Dla kogo
Warsztaty dostarczą niezbędnej wiedzy i narzędzi do stosowania na co dzień w zespole, by skutecznie wdrażać podejście Employee Experience i poprawiać doświadczenia pracowników i klientów na każdym etapie rozwoju pracownika i zespołu. Warsztaty przyczynią się do poprawy zaangażowania pracowników, do lepszej oceny managerów przez pracowników, polepszą atmosferę w zespole. A efekty warsztatów mogą również wpłynąć na zmniejszenie rotacji oraz wzrost wskaźnika eNPS oraz NPS wśród klientów.
Profesjonalne podejście do weryfikacji założeń projektu szkoleniowego, połączone z asertywnością w zakresie modyfikowania treści programowych stanowiło bardzo dobry prognostyk do dalszych prac przy szkoleniu. Pojawiająca się na dalszych etapach elastyczność oraz otwartość na głos klienta dodatkowo pomagały w realizacji projektu. Prowadzenie już właściwego szkolenia bez zbędnych fajerwerków, oparte na ogromnej wiedzy merytorycznej i połączone z szybkim wyciąganiem wniosków wynikających z dynamiki pracy grupy, przebiegało bez zarzutu. Efektywne zwieńczenie procesu oraz otwartość na pojawiające się adhoc potrzeby szkoleniowe tylko wzmocniło odbiór Tomasza, jako specjalisty godnego polecenia do projektów związanych z budowaniem i zarządzaniem narzędziami Customer Experience
Tematyka i cele szkolenia
W butach pracownika i klienta. Jak rozwijać empatię wewnątrz firmy – praktyczne warsztaty empatii dla liderów i ekspertów
Warsztaty dostarczą niezbędnej wiedzy i narzędzi do stosowania na co dzień w zespole, by skutecznie wdrażać podejście Employee Experience i poprawiać doświadczenia pracowników na każdym etapie rozwoju pracownika i zespołu. Warsztaty przyczynią się do poprawy zaangażowania pracowników, do lepszej oceny managerów przez pracowników, polepszą atmosferę w zespole. A efekty warsztatów mogą również wpłynąć na zmniejszenie rotacji oraz wzrost wskaźnika eNPS.
Program szkolenia „W butach pracownika i klienta. Jak rozwijać empatię wewnątrz firmy – praktyczne warsztaty empatii dla liderów i ekspertów”
- Czym empatia jest, a czym nie jest, czyli definicje neuronaukowe, mity o empatii, budowa mózgu, która uzasadnia prawidłowe funkcjonowanie obwodu empatii i rozwój empatii emocjonalnej oraz poznawczej.
- Przykład empatycznych i nieempatycznych zachowań, czyli przejawy zdrowej – dojrzałej empatii w pracy oraz przykłady obciążającej i wyczerpującej niedojrzałej empatii wobec pracowników.
- Empatia w procesie onboardingu i offboardingu pracownika oraz reguła peak-end, czyli przykłady dobrych i złych praktyk traktowania pracowników w trudnych, początkowych i końcowych momentach.
- Model HALT- 4 blokery empatii i 3 błędy poznawcze, które utrudniają pracę, współpracę, efektywną komunikację i budowanie relacji na linii manager-pracownik, pracownik-pracownik, pracownik-klient
- Rytuały zespołowe rozwijające empatię na co dzień: zadania i ćwiczenia do regularnego stosowania w zespole, by uczyć się aktywnego słuchania, wzajemnej otwartości i ciekawości oraz doceniania na linii manager-pracownik, pracownik-manager, pracownik-pracownik
- 4 narzędzia rozwijające empatię funkcjonalną wobec pracowników i wspierające managerów w umiejętności wchodzenia w buty pracownika: mapa empatii, jobs to be done, Service Safari, Ścieżka Pracownika i klienta -Customer i Employee Journey
Szkolenie w formule dedykowanego, zamkniętego dla danej firmy warsztatu trwa 2 dni.
Uczestnicy
- zrozumieją, na czym polega empatia emocjonalna i poznawcza i jak ją stosować w biznesie, w miejscu pracy (w relacji z klientem czy pracownikiem)
- nauczą się odróżniać empatię dojrzałą od niedojrzałej, gdyż ta niedojrzała wyczerpuje emocjonalnie i jest jednym z czynników wypalenia zawodowego
- otrzymają narzędzia wspierania i doceniania pracowników oraz dbania poczucie sensu pracy i współpracy
poznają obwód empatii w mózgu, dzięki czemu lepiej zrozumieją schemat działania emocji i zachowań empatycznych lub nieempatycznych - nauczą się rozpoznawać blokery empatii, które niekorzystnie wpływają na pracowników i na klientów
- nauczą swoich pracowników empatii wobec klientów czy współpracowników
- zainspirują się przykładami empatii z innych firm
- będą praktykować 4 podstawowe narzędzia rozwoju empatii i dbania o doświadczenia pracowników: Mapa empatii, Service Safari, Jobs to be done, Ścieżka pracownika
- nauczą się skuteczniej wdrażać elementy onboardingu, offboardingu i rozumieć emocje pracowników w trudnych sytuacjach
- wyjdą z planem wdrażania codziennych rytuałów zespołowych, które rozwijają empatię i wejdą w proces rozwijania nawyku empatyzowania z pracownikami
Adresaci szkolenia:
Szkolenie przeznaczone jest dla świadomych liderów:
- dyrektorów,
- managerów,
- kierowników, którzy chcą wzmocnić swoje kompetencje w obszarze empatii.
Dla osób, które zarządzają zespołami i chcą lepiej rozumieć swoich pracowników, stosować adekwatne narzędzia motywujące i doceniające pracowników, sprawniej komunikować się w zespole, efektywniej osiągać cele zespołowe.
A także dla zespołów ekspertów – w formule szkolenia dedykowanego oraz osób z działu HR
Metody szkoleniowe
By doskonalić umiejętności i kształtować postawy stosujemy metodykę Kolba:
ĆWICZENIA – Gry i zadania. Szkolenia są zgodne z metodyką „warsztatową” (80% czasu). Ćwiczenia diagnozują i rozwijają umiejętności, a także dostarczają wiedzy z doświadczenia.
DYSKUSJE Doświadczenie z ćwiczeń jest omawiane podczas dyskusji grupowej. Uczestnicy integrują wnioski z gry lub zadania z posiadaną wiedzą z pracy. Stosowanie tych wniosków weryfikujemy w kolejnych ćwiczeniach, co przyspiesza proces uczenia się.
ODGRYWANIE RÓL Bazując na firmowych przypadkach z pracy uczestników zapewniamy szybkie wdrożenie wiedzy z ćwiczeń. Dzięki nim inspirujemy uczestników do odkrywania zupełnie nowych dla siebie sposobów postępowania w problemowych sytuacjach.
TESTY i ARKUSZE Proponujemy je jako pomocniczy materiał w ćwiczeniach lub osobne testy, które skłaniają do refleksji i autorefleksji. Materiały te po wypełnieniu zostają do dyspozycji uczestników.
SYMULACJE I VIDEOTRENING Mamy już kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z wykorzystaniem kamery i dobrze wiemy jak, pomimo lęków uczestników, wykorzystać ją do intensyfikacji procesu rozwoju umiejętności/zmiany nawyków.
ACTION PLAN. Uczestnicy na podstawie autoanalizy, a także informacji zwrotnej od trenerów oraz grupy, wyznaczają indywidualne cele rozwojowe i plany działania – wdrożenia umiejętności w praktykę.
Wykorzystanie metod uczenia dorosłych pozwala rozwijać kompetencje w ich trzech aspektach: wiedzy, zachowania i postawy.