Dla kogo
W ostatnim czasie nasz świat zaskakująco szybko uległ przemianie, co nie pozostało bez wpływu na wiele dziedzin życia. Giganci biznesu przechodzą na on-line do odwołania. Z dnia na dzień wiele tysięcy osób zostało w domu, opustoszały biura, open space’y, gabinety dyrektorów. To, co kiedyś było niełatwe w wersji face-to-face, to w wydaniu wirtualnym stało się jeszcze trudniejsze. Musieliśmy sami zorganizować sobie miejsce pracy. Wszyscy byliśmy zdziwieni i wielu z nas popełniło błędy, niektórzy musieli zmierzyć się z trudnościami współdzielenia jednej przestrzeni zawodowej i prywatnej. To zmiana, która najprawdopodobniej zostanie z nami na dłużej.
Aktualnie po kilku miesiącach testowania i dostosowywania się wiemy więcej. Lepiej rozumiemy problemy i potrzeby pracowników i przełożonych. Coraz więcej wymyślamy metod, sposobów i technik wspierających prace on-line. Bardzo dynamicznie rozwijają się aplikacje, narzędzia internetowe. Mamy zdecydowanie większą świadomość niż na początku. Wiemy, że nie ma wyjścia i trzeba się w tym odnaleźć. Rośnie motywacja do poszukiwania sprawdzonych rozwiązań. Przychodzi czas na rozwój, na swoiste odbicie w pozytywną stronę. Proponowany warsztat jest odpowiedzią na obecne wyzwania, a raczej ich nadmiar. Podczas szkolenia poznasz mechanizmy sprawnego działania w nowych warunkach.
Przećwiczone na sobie modele i techniki będziesz w stanie zastosować w swojej praktyce zawodowej już kolejnego dnia. Odpowiemy na nurtujące Was pytania, wypracujemy rozwiązania palących nas kwestii. Wszystko po to, aby łatwiej współpracować, uzyskiwać rezultaty i budować nową jakość kultury organizacyjnej, która będzie stanowić przewagę konkurencyjną, trudną do skopiowania. Zapraszam!
- Poznanie psychologicznych aspektów pracy on-line.
- Poznanie i adaptacja praktyk skutecznych zespołów wirtualnych.
- Zapoznanie z praktycznymi narzędziami i modelami wspierającymi zespoły rozproszone.
- Eliminacja błędów i utrudnień w pracy z wykorzystaniem narzędzi on-line.
- Zwiększenie kontroli i własnego wpływu na przeciwdziałanie ograniczeniom w pracy on-line.
- Adaptacja praktyk do standardów pracy zespołowej
- Wartości i rodzaje potrzeb w zespole wirtualnym.
- Analiza relacji w zespole, wzmacnianie integracji w wersji on-line (sieć relacji, mapa integracji).
- Cele czy zadania, różnice oraz wpływ na zaangażowanie i wynik.
- Podział zadań, organizacja dnia pracy, balans pracy, wyzwania pracy z domu (czas, przestrzeń, uwaga).
- Proste sposoby na zwiększenie jakości komunikacji (feedback, sugestie, emocje, częstotliwość, „technikalia” i złote zasady video i telekonferencji).
- Wirtualne spotkania nieformalne, budowanie relacji w on-line.
- Motywujące delegowanie zadań w oparciu o teorię automotywacji, wzbudzanie motywacji wewnętrznej.
- Model SPA w rozwiązywaniu trudnych sytuacji zespołowych.
- Zwiększanie zadowolenia z pracy, analiza pogodowa zespołu, barometr zespołu, wersja on-line.
- Nauka i rozwój dzięki doświadczeniom, matryca doświadczenie-wynik.
- Najlepsze praktyki pracy on-line (analiza najpopularniejszych problemów, trudności, niewygód i wyzwań świata on-line).
- Wskaźniki sukcesu zespołu wirtualnego.
Metody szkoleniowe
By doskonalić umiejętności i kształtować postawy stosujemy metodykę Kolba:
ĆWICZENIA – Gry i zadania. Szkolenia są zgodne z metodyką „warsztatową” (80% czasu). Ćwiczenia diagnozują i rozwijają umiejętności, a także dostarczają wiedzy z doświadczenia.
DYSKUSJE Doświadczenie z ćwiczeń jest omawiane podczas dyskusji grupowej. Uczestnicy integrują wnioski z gry lub zadania z posiadaną wiedzą z pracy. Stosowanie tych wniosków weryfikujemy w kolejnych ćwiczeniach, co przyspiesza proces uczenia się.
ODGRYWANIE RÓL Bazując na firmowych przypadkach z pracy uczestników zapewniamy szybkie wdrożenie wiedzy z ćwiczeń. Dzięki nim inspirujemy uczestników do odkrywania zupełnie nowych dla siebie sposobów postępowania w problemowych sytuacjach.
TESTY i ARKUSZE Proponujemy je jako pomocniczy materiał w ćwiczeniach lub osobne testy, które skłaniają do refleksji i autorefleksji. Materiały te po wypełnieniu zostają do dyspozycji uczestników.
SYMULACJE I VIDEOTRENING Mamy już kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z wykorzystaniem kamery i dobrze wiemy jak, pomimo lęków uczestników, wykorzystać ją do intensyfikacji procesu rozwoju umiejętności/zmiany nawyków.
ACTION PLAN. Uczestnicy na podstawie autoanalizy, a także informacji zwrotnej od trenerów oraz grupy, wyznaczają indywidualne cele rozwojowe i plany działania – wdrożenia umiejętności w praktykę.
Wykorzystanie metod uczenia dorosłych pozwala rozwijać kompetencje w ich trzech aspektach: wiedzy, zachowania i postawy.