Zapytaj o szkolenie

Prowadzenie efektywnych spotkań firmowych

komunikacja
szkolenia menedżerskie
rozmowy
moderowanie spotkań
prowadzenie spotkań

Jak przygotować i prowadzić sensowne spotkania wewnętrzne?

XProwadzenie efektywnych spotkan firmowych 1

Dla kogo

Nasze firmowe „życie” od wielu lat usłane było i jest spotkaniami: raportującymi, feedbackowymi, kreującymi, organizującymi, porządkującymi, mającymi na celu dzielenie się wiedzą, doświadczeniem, wzajemną pomoc, itp. itd. Dodatkowo Covid-19 sprawił, że często zamiast sali spotkań dysponujemy platformą online, a część spotkań przeniosła się do sieci.

Zarówno w przypadku spotkań stacjonarnych, jak i zdalnych wyzwaniem okazuje się utrzymanie aktywności i zaangażowania uczestników spotkań, wypracowanie konkretnych rezultatów i ich późniejsze wdrożenie.

Odpowiednie przygotowanie i przeprowadzenie spotkania wspierać będzie późniejszą realizację zadań, a także motywację i zaangażowanie jego uczestników. Jak to zrobić? Jak zadbać o właściwy przebieg spotkania zdalnego? Jak zaktywizować jego uczestników?

Tematyka i cele szkolenia

Prowadzenie efektywnych spotkań firmowych

Cele szkolenia

Podczas naszego szkolenia:

  • Dowiesz się jak przygotować efektywne spotkanie.
  • Przepracujesz sposób moderowania spotkań stacjonarnych i zdalnych.
  • Poznasz metody pozwalające na utrzymanie lub skrócenie czasu spotkania przy zachowaniu jego efektywności.
  • Zaobserwujesz i przećwiczysz metody / narzędzia, które pomogą Ci zaktywizować uczestników.
  • Dowiesz się jakie elementy sprawiają, że spotkanie staje się trampoliną do dalszej pracy.

Cele szkolenia:

  • Zwiększenie efektywności spotkań poprzez ich odpowiednie przygotowanie
  • Odpowiednie wykorzystywanie kluczowych elementów spotkania wpływających na jego efektywność
  • Przećwiczenie technik i narzędzi skuteczniej komunikacji i angażowania uczestników spotkań
  • Poprawa umiejętności prowadzenia spotkania
  • Zwrócenie uwagi na różnice między komunikacją osobistą a zdalną w funkcji moderatora spotkania.
Tematyka szkolenia
  • Znaczenie spotkań w efektywnym realizowaniu zadań / projektów
    • Po co nam spotkania? Kiedy je organizować, a kiedy nie są potrzebne?
    • Rodzaje spotkań i ich funkcje dla realizacji zadań / projektów
    • Korzyści wynikające z efektywnego spotkania / zebrania.
    • Koszty związane z organizowaniem / uczestniczeniem w spotkaniach / zebraniach.
  • Ja w roli prowadzącego spotkanie – identyfikacja swoich mocnych stron, określenie obszarów rozwojowych
  • Przygotowanie efektywnego spotkania – heurystyka sukcesu produktywnych spotkań wewnątrz firmowych
    • Precyzyjne określanie celów spotkań
    • Dobór osób niezbędnych oraz „opcjonalnych” na spotkaniu
    • Realistyczne zaplanowanie czasu trwania spotkania oraz czasu trwania poszczególnych jego części
    • Agenda spotkania
  • Prowadzenie efektywnego spotkania twarzą w twarz
    • Rozpoczęcie i programowanie ram sukcesu
    • Zasady i narzędzia wspierające wypracowywanie efektów spotkań (np. 5Why, odmiany burzy mózgów, technika paradoksu, metaplan)
    • Dlaczego nie każda „burza mózgów” działa?
    • Przygotowanie do radzenia sobie z trudnymi sytuacjami oraz „trudnymi uczestnikami”
    • Mechanizmy pracy w grupie i dysfunkcje pracy zespołowej (Lencioniego) zagrażające wynikom spotkania
    • Komunikacja „po spotkaniu” – wsparcie w realizowaniu kolejnych celów / zadań / założeń określonych na spotkaniu
  • Efektywne spotkanie zdalne lub hybrydowe
    • Komunikacja osobista vs. komunikacja online – podobieństwa, różnice i ich wpływ na sposób prowadzenia spotkania zdalnego
    • Rola moderatora podczas spotkania zdalnego – funkcje, obowiązki, przywileje
    • Budowanie relacji i zaangażowania uczestników spotkania zdalnego – metody, narzędzia, techniki
  • Action Plan

Adresaci szkolenia:

Menedżerowie wszystkich szczebli, menedżerowie projektów (Project Manager), liderzy stali i czasowi, eksperci firmowi i specjaliści, członkowie zespołów projektowych, którzy prowadzą spotkania firmowe o różnych charakterze ale od których sprawności prowadzenia zależy ich efektywność.

