Zapytaj o szkolenie

Warsztat rozwoju kompetencji współpracy on-line

zarządzanie zespołem
współpraca online
remote team
XProaktywna sprzedaz przez telefon szkolenie hanldowe z ProOptima

Dla kogo

W ostatnim czasie nasz świat zaskakująco szybko uległ przemianie, co nie pozostało bez wpływu na wiele dziedzin życia. Giganci biznesu przechodzą na on-line do odwołania. Z dnia na dzień wiele tysięcy osób zostało w domu, opustoszały biura, open space’y, gabinety dyrektorów. To, co kiedyś było niełatwe w wersji face-to-face, to w wydaniu wirtualnym stało się jeszcze trudniejsze. Musieliśmy sami zorganizować sobie miejsce pracy. Wszyscy byliśmy zdziwieni i wielu z nas popełniło błędy, niektórzy musieli zmierzyć się z trudnościami współdzielenia jednej przestrzeni zawodowej i prywatnej. To zmiana, która najprawdopodobniej zostanie z nami na dłużej.

Aktualnie po kilku miesiącach testowania i dostosowywania się wiemy więcej. Lepiej rozumiemy problemy i potrzeby pracowników i przełożonych. Coraz więcej wymyślamy metod, sposobów i technik wspierających prace on-line. Bardzo dynamicznie rozwijają się aplikacje, narzędzia internetowe. Mamy zdecydowanie większą świadomość niż na początku. Wiemy, że nie ma wyjścia i trzeba się w tym odnaleźć. Rośnie motywacja do poszukiwania sprawdzonych rozwiązań. Przychodzi czas na rozwój, na swoiste odbicie w pozytywną stronę. Proponowany warsztat jest odpowiedzią na obecne wyzwania, a raczej ich nadmiar. Podczas szkolenia poznasz mechanizmy sprawnego działania w nowych warunkach.

Przećwiczone na sobie modele i techniki będziesz w stanie zastosować w swojej praktyce zawodowej już kolejnego dnia. Odpowiemy na nurtujące Was pytania, wypracujemy rozwiązania palących nas kwestii. Wszystko po to, aby łatwiej współpracować, uzyskiwać rezultaty i budować nową jakość kultury organizacyjnej, która będzie stanowić przewagę konkurencyjną, trudną do skopiowania. Zapraszam!

Tematyka i cele szkolenia

Warsztat rozwoju kompetencji współpracy on-line ONLINE

Cele szkolenia
  • Poznanie psychologicznych aspektów pracy on-line.
  • Poznanie i adaptacja praktyk skutecznych zespołów wirtualnych.
  • Zapoznanie z praktycznymi narzędziami i modelami wspierającymi zespoły rozproszone.
  • Eliminacja błędów i utrudnień w pracy z wykorzystaniem narzędzi on-line.
  • Zwiększenie kontroli i własnego wpływu na przeciwdziałanie ograniczeniom w pracy on-line.
  • Adaptacja praktyk do standardów pracy zespołowej
Tematyka szkolenia:
  • Wartości i rodzaje potrzeb w zespole wirtualnym.
  • Analiza relacji w zespole, wzmacnianie integracji w wersji on-line (sieć relacji, mapa integracji).
  • Cele czy zadania, różnice oraz wpływ na zaangażowanie i wynik.
  • Podział zadań, organizacja dnia pracy, balans pracy, wyzwania pracy z domu (czas, przestrzeń, uwaga).
  • Proste sposoby na zwiększenie jakości komunikacji (feedback, sugestie, emocje, częstotliwość, „technikalia” i złote zasady video i telekonferencji).
  • Wirtualne spotkania nieformalne, budowanie relacji w on-line.
  • Motywujące delegowanie zadań w oparciu o teorię automotywacji, wzbudzanie motywacji wewnętrznej.
  • Model SPA w rozwiązywaniu trudnych sytuacji zespołowych.
  • Zwiększanie zadowolenia z pracy, analiza pogodowa zespołu, barometr zespołu, wersja on-line.
  • Nauka i rozwój dzięki doświadczeniom, matryca doświadczenie-wynik.
  • Najlepsze praktyki pracy on-line (analiza najpopularniejszych problemów, trudności, niewygód i wyzwań świata on-line).
  • Wskaźniki sukcesu zespołu wirtualnego.

Adresaci szkolenia:

Członkowie zespołów rozproszonych i tych, którzy czasowo pracują zdalnie. Pracownicy pracujący w systemie HomeOffice. Liderzy i menedżerowie zespołów, których czasowe lub stałe zespoły pracują zdalnie lub w systemie mieszanym.

Metody szkoleniowe

By doskonalić umiejętności i kształtować postawy stosujemy metodykę Kolba:

Gry i zadania szkoleniowe

ĆWICZENIA – Gry i zadania. Szkolenia są zgodne z metodyką „warsztatową” (80% czasu). Ćwiczenia diagnozują i rozwijają umiejętności, a także dostarczają wiedzy z doświadczenia.

Dyskcje

DYSKUSJE Doświadczenie z ćwiczeń jest omawiane podczas dyskusji grupowej. Uczestnicy integrują wnioski z gry lub zadania z posiadaną wiedzą z pracy. Stosowanie tych wniosków weryfikujemy w kolejnych ćwiczeniach, co przyspiesza proces uczenia się.

Scenki i symulacje

ODGRYWANIE RÓL Bazując na firmowych przypadkach z pracy uczestników zapewniamy szybkie wdrożenie wiedzy z ćwiczeń. Dzięki nim inspirujemy uczestników do odkrywania zupełnie nowych dla siebie sposobów postępowania w problemowych sytuacjach.

Testy i autoanalizy

TESTY i ARKUSZE Proponujemy je jako pomocniczy materiał w ćwiczeniach lub osobne testy, które skłaniają do refleksji i autorefleksji. Materiały te po wypełnieniu zostają do dyspozycji uczestników.

Videotrening

SYMULACJE I VIDEOTRENING Mamy już kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z wykorzystaniem kamery i dobrze wiemy jak, pomimo lęków uczestników, wykorzystać ją do intensyfikacji procesu rozwoju umiejętności/zmiany nawyków.

Action Plan

ACTION PLAN. Uczestnicy na podstawie autoanalizy, a także informacji zwrotnej od trenerów oraz grupy, wyznaczają indywidualne cele rozwojowe i plany działania – wdrożenia umiejętności w praktykę.

Wykorzystanie metod uczenia dorosłych pozwala rozwijać kompetencje w ich trzech aspektach: wiedzy, zachowania i postawy.

Co mówią o nas Klienci

więcej

Współpraca z ProOptimą i Tomkiem przebiegała bardzo sprawnie i profesjonalnie.

więcej

Współpraca z ProOptimą i Tomkiem przebiegała bardzo sprawnie i profesjonalnie. Dzięki Tomkowi zaczęliśmy analizować i zmieniać wiele procesów, tak aby były one dla naszych Klientów. Aktualnie wdrażamy nowoczesne systemy po to, żeby doświadczenia naszych Klientów były najlepsze, bez względu na to z kim nasi Klienci się kontaktują. 

Adam Nowicki z DAIKIN poleca ProOptima

DAIKIN

Adam Nowicki, Senior Logistics and Supply Chain Manager CEE w Daikin Airconditioning Poland

Adam Nowicki z DAIKIN poleca ProOptima

DAIKIN

Adam Nowicki, Senior Logistics and Supply Chain Manager CEE w Daikin Airconditioning Poland

Polecam kontakty i współpracę z firmą ProOptima w zakresie szkoleniowym, wdrożeniowym i konsultacyjnym. ProOptima to praktycy CX osadzeni w biznesowych realiach

więcej

Polecam kontakty i współpracę z firmą ProOptima w zakresie szkoleniowym, wdrożeniowym i konsultacyjnym. ProOptima to praktycy CX osadzeni w biznesowych realiach, świetnie wyczuwający trendy współczesnego świata.

Z sukcesem zarazili nas filozofią kultury Customer Experience w organizacjach, pomogli przejść przez etapy projektowania zmiany i nadal wspierają nas merytoryczną wiedzą i swoim doświadczeniem. Dzięki nim nasz NPS rośnie z roku na rok a wraz z nim kwitnie zadowolenie klientów i satysfakcja pracowników. Dziękuję Tomkowi Krasowi i jego zespołowi za ich ciągłe ewangelizowanie. Ogromnie cenimy sobie spotkania i regularne webinaria utwierdzające nas w przekonaniu, że obrana przez nas CX-owa droga rozwoju jest zarówno skuteczna jak i fascynująca.

Karolina Sekuła z Nagel poleca ProOptima

Nagel-Group

Karolina Sekuła, Dyrektor Centrum Klienta CEE Nagel-Group

Karolina Sekuła z Nagel poleca ProOptima

Nagel-Group

Karolina Sekuła, Dyrektor Centrum Klienta CEE Nagel-Group

Polecam szkolenia i współpracę z firmą ProOptima – entuzjasci z ogromną, fachową wiedzą o CX

więcej

Polecam szkolenia i współpracę z firmą ProOptima. Właściciel to entuzjasta z ogromną, fachową wiedzą i takich też ludzi zatrudnia. Zawsze można liczyć na najwyższy poziom prowadzonych szkoleń. Firma prowadzi wnikliwe badania i analizy, nie tylko dla największych graczy, którzy korzystają z jej usług konsultingowych, ale również na potrzeby własnych szkoleń. Dzięki temu przekazują na nich najbardziej aktualną wiedzę praktyczną. Polecam również poczytać artykuły na ich stronie. Widać, że tworzą to ludzie z pasją.

Agata Rzeszótko z Answear poleca ProOptima

ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko Customer Service Manager w ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko z Answear poleca ProOptima

ANSWEAR.com

Agata Rzeszótko Customer Service Manager w ANSWEAR.com

Tomasz i jego zespół to profesjonaliści z dużą wiedzą i praktyką – eksperci z zakresu Customer Experience

więcej

Współpracę z firmą ProOptima rozpoczęliśmy jeszcze przed pandemią. Udało nam się zrobić analizę obecnego stanu, badanie spójności oraz określić mapę drogową do wdrożenia zmian. Tomasz i jego zespół to profesjonaliści z dużą wiedzą i praktyką. Pomogli nam przebrnąć przez procesy na styku z klientem i rozpoznać punkty bólu. Współpraca przebiegała bardzo dobrze i sprawnie. Tomasz chętnie dzielił się wiedzę i doświadczeniami z innych projektów. To wyjątkowy ekspert z zakresu Customer Experience.

Katarzyna Szram z Aquanet poleca ProOptima

Aquanet

Katarzyna Szram Dyrektorka Departamentu Sprzedaży Aquanet SA

Katarzyna Szram z Aquanet poleca ProOptima

Aquanet

Katarzyna Szram Dyrektorka Departamentu Sprzedaży Aquanet SA

Polecam ten kurs CEM Master każdemu kto chce poznać lub odświeżyć wiedzę na temat tego jak adresować CX w organizacji – to kurs z kategorii 'must’ 🙂

więcej

Polecam ten kurs CEM Master każdemu kto chce poznać lub odświeżyć wiedzę na temat tego jak adresować CX w organizacji. Kurs jest prowadzony tylko przez praktyków, co podnosi efektywność nauki i dostarcza narzędzi do wdrożenia 'na już’. Jest to też kurs z kategorii 'must’ także dla tych, którzy 'biegną’ z działaniami proklienckimi nie widząc jeszcze dużego obrazka CX i wielu powiązań, które ta tematyka ma z innymi działami firmy.”

Justyna Paszke Galanty z Lafarge poleca szkoelnia ProOptima

Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty Customer Complaints & CX Manager Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty z Lafarge poleca szkoelnia ProOptima

Lafarge Polska

Justyna Paszke Galanty Customer Complaints & CX Manager Lafarge Polska

I am pleased to recommend Tomasz Kras as an exceptional expert in the field of Customer Experience and I would not hesitate to recommend his services to any organization seeking to improve their customer experience and build stronger customer relationships.

więcej

I am pleased to recommend Tomasz Kras as an exceptional expert in the field of Customer Experience. I have had the pleasure to meet Tomasz on several CEX events and have been consistently impressed with his level of knowledge, professionalism, and dedication to providing outstanding CEM knowledge. His expertise in the field convinced me to cooperate with ProOptima on training project for CS team what delivered measurable results. Tomasz is a true thought leader in the industry, and I would not hesitate to recommend his services to any organization seeking to improve their customer experience and build stronger customer relationships.

Dorota Malinowska poleca firmę ProOptima i pracę z Tomkiem Krasem

Oriflame

Dorota Malinowska Customer Service & Operations Director Poland, Slovakia, Czech Republic w Oriflame Cosmetics

Dorota Malinowska poleca firmę ProOptima i pracę z Tomkiem Krasem

Oriflame

Dorota Malinowska Customer Service & Operations Director Poland, Slovakia, Czech Republic w Oriflame Cosmetics

Interesuje Cię takie szkolenie?

Wykorzystaj niezbędną wiedzę i narzędzia ProOptima