Zapytaj o szkolenie

Zarządzanie i współpraca w międzykulturowym środowisku pracy

zarządzanie zespołem
sposoby komunikacji
kultura biznesu
XZarzadzanie i wspolpraca w miedzykulturowym srodowisku pracy

Dla kogo

Poznaj sposoby i metody sprawnego działania w międzykulturowym środowisku pracy:

  • Zależy Ci na efektywnej komunikacji z klientami z różnych zakątków świata?
  • Ciekawi Cię jakimi wartościami we współpracy kierują się Twoi partnerzy z krajów europejskich, Azji, obu Ameryk lub Afryki?
  • Zamierzasz podbijać nowe rynki i chcesz dopasować swój produkt/usługę do regionalnych gustów?
  • Chcesz zrozumieć odmienności w myśleniu o biznesie przedstawicieli różnych kultur?
  • Chcesz sprawnie zarządzać międzynarodowym zespołem?
  • Chcesz poznać kulturowe strategie przekonywania partnerów biznesowych?
  • Chcesz poznać kulturowe kody wyborów konsumentów i tego w jaki sposób do nich dotrzeć?
  • A może jesteś ciekawy świata i pragniesz rozwijać swoją wiedzę biznesową?

 

Weź udział w szkoleniu online „Zarządzanie i współpraca w międzykulturowym środowisku pracy”. Formuła szkolenia to dwa dni na sali lub trzy, cztery czterogodzinne spotkania, podczas których wykorzystywane są nowoczesne, wypróbowane oraz atrakcyjne narzędzia zespołowej i indywidualnej pracy online. Szesnaście godzin praktycznej wiedzy sprawdzonej we współpracy z managerami wiodącej, międzynarodowej marki technologicznej.

Tematyka i cele szkolenia

Zarządzanie i współpraca w międzykulturowym środowisku pracy

Cele szkolenia
  • Dostarczenie i usystematyzowanie wiedzy na temat różnić kulturowych i ich wpływu na współpracę
  • Weryfikacja przekonań uczestników na temat poszczególnych kultur
  • Poznanie skutecznych narzędzi i technik, wspierających współpracę w międzynarodowym środowisku
  • Zbudowanie własnej mapy odniesień z wykorzystaniem narzędzi międzykulturowych
  • Przećwiczenie komunikacji w wybranych kanałach: mail, telefon, bezpośredni kontakt w kontekstach biznesowych uczestników.
  • Zwiększenie skuteczności strategii i taktyk komunikacyjnych w relacjach z poszczególnymi kulturami
  • Wzmocnienie własnego portfolio narzędzi oddziaływań (wpływu) na poszczególne kultury
  • Zwiększenie elastyczności poznawczej i umiejętności dopasowania się do lepiej rozumianych kultur (Cultural Diversity)
Przebieg szkolenia:
  • rola błędnych przekonań w postrzeganiu świata,
  • badanie kompetencji kulturowych,
  • wartości narodowe a biznes,
  • dwa systemy myślenia, dwie ścieżki poznania partnerów i klientów,
  • elementarny podział kultur świata biznesu – relacje vs. pieniądze,
  • dlaczego kontekst ma znaczenie? O różnicach w sposobie komunikowania,
  • ocenianie i negatywny feedback,
  • trudna sztuka odmawiania,
  • dystanse przestrzenne duże i małe,
  • ekspresyjność i powściągliwość kulturowa,
  • strategie przekonywania, czyli „jak” i „dlaczego”,
  • serce i rozum – techniki budowania zaufania ponad barierami,
  • kulturowe modele zarządzania – od wyznaczania do debatowania,
  • procesu decyzyjnego kulturowe odcienie,
  • czas, plan, harmonogram – czwarty wymiar w biznesie świata.

Adresaci szkolenia:

Szkolenie skierowane jest do managerów, sprzedawców, handlowców, pracowników przedsiębiorstw międzynarodowych oraz osób działających w międzykulturowym środowisku pracy, którzy wiedzą, że kluczem do udanej współpracy jest umiejętność dopasowywania się do kulturowych odmienności współczesnego świata biznesu.