Metody szkoleniowe

By doskonalić umiejętności i kształtować postawy stosujemy metodykę Kolba:

Gry i zadania szkoleniowe

ĆWICZENIA – Gry i zadania. Szkolenia są zgodne z metodyką „warsztatową” (80% czasu). Ćwiczenia diagnozują i rozwijają umiejętności, a także dostarczają wiedzy z doświadczenia.

Dyskcje

DYSKUSJE Doświadczenie z ćwiczeń jest omawiane podczas dyskusji grupowej. Uczestnicy integrują wnioski z gry lub zadania z posiadaną wiedzą z pracy. Stosowanie tych wniosków weryfikujemy w kolejnych ćwiczeniach, co przyspiesza proces uczenia się.

Scenki i symulacje

ODGRYWANIE RÓL Bazując na firmowych przypadkach z pracy uczestników zapewniamy szybkie wdrożenie wiedzy z ćwiczeń. Dzięki nim inspirujemy uczestników do odkrywania zupełnie nowych dla siebie sposobów postępowania w problemowych sytuacjach.

Testy i autoanalizy

TESTY i ARKUSZE Proponujemy je jako pomocniczy materiał w ćwiczeniach lub osobne testy, które skłaniają do refleksji i autorefleksji. Materiały te po wypełnieniu zostają do dyspozycji uczestników.

Videotrening

SYMULACJE I VIDEOTRENING Mamy już kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z wykorzystaniem kamery i dobrze wiemy jak, pomimo lęków uczestników, wykorzystać ją do intensyfikacji procesu rozwoju umiejętności/zmiany nawyków.

Action Plan

ACTION PLAN. Uczestnicy na podstawie autoanalizy, a także informacji zwrotnej od trenerów oraz grupy, wyznaczają indywidualne cele rozwojowe i plany działania – wdrożenia umiejętności w praktykę.

Wykorzystanie metod uczenia dorosłych pozwala rozwijać kompetencje w ich trzech aspektach: wiedzy, zachowania i postawy.

Co mówią o nas Klienci

więcej

Współpraca z ProOptimą i Tomkiem przebiegała bardzo sprawnie i profesjonalnie.

więcej

Współpraca z ProOptimą i Tomkiem przebiegała bardzo sprawnie i profesjonalnie. Dzięki Tomkowi zaczęliśmy analizować i zmieniać wiele procesów, tak aby były one dla naszych Klientów. Aktualnie wdrażamy nowoczesne systemy po to, żeby doświadczenia naszych Klientów były najlepsze, bez względu na to z kim nasi Klienci się kontaktują. 

Adam Nowicki z DAIKIN poleca ProOptima

DAIKIN

Adam Nowicki, Senior Logistics and Supply Chain Manager CEE w Daikin Airconditioning Poland

Adam Nowicki z DAIKIN poleca ProOptima

DAIKIN

Adam Nowicki, Senior Logistics and Supply Chain Manager CEE w Daikin Airconditioning Poland

Polecam kontakty i współpracę z firmą ProOptima w zakresie szkoleniowym, wdrożeniowym i konsultacyjnym. ProOptima to praktycy CX osadzeni w biznesowych realiach

więcej

Polecam kontakty i współpracę z firmą ProOptima w zakresie szkoleniowym, wdrożeniowym i konsultacyjnym. ProOptima to praktycy CX osadzeni w biznesowych realiach, świetnie wyczuwający trendy współczesnego świata.

Z sukcesem zarazili nas filozofią kultury Customer Experience w organizacjach, pomogli przejść przez etapy projektowania zmiany i nadal wspierają nas merytoryczną wiedzą i swoim doświadczeniem. Dzięki nim nasz NPS rośnie z roku na rok a wraz z nim kwitnie zadowolenie klientów i satysfakcja pracowników. Dziękuję Tomkowi Krasowi i jego zespołowi za ich ciągłe ewangelizowanie. Ogromnie cenimy sobie spotkania i regularne webinaria utwierdzające nas w przekonaniu, że obrana przez nas CX-owa droga rozwoju jest zarówno skuteczna jak i fascynująca.

Karolina Sekuła z Nagel poleca ProOptima

Nagel-Group

Karolina Sekuła, Dyrektor Centrum Klienta CEE Nagel-Group

Karolina Sekuła z Nagel poleca ProOptima

Nagel-Group

Karolina Sekuła, Dyrektor Centrum Klienta CEE Nagel-Group

Polecam szkolenia i współpracę z firmą ProOptima – entuzjasci z ogromną, fachową wiedzą o CX

więcej

Polecam szkolenia i współpracę z firmą ProOptima. Właściciel to entuzjasta z ogromną, fachową wiedzą i takich też ludzi zatrudnia. Zawsze można liczyć na najwyższy poziom prowadzonych szkoleń. Firma prowadzi wnikliwe badania i analizy, nie tylko dla największych graczy, którzy korzystają z jej usług konsultingowych, ale również na potrzeby własnych szkoleń. Dzięki temu przekazują na nich najbardziej aktualną wiedzę praktyczną. Polecam również poczytać artykuły na ich stronie. Widać, że tworzą to ludzie z pasją.

Agata Rzeszótko z Answear poleca ProOptima

ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko Customer Service Manager w ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko z Answear poleca ProOptima

ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko Customer Service Manager w ANSWEAR.com

Tomasz i jego zespół to profesjonaliści z dużą wiedzą i praktyką – eksperci z zakresu Customer Experience

więcej

Współpracę z firmą ProOptima rozpoczęliśmy jeszcze przed pandemią. Udało nam się zrobić analizę obecnego stanu, badanie spójności oraz określić mapę drogową do wdrożenia zmian. Tomasz i jego zespół to profesjonaliści z dużą wiedzą i praktyką. Pomogli nam przebrnąć przez procesy na styku z klientem i rozpoznać punkty bólu. Współpraca przebiegała bardzo dobrze i sprawnie. Tomasz chętnie dzielił się wiedzę i doświadczeniami z innych projektów. To wyjątkowy ekspert z zakresu Customer Experience.

Katarzyna Szram z Aquanet poleca ProOptima

Aquanet

Katarzyna Szram Dyrektorka Departamentu Sprzedaży Aquanet SA

Katarzyna Szram z Aquanet poleca ProOptima

Aquanet

Katarzyna Szram Dyrektorka Departamentu Sprzedaży Aquanet SA

Polecam ten kurs CEM Master każdemu kto chce poznać lub odświeżyć wiedzę na temat tego jak adresować CX w organizacji – to kurs z kategorii 'must’ 🙂

więcej

Polecam ten kurs CEM Master każdemu kto chce poznać lub odświeżyć wiedzę na temat tego jak adresować CX w organizacji. Kurs jest prowadzony tylko przez praktyków, co podnosi efektywność nauki i dostarcza narzędzi do wdrożenia 'na już’. Jest to też kurs z kategorii 'must’ także dla tych, którzy 'biegną’ z działaniami proklienckimi nie widząc jeszcze dużego obrazka CX i wielu powiązań, które ta tematyka ma z innymi działami firmy.”

Justyna Paszke Galanty z Lafarge poleca szkoelnia ProOptima

Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty Customer Complaints & CX Manager Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty z Lafarge poleca szkoelnia ProOptima

Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty Customer Complaints & CX Manager Lafarge Polska

I am pleased to recommend Tomasz Kras as an exceptional expert in the field of Customer Experience and I would not hesitate to recommend his services to any organization seeking to improve their customer experience and build stronger customer relationships.

więcej

I am pleased to recommend Tomasz Kras as an exceptional expert in the field of Customer Experience. I have had the pleasure to meet Tomasz on several CEX events and have been consistently impressed with his level of knowledge, professionalism, and dedication to providing outstanding CEM knowledge. His expertise in the field convinced me to cooperate with ProOptima on training project for CS team what delivered measurable results. Tomasz is a true thought leader in the industry, and I would not hesitate to recommend his services to any organization seeking to improve their customer experience and build stronger customer relationships.

Dorota Malinowska poleca firmę ProOptima i pracę z Tomkiem Krasem

Oriflame

Dorota Malinowska Customer Service & Operations Director Poland, Slovakia, Czech Republic w Oriflame Cosmetics

Dorota Malinowska poleca firmę ProOptima i pracę z Tomkiem Krasem

Oriflame

Dorota Malinowska Customer Service & Operations Director Poland, Slovakia, Czech Republic w Oriflame Cosmetics

Interesuje Cię takie szkolenie?

Wykorzystaj niezbędną wiedzę i narzędzia ProOptima