Dla kogo
Jakość komunikacji mierzy się jej skutkiem. Jeśli dochodzi do wielu nieporozumień, spada zaangażowanie, rośnie niechęć do współpracy i zwyczajnie w świecie tematy nie „są dowożone” można podejrzewać, że znaczący w tym udział ma jakość komunikacji menedżera, zespołu jaki pracuje na wspólny efekt. To właśnie wtedy z pomocą przychodzi komunikacja bez przemocy. Warto ją znać i uczyć się pod okiem doświadczonego trenera tak by być skutecznym w przekazie ale i dbać o relacje. Skorzystajcie z szkolenia i treningu komunikacji NonViolent
- Poznanie zasad komunikacji konstruktywnej (opartej o metodę NonViolent Communication opracowaną przez Marshalla Rosenberga).
- Wzmocnienie kompetencji komunikacyjnych w warunkach codziennej pracy, jak i w trudnych sytuacjach zawodowych.
- Wzmocnienie odwagi działania i umiejętności postępowania w perspektywie emocjonalnych reakcji (np. odmowa, złość, stres, frustracja, negatywny feedback).
- Pogłębienie umiejętności budowania autentycznych relacji z innym i atmosfery wspierającej efektywność pracy.
- Wypracowanie zasad komunikacji wspierających efektywność współpracy.
- Język szakala vs. język żyrafy – wprowadzenie do komunikacji NVC
- Diagnoza własnego stylu
- Zastosowanie komunikacji NVC w codziennej pracy.
- Anatomia żyrafy – istotne aspekty komunikacji NVC
- Komunikacja NVC w 4 krokach – praktykowanie komunikacji lepszej niż dotychczas
- Komunikacja NVC w trudnych sytuacjach m.in. trudne rozmowy, mówienie NIE,
- Transformacja konfliktu – od posiadania racji do budowania relacji.
- Komunikacja bez przemocy = moja komunikacja
- Podsumowanie poznanych zagadnień, umiejscowienie ich w rzeczywistości organizacji i w swojej codziennej komunikacji
Adresaci szkolenia:
Zespoły na co dzień komunikujące się bezpośrednio, telefonicznie i mailowo, gdzie od jakości komunikacji zależy rezultat ich pracy.
Menedżerowie: szefowie, kierownicy, liderzy, którzy mają ambicję posługiwania się lepszym językiem wyzbytym manipulacji, agresji ale skutecznym jeśli chodzi o wywierany wpływ.
Metody szkoleniowe
uczenie dorosłych jest najskuteczniejsze przez wykorzystanie w trakcie szkoleń:
ĆWICZENIA – Gry i zadania. Szkolenia są zgodne z metodyką „warsztatową” (80% czasu). Ćwiczenia diagnozują i rozwijają umiejętności, a także dostarczają wiedzy z doświadczenia.
DYSKUSJE Doświadczenie z ćwiczeń jest omawiane podczas dyskusji grupowej. Uczestnicy integrują wnioski z gry lub zadania z posiadaną wiedzą z pracy. Stosowanie tych wniosków weryfikujemy w kolejnych ćwiczeniach, co przyspiesza proces uczenia się.
TESTY i ARKUSZE Proponujemy je jako pomocniczy materiał w ćwiczeniach lub osobne testy, które skłaniają do refleksji i autorefleksji. Materiały te po wypełnieniu zostