Dla kogo
Zmiany są nieuniknione. W ciągu jednego tylko roku życia firmy przechodzimy ich od kilku do nawet kilkudziesięciu. Każda zmiana oznacza proces: zaprzeczania, oporu, eksperymentowania i i zaangażowania. Tym czasem wielu menedżerów chciało by sprawić, by ich zespołu od razu, od momentu zakomunikowania zmiany, przechodziły do etapu zaangażowania. To błąd i przyczyna porażek we wprowadzaniu zmian.
Zapraszamy na szkolenie, które zmienia podejście do zmian! Szkolenie jest dedykowane różnego rodzaju kierownikom od szczebli liniowych, średni szczebel zarządzania aż po strategiczny. Szkolenie pomaga także liderom projektów w tym jak planować a potem angażować się w różne aktywności w zależności o fazy zmiany.
- Dostarczenie wiedzy i weryfikacja przekonań na temat zmiany organizacyjnej.
- Zwiększenie samoświadomości własnej roli w procesie zmiany.
- Zwiększenie efektywności w komunikowaniu się w procesie zmiany.
- Zbudowanie świadomości swoich silnych stron oraz zwiększenie poczucia własnej skuteczności u uczestników szkolenia.
- Bardziej kreatywne i skuteczne radzenie sobie w sytuacjach trudnych oraz problemowych w codziennej praktyce.
- Zmiany w organizacji: psychologiczny wymiar zmian. Krzywa zmiany – ludzie będą na nią zawsze tak reagować!
- Pożądane zachowania menedżerów w sytuacji zmiany – postawa
i komunikacja. - Jak pracować z obawami i przekonaniami ludzi w sytuacji zmiany.
- 3 reguły dokonywania zmian „Wskaż kierunek jeźdźcowi”, „Zmotywuj słonia”, „Wyrównaj ścieżkę” – praktyczne rady i ćwiczenia stosowania reguł.
- Jak wykorzystać wiedzę w naszym przypadku? – analiza case study uczestników.
- Twoje emocje w zmianie. Dlaczego ich ignorowanie zemści się na Twojej skuteczności?
- Twój obszar wpływu – nazwij go, abyś mógł w tym zakresie operować i nie narażać się na frustrację.
- Komunikowanie się w procesie zmian i reakcje na zmiany – workshop oparty o case’y z życia firmy.
- Kluczowa zmiana we mnie, by skuteczniej komunikować się w obliczu zmian w firmie to…
- Action Plan, czyli zdefiniowanie zakresu pożądanej zmiany – planowanie własnego rozwoju.>
Metody szkoleniowe
By doskonalić umiejętności i kształtować postawy stosujemy metodykę Kolba:
ĆWICZENIA – Gry i zadania. Szkolenia są zgodne z metodyką „warsztatową” (80% czasu). Ćwiczenia diagnozują i rozwijają umiejętności, a także dostarczają wiedzy z doświadczenia.
DYSKUSJE Doświadczenie z ćwiczeń jest omawiane podczas dyskusji grupowej. Uczestnicy integrują wnioski z gry lub zadania z posiadaną wiedzą z pracy. Stosowanie tych wniosków weryfikujemy w kolejnych ćwiczeniach, co przyspiesza proces uczenia się.
ODGRYWANIE RÓL Bazując na firmowych przypadkach z pracy uczestników zapewniamy szybkie wdrożenie wiedzy z ćwiczeń. Dzięki nim inspirujemy uczestników do odkrywania zupełnie nowych dla siebie sposobów postępowania w problemowych sytuacjach.
TESTY i ARKUSZE Proponujemy je jako pomocniczy materiał w ćwiczeniach lub osobne testy, które skłaniają do refleksji i autorefleksji. Materiały te po wypełnieniu zostają do dyspozycji uczestników.
SYMULACJE I VIDEOTRENING Mamy już kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z wykorzystaniem kamery i dobrze wiemy jak, pomimo lęków uczestników, wykorzystać ją do intensyfikacji procesu rozwoju umiejętności/zmiany nawyków.
ACTION PLAN. Uczestnicy na podstawie autoanalizy, a także informacji zwrotnej od trenerów oraz grupy, wyznaczają indywidualne cele rozwojowe i plany działania – wdrożenia umiejętności w praktykę.
Wykorzystanie metod uczenia dorosłych pozwala rozwijać kompetencje w ich trzech aspektach: wiedzy, zachowania i postawy.