.

Tematyka szkolenia

  • Czym jest a czym może być ocena dla pracownika – o korzyściach i zagrożeniach związanych z oceną.
  • Czym jest a czym nie jest feedback: podejście „na twardo” vs podejście „na miękko”.
  • Model: FUO. FUKO, Kanapka oraz Metoda Feed-forward w udzielaniu informacji zwrotnej.
  • Proces oceniania: fakty, opinie, emocje, interpretacje. Psychologia oceniania ludzi i wnioski dla praktyki oceniania a potem dawania feedbacku menadżerskiego .
  • Oceniłem i co dalej – formułowanie oceny. Jak ująć ocenę w słowa, by zakomunikować ją ocenianemu?
  • Rola informacji zwrotnej (stałej, cyklicznej) w rozwoju ludzi, zespołu, firmy.
  • Cele i zasady rozmowy oceniającej – udzielania feedbacku i przyjmowania go.
  • Krok po kroku – struktura rozmowy feedback-owej, która dodaje skrzydeł.
  • Co menedżer powinienem wiedzieć przed udzieleniem konkretnego feedbacku – przygotowanie do rozmowy?
  • Konstruktywna krytyka, inspirująca pochwała – zasady udzielania informacji zwrotnych: tych łatwych w przekazaniu oraz tych trudniejszych.
  • Symulacje prowadzenia rozmów – videotrening.
  • Action Plan na rozwój umiejętności dawania informacji zwrotnej.

Adresaci szkolenia:

Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej oraz pracowników, którzy z racji swoich obowiązków stykają się z koniecznością udzielenia lub uzyskania informacji zwrotnej (np. project managerowie, specjaliści, kierownicy HR etc.).

Interesuje Cię szkolenie? Napisz do nas, a przygotujemy ofertę skrojoną pod Twoje potrzeby!

Przeczytaj więcej na ten temat:

Informacja zwrotna - Feedback

Przywództwo i kompetencje menedżerskie

Kultura feedbacku – idealizowanie pięknoduchów czy konieczność dziejowa?

Na początku mojej pracy w roli trenera, do moich zadań należało, między innymi, odwiedzanie i wspieranie…

3 mity o motywowaniu pracownikow motywacja pieniadze nagrody i kary artykul szkolenia ProOptima

Przywództwo i kompetencje menedżerskie

3 mity o motywowaniu pracowników

Motywacja – wyświechtany zwrot, czy prawdziwe panaceum na wszelkie dolegliwości? Czy wystarczy ją…

Niedoceniane docenianie motywowanie pracowników motywacja zaangażowanie wypalenie zawodowe szkolenie ProOptima

Przywództwo i kompetencje menedżerskie

Niedoceniane docenianie

Dominika, menedżer sklepu z Kwiatowej, pracuje dla mnie od 4 lat. Kiedy…

Po co Agnieszce coaching? coach zarządzanie czasem radzenie sobie ze stresem kontrola emocji szkolenie ProOptima

Przywództwo i kompetencje menedżerskie

Po co Agnieszce coaching?

Agnieszka, główna księgowa w sieci salonów obuwniczych, w pośpiechu rozpoczynała poranek. Ciągle…

Projekt w organizacji czyli o zarządzaniu projektami project management zaangażowanie wyzwania rynkowe równowaga szkolenia ProOptima

Przywództwo i kompetencje menedżerskie

Projekt w organizacji, czyli o zarządzaniu projektami

Jako konsultant biznesowy często spotykam się z problemami dotyczącymi skutecznego zarządzania…

Zarządzanie projektami zarządzanie ryzykiem w projekcie wyzwania szkolenie ProOptima

Przywództwo i kompetencje menedżerskie

Zarządzanie projektami

Kierownicy projektów i koordynatorzy często zgłaszają, że zlecając zadania członkom zespołów projektowych…