Dla kogo
Leadership – szkolenie kompetencje przywódcze
Jak przekonać podwładnych do swojej idei? Co zrobić, żeby pracowali na rzecz najważniejszych rezultatów? Jak wzbudzić w nich odpowiedzialność za podejmowane działania? To częste pytania menedżerów.
Oni już wiedzą, że nie wystarczy zarządzać, by być przywódcą.
Prawdziwy przywódca wnosi dodatkową wartość do zespołu. Jest mistrzem rozmowy, którą kierunkuje na wyznaczony cel.
- Kształtowanie umiejętności skutecznego wpływania na zachowania i postawy podległych pracowników.
- Poznanie zasad skutecznego wywierania wpływu oraz zasad świadomego budowania własnej wiarygodności.
- Zwiększenie skuteczności osiągania założonych celów.
- Przywództwo a zarządzanie. Od różnic między menedżerem a liderem do oceny własnego poziomu przywództwa.
- Kompetencje komunikacyjne nowoczesnego menedżera. Od zasad, wskaźników i narzędzi skutecznej komunikacji po wizję przywództwa jako mistrzostwa w kreowaniu dialogu nastawionego na wspólny cel.
- Podstawowe zasady wywierania wpływu. Od automatycznych 6 reguł wywierania wpływu według Cialdiniego po wartości i etykę wpływu.
- Przywództwo skoncentrowane na rezultatach. Jak nie wpadać w pułapkę obwiniania i pomóc pracownikowi w przejęciu odpowiedzialności za podejmowane działania i ich rezultaty?
- Jak wyznaczać cele, by móc liczyć na ich realizację? Od sztuki integracji celów osobistych i firmowych po zawieranie kontraktu z pracownikiem.
Metody szkoleniowe
By doskonalić umiejętności i kształtować postawy stosujemy metodykę Kolba:
ĆWICZENIA – Gry i zadania. Szkolenia są zgodne z metodyką „warsztatową” (80% czasu). Ćwiczenia diagnozują i rozwijają umiejętności, a także dostarczają wiedzy z doświadczenia.
DYSKUSJE Doświadczenie z ćwiczeń jest omawiane podczas dyskusji grupowej. Uczestnicy integrują wnioski z gry lub zadania z posiadaną wiedzą z pracy. Stosowanie tych wniosków weryfikujemy w kolejnych ćwiczeniach, co przyspiesza proces uczenia się.
ODGRYWANIE RÓL Bazując na firmowych przypadkach z pracy uczestników zapewniamy szybkie wdrożenie wiedzy z ćwiczeń. Dzięki nim inspirujemy uczestników do odkrywania zupełnie nowych dla siebie sposobów postępowania w problemowych sytuacjach.
TESTY i ARKUSZE Proponujemy je jako pomocniczy materiał w ćwiczeniach lub osobne testy, które skłaniają do refleksji i autorefleksji. Materiały te po wypełnieniu zostają do dyspozycji uczestników.
SYMULACJE I VIDEOTRENING Mamy już kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z wykorzystaniem kamery i dobrze wiemy jak, pomimo lęków uczestników, wykorzystać ją do intensyfikacji procesu rozwoju umiejętności/zmiany nawyków.
ACTION PLAN. Uczestnicy na podstawie autoanalizy, a także informacji zwrotnej od trenerów oraz grupy, wyznaczają indywidualne cele rozwojowe i plany działania – wdrożenia umiejętności w praktykę.
Wykorzystanie metod uczenia dorosłych pozwala rozwijać kompetencje w ich trzech aspektach: wiedzy, zachowania i postawy.