Metody szkoleniowe

By doskonalić umiejętności i kształtować postawy stosujemy metodykę Kolba:

Gry i zadania szkoleniowe

ĆWICZENIA – Gry i zadania. Szkolenia są zgodne z metodyką „warsztatową” (80% czasu). Ćwiczenia diagnozują i rozwijają umiejętności, a także dostarczają wiedzy z doświadczenia.

Dyskcje

DYSKUSJE Doświadczenie z ćwiczeń jest omawiane podczas dyskusji grupowej. Uczestnicy integrują wnioski z gry lub zadania z posiadaną wiedzą z pracy. Stosowanie tych wniosków weryfikujemy w kolejnych ćwiczeniach, co przyspiesza proces uczenia się.

Scenki i symulacje

ODGRYWANIE RÓL Bazując na firmowych przypadkach z pracy uczestników zapewniamy szybkie wdrożenie wiedzy z ćwiczeń. Dzięki nim inspirujemy uczestników do odkrywania zupełnie nowych dla siebie sposobów postępowania w problemowych sytuacjach.

Testy i autoanalizy

TESTY i ARKUSZE Proponujemy je jako pomocniczy materiał w ćwiczeniach lub osobne testy, które skłaniają do refleksji i autorefleksji. Materiały te po wypełnieniu zostają do dyspozycji uczestników.

Videotrening

SYMULACJE I VIDEOTRENING Mamy już kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z wykorzystaniem kamery i dobrze wiemy jak, pomimo lęków uczestników, wykorzystać ją do intensyfikacji procesu rozwoju umiejętności/zmiany nawyków.

Action Plan

ACTION PLAN. Uczestnicy na podstawie autoanalizy, a także informacji zwrotnej od trenerów oraz grupy, wyznaczają indywidualne cele rozwojowe i plany działania – wdrożenia umiejętności w praktykę.

Wykorzystanie metod uczenia dorosłych pozwala rozwijać kompetencje w ich trzech aspektach: wiedzy, zachowania i postawy.

Co mówią o nas Klienci

więcej

Współpraca z ProOptimą i Tomkiem przebiegała bardzo sprawnie i profesjonalnie.

więcej

Współpraca z ProOptimą i Tomkiem przebiegała bardzo sprawnie i profesjonalnie. Dzięki Tomkowi zaczęliśmy analizować i zmieniać wiele procesów, tak aby były one dla naszych Klientów. Aktualnie wdrażamy nowoczesne systemy po to, żeby doświadczenia naszych Klientów były najlepsze, bez względu na to z kim nasi Klienci się kontaktują. 

Adam Nowicki z DAIKIN poleca ProOptima

DAIKIN

Adam Nowicki, Senior Logistics and Supply Chain Manager CEE w Daikin Airconditioning Poland

Adam Nowicki z DAIKIN poleca ProOptima

DAIKIN

Adam Nowicki, Senior Logistics and Supply Chain Manager CEE w Daikin Airconditioning Poland

Polecam kontakty i współpracę z firmą ProOptima w zakresie szkoleniowym, wdrożeniowym i konsultacyjnym. ProOptima to praktycy CX osadzeni w biznesowych realiach

więcej

Polecam kontakty i współpracę z firmą ProOptima w zakresie szkoleniowym, wdrożeniowym i konsultacyjnym. ProOptima to praktycy CX osadzeni w biznesowych realiach, świetnie wyczuwający trendy współczesnego świata.

Z sukcesem zarazili nas filozofią kultury Customer Experience w organizacjach, pomogli przejść przez etapy projektowania zmiany i nadal wspierają nas merytoryczną wiedzą i swoim doświadczeniem. Dzięki nim nasz NPS rośnie z roku na rok a wraz z nim kwitnie zadowolenie klientów i satysfakcja pracowników. Dziękuję Tomkowi Krasowi i jego zespołowi za ich ciągłe ewangelizowanie. Ogromnie cenimy sobie spotkania i regularne webinaria utwierdzające nas w przekonaniu, że obrana przez nas CX-owa droga rozwoju jest zarówno skuteczna jak i fascynująca.

Karolina Sekuła z Nagel poleca ProOptima

Nagel-Group

Karolina Sekuła, Dyrektor Centrum Klienta CEE Nagel-Group

Karolina Sekuła z Nagel poleca ProOptima

Nagel-Group

Karolina Sekuła, Dyrektor Centrum Klienta CEE Nagel-Group

Polecam szkolenia i współpracę z firmą ProOptima – entuzjasci z ogromną, fachową wiedzą o CX

więcej

Polecam szkolenia i współpracę z firmą ProOptima. Właściciel to entuzjasta z ogromną, fachową wiedzą i takich też ludzi zatrudnia. Zawsze można liczyć na najwyższy poziom prowadzonych szkoleń. Firma prowadzi wnikliwe badania i analizy, nie tylko dla największych graczy, którzy korzystają z jej usług konsultingowych, ale również na potrzeby własnych szkoleń. Dzięki temu przekazują na nich najbardziej aktualną wiedzę praktyczną. Polecam również poczytać artykuły na ich stronie. Widać, że tworzą to ludzie z pasją.

Agata Rzeszótko z Answear poleca ProOptima

ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko Customer Service Manager w ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko z Answear poleca ProOptima

ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko Customer Service Manager w ANSWEAR.com

Tomasz i jego zespół to profesjonaliści z dużą wiedzą i praktyką – eksperci z zakresu Customer Experience

więcej

Współpracę z firmą ProOptima rozpoczęliśmy jeszcze przed pandemią. Udało nam się zrobić analizę obecnego stanu, badanie spójności oraz określić mapę drogową do wdrożenia zmian. Tomasz i jego zespół to profesjonaliści z dużą wiedzą i praktyką. Pomogli nam przebrnąć przez procesy na styku z klientem i rozpoznać punkty bólu. Współpraca przebiegała bardzo dobrze i sprawnie. Tomasz chętnie dzielił się wiedzę i doświadczeniami z innych projektów. To wyjątkowy ekspert z zakresu Customer Experience.

Katarzyna Szram z Aquanet poleca ProOptima

Aquanet

Katarzyna Szram Dyrektorka Departamentu Sprzedaży Aquanet SA

Katarzyna Szram z Aquanet poleca ProOptima

Aquanet

Katarzyna Szram Dyrektorka Departamentu Sprzedaży Aquanet SA

Polecam ten kurs CEM Master każdemu kto chce poznać lub odświeżyć wiedzę na temat tego jak adresować CX w organizacji – to kurs z kategorii 'must’ 🙂

więcej

Polecam ten kurs CEM Master każdemu kto chce poznać lub odświeżyć wiedzę na temat tego jak adresować CX w organizacji. Kurs jest prowadzony tylko przez praktyków, co podnosi efektywność nauki i dostarcza narzędzi do wdrożenia 'na już’. Jest to też kurs z kategorii 'must’ także dla tych, którzy 'biegną’ z działaniami proklienckimi nie widząc jeszcze dużego obrazka CX i wielu powiązań, które ta tematyka ma z innymi działami firmy.”

Justyna Paszke Galanty z Lafarge poleca szkoelnia ProOptima

Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty Customer Complaints & CX Manager Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty z Lafarge poleca szkoelnia ProOptima

Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty Customer Complaints & CX Manager Lafarge Polska

I am pleased to recommend Tomasz Kras as an exceptional expert in the field of Customer Experience and I would not hesitate to recommend his services to any organization seeking to improve their customer experience and build stronger customer relationships.

więcej

I am pleased to recommend Tomasz Kras as an exceptional expert in the field of Customer Experience. I have had the pleasure to meet Tomasz on several CEX events and have been consistently impressed with his level of knowledge, professionalism, and dedication to providing outstanding CEM knowledge. His expertise in the field convinced me to cooperate with ProOptima on training project for CS team what delivered measurable results. Tomasz is a true thought leader in the industry, and I would not hesitate to recommend his services to any organization seeking to improve their customer experience and build stronger customer relationships.

Dorota Malinowska poleca firmę ProOptima i pracę z Tomkiem Krasem

Oriflame

Dorota Malinowska Customer Service & Operations Director Poland, Slovakia, Czech Republic w Oriflame Cosmetics

Dorota Malinowska poleca firmę ProOptima i pracę z Tomkiem Krasem

Oriflame

Dorota Malinowska Customer Service & Operations Director Poland, Slovakia, Czech Republic w Oriflame Cosmetics

Interesuje Cię takie szkolenie?

Wykorzystaj niezbędną wiedzę i narzędzia ProOptima