Dla kogo
Jak zarządzać rozproszoną pracą zespołową? – szkolenie dla liderów
Zespoły rozproszone (wirtualne) to wymóg obecnych czasów, gdy klienci i współpracownicy rozrzuceni bywają po całym świecie. Skuteczne zarządzanie rozproszonym teamem może być wyzwaniem dla liderów. Jednak dobrze prowadzony i sprawnie komunikujący się zespół wirtualny pracuje efektywnie i przynosi oczekiwane rezultaty.
- Poznanie technik zarządzania zespołem rozproszonym.
- Kształtowanie świadomości na temat znaczenia strategii, wpływających na efektywność pracy zespołów rozproszonych.
- Doskonalenie własnych mocnych stron i szans rozwoju.
- Praca w Zespołach Rozproszonych.
- Narzędzie Cultural Detective.
- Kluczowe wyzwania w pracy globalnego zespołu.
- Przejście: od wykonywania zadań do współdzielenia, od zespołu do zaufania, od terytorium do synergii oraz od czasoprzestrzeni do wykonania.
- Techniki minimalizowania chaosu, czarnych dziur i martwych punktów w pracy zespołowej.
- Analiza Przypadków.
- 5 głównych faz cyklu życia globalnych zespołów oraz ich cechy charakterystyczne.
- Czynniki sukcesu Globalnych Zespołów.
- Przykłady rozwiązań zaawansowanych technologii w globalnej pracy zespołowej.
- Przykłady opracowania strategii, służącej do efektywnej pracy wirtualnej zespołów globalnych.
- Analiza mocnych stron i obszarów do rozwoju.
Metody szkoleniowe
By doskonalić umiejętności i kształtować postawy stosujemy metodykę Kolba:
ĆWICZENIA – Gry i zadania. Szkolenia są zgodne z metodyką „warsztatową” (80% czasu). Ćwiczenia diagnozują i rozwijają umiejętności, a także dostarczają wiedzy z doświadczenia.
DYSKUSJE Doświadczenie z ćwiczeń jest omawiane podczas dyskusji grupowej. Uczestnicy integrują wnioski z gry lub zadania z posiadaną wiedzą z pracy. Stosowanie tych wniosków weryfikujemy w kolejnych ćwiczeniach, co przyspiesza proces uczenia się.
ODGRYWANIE RÓL Bazując na firmowych przypadkach z pracy uczestników zapewniamy szybkie wdrożenie wiedzy z ćwiczeń. Dzięki nim inspirujemy uczestników do odkrywania zupełnie nowych dla siebie sposobów postępowania w problemowych sytuacjach.
TESTY i ARKUSZE Proponujemy je jako pomocniczy materiał w ćwiczeniach lub osobne testy, które skłaniają do refleksji i autorefleksji. Materiały te po wypełnieniu zostają do dyspozycji uczestników.
SYMULACJE I VIDEOTRENING Mamy już kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z wykorzystaniem kamery i dobrze wiemy jak, pomimo lęków uczestników, wykorzystać ją do intensyfikacji procesu rozwoju umiejętności/zmiany nawyków.
ACTION PLAN. Uczestnicy na podstawie autoanalizy, a także informacji zwrotnej od trenerów oraz grupy, wyznaczają indywidualne cele rozwojowe i plany działania – wdrożenia umiejętności w praktykę.
Wykorzystanie metod uczenia dorosłych pozwala rozwijać kompetencje w ich trzech aspektach: wiedzy, zachowania i postawy.