Dla kogo
Kiedy sprzedawcy tracą Klientów? Na czym polega ich najczęstszy błąd?
Bardziej skupiają się na potrzebach swoich niż Klientów. Brak im wtedy wyczucia. Opowiadanie o walorach oferty lub próba domykania sprzedaży bez zdobycia zaufania Klienta na ogół uruchamia jego reakcję obronną.
Zanim Klient rozważy korzyści oferty, wie już czy „kupił” – handlowca.
Co Klienci mówią swym zachowaniem? – „Nie chcę, żebyś mi sprzedawał. Nie chcę popełnić błędu. Chcę dokonać właściwego wyboru.”
Tymczasem handlowcy:
nie umieją pytać,
są niecierpliwi,
wywierają presję na Kliencie,
błagają o zakup,
w efekcie nie stają się partnerem do rozmowy o prawdziwych dylematach Klienta.
Prawdopodobieństwo sukcesu tak realizowanej sprzedaży znacząco podnosi umiejętne słuchanie, obserwacja, a przede wszystkim sprawne posługiwanie się pytaniami. Wszystko po to, by z minuty na minutę budować pełniejszy obraz potrzeb Klienta. Jeśli wiemy czego naprawdę potrzebuje nasz Klient i mamy przekonanie, że dostarczymy mu wartość jakiej oczekuje, wówczas finalizowanie transakcji jest jedynie zapowiedzią końca problemu. Dlaczego zatem się wstrzymywać?
Jeśli chcesz sprawić, aby w głowach Twych Klientów pojawiła się myśl: „Wreszcie rozmawiam z kimś rozsądnym”, weź udział w szkoleniu „Skuteczna sprzedaż – fundamenty”.
Po ostatnim szkoleniu CEM MASTER Fundamenty, udaje mi się przejść do projektowego modelu pracy w organizacji. Bardzo dużo praktycznych informacji. Polecam gorąco
- Nabycie umiejętności rozpoznawania emocji Klienta i wypracowanie sposobów reagowania na nie.
- Wyćwiczenie stosowania mocnych i wartościowych pytań.
- Wzmocnienie siły perswazji dzięki znajomości potrzeb Klientów i stosowaniu przekonujących argumentów.
- „Sprzedaż jest możliwa, ponieważ…”. Identyfikacja rozumienia procesu sprzedaży i weryfikacja poczucia wpływu na jego przebieg u każdego z uczestników.
- Zapewnij sobie 70% sukcesu na początku rozmowy!
- Symulacja sprzedaży oferty.
- Model zaangażowania sprzedającego – rozwinięcie.
- Rozmowa handlowa na podstawie case study z pracy uczestników szkolenia.
- Dlaczego Klienci nie mówią nam wszystkiego?
- Jak diagnozować potrzeby?
- Dopasuj się do klienta, by słuchać i obserwować skutecznie.
- Pytaj, pytaj i jeszcze raz pytaj po to, by podsumować czego się dowiedziałeś.
- Sprzedaż oferty firmy. Seria symulacji rozmów handlowych na bazie case’ów opracowanych na etapie przygotowań.
- Podsumowanie szkolenia i plan rozwoju. Identyfikacja najważniejszego obszaru rozwoju i sformułowanie Action Planu.
Metody szkoleniowe
By doskonalić umiejętności i kształtować postawy stosujemy metodykę Kolba:
ĆWICZENIA – Gry i zadania. Szkolenia są zgodne z metodyką „warsztatową” (80% czasu). Ćwiczenia diagnozują i rozwijają umiejętności, a także dostarczają wiedzy z doświadczenia.
DYSKUSJE Doświadczenie z ćwiczeń jest omawiane podczas dyskusji grupowej. Uczestnicy integrują wnioski z gry lub zadania z posiadaną wiedzą z pracy. Stosowanie tych wniosków weryfikujemy w kolejnych ćwiczeniach, co przyspiesza proces uczenia się.
ODGRYWANIE RÓL Bazując na firmowych przypadkach z pracy uczestników zapewniamy szybkie wdrożenie wiedzy z ćwiczeń. Dzięki nim inspirujemy uczestników do odkrywania zupełnie nowych dla siebie sposobów postępowania w problemowych sytuacjach.
TESTY i ARKUSZE Proponujemy je jako pomocniczy materiał w ćwiczeniach lub osobne testy, które skłaniają do refleksji i autorefleksji. Materiały te po wypełnieniu zostają do dyspozycji uczestników.
SYMULACJE I VIDEOTRENING Mamy już kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z wykorzystaniem kamery i dobrze wiemy jak, pomimo lęków uczestników, wykorzystać ją do intensyfikacji procesu rozwoju umiejętności/zmiany nawyków.
ACTION PLAN. Uczestnicy na podstawie autoanalizy, a także informacji zwrotnej od trenerów oraz grupy, wyznaczają indywidualne cele rozwojowe i plany działania – wdrożenia umiejętności w praktykę.
Wykorzystanie metod uczenia dorosłych pozwala rozwijać kompetencje w ich trzech aspektach: wiedzy, zachowania i postawy.