Dla kogo
Sprzedajesz na rynku B2B rozwiązania lub produkty, których cena waha się między kilka a kilkaset tysięcy euro? Chcesz to robić skuteczniej?
Szukasz więc szkoleń dotyczących nowych technik sprzedaży. Jednak to, co znajdujesz na rynku, to wciąż te same propozycje: techniki obrony ceny i minimalizowania ustępstw cenowych, zbijanie obiekcji oraz zamykanie sprzedaży. Masz jednak wyraźną obawę, że gdzieś już te pomysły widziałeś, już je testowałeś i nie przyniosło to pożądanego efektu. Wasi Klienci już je znają lub poznają wkrótce i wtedy będą o krok przed handlowcami.
Szukasz czegoś innego.
Właśnie dla takich menedżerów stworzony został unikalny program oparty o naukowe metody wywiedzione z analizy dziesiątków tysięcy rozmów handlowych.
W przypadku, kiedy inwestycja po stronie Klienta jest stosunkowo duża, rozmowa jedynie o korzyściach płynących z oferty nie wystarcza. Nieskuteczne jest także zbijanie obiekcji. Istnieje potrzeba odmiennego podejścia do rozmowy handlowej, umożliwiającego zbudowanie potrzeby i zręczne sterowanie nastawieniem Klienta do proponowanej wartości. Szkolenie uczy, jak posługując się pytaniami, prowadzić rozmowę handlową angażującą Klienta w zakup o dużej wartości.
- Nabycie umiejętności sprawnego określania potrzeb klientów (merytorycznych i relacyjnych) oraz rozwijania ukrytych potrzeb.
- Kształtowanie wpływu na proces podejmowania decyzji u Klienta, przyspieszając maksymalnie proces zakupowy.
- Lepsza identyfikacja współdecydentów w organizacji Klienta i dostarczanie im argumentów dla podjęcia pożądanej decyzji kupna.
- Sprawne posługiwanie się umiejętnościami komunikacyjnymi, krytycznymi dla sprzedaży na dużą skalę (aktywne i skuteczne słuchanie, zadawanie adekwatnych do statusu rozmowy pytań).
- Wzmocnienie inteligentnego przekonywania do proponowanej wartości dzięki argumentacji płynącej wprost od Klienta (to Klient, zamiast handlowca, będzie artykułował przekonujące jego samego argumenty zakupowe).
- Zdobycie biegłości w uprzedzaniu znakomitej większości zarzutów i obiekcji Klienta, a także w radzeniu sobie z tymi, które mimo starań Klient ujawni w trakcie rozmowy.
- Klasyczne a oparte o pytania podejście do procesu sprzedaży – co lepiej sprawdza się przy sprzedaży o dużej wartości?
- Proces wytwarzania świadomych potrzeb u Klienta.
- Cztery fazy rozmowy handlowej.
- Funkcja sekwencji pytań.
- Diagnozowanie a rozwijanie potrzeb – kluczowe rozróżnienie w sprzedaży o dużej wartości.
- Rozwijanie potrzeb – jak sprytnie zmienić u Klienta poczucie prawie doskonałości na poczucie konieczności zmiany.
- Warsztat generowania pytań (baza merytoryczna cold callingu i rozmowy podczas wizyty handlowej).
- Rodzaje pytań – definicja, znaczenie i przykłady.
- Techniki konstrukcji pytań.
- Trening umiejętności składowych rozmowy bazującej na pytaniach.
- Całościowy trening prowadzenia rozmowy bazującej na pytaniach – Videotrening.
- 4 zasady uczenia się nowych umiejętności, czyli jak wdrażać metodykę opartą o pytania do praktyki rozmów handlowych?
Metody szkoleniowe
By doskonalić umiejętności i kształtować postawy stosujemy metodykę Kolba:
ĆWICZENIA – Gry i zadania. Szkolenia są zgodne z metodyką „warsztatową” (80% czasu). Ćwiczenia diagnozują i rozwijają umiejętności, a także dostarczają wiedzy z doświadczenia.
DYSKUSJE Doświadczenie z ćwiczeń jest omawiane podczas dyskusji grupowej. Uczestnicy integrują wnioski z gry lub zadania z posiadaną wiedzą z pracy. Stosowanie tych wniosków weryfikujemy w kolejnych ćwiczeniach, co przyspiesza proces uczenia się.
ODGRYWANIE RÓL Bazując na firmowych przypadkach z pracy uczestników zapewniamy szybkie wdrożenie wiedzy z ćwiczeń. Dzięki nim inspirujemy uczestników do odkrywania zupełnie nowych dla siebie sposobów postępowania w problemowych sytuacjach.
TESTY i ARKUSZE Proponujemy je jako pomocniczy materiał w ćwiczeniach lub osobne testy, które skłaniają do refleksji i autorefleksji. Materiały te po wypełnieniu zostają do dyspozycji uczestników.
SYMULACJE I VIDEOTRENING Mamy już kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z wykorzystaniem kamery i dobrze wiemy jak, pomimo lęków uczestników, wykorzystać ją do intensyfikacji procesu rozwoju umiejętności/zmiany nawyków.
ACTION PLAN. Uczestnicy na podstawie autoanalizy, a także informacji zwrotnej od trenerów oraz grupy, wyznaczają indywidualne cele rozwojowe i plany działania – wdrożenia umiejętności w praktykę.
Wykorzystanie metod uczenia dorosłych pozwala rozwijać kompetencje w ich trzech aspektach: wiedzy, zachowania i postawy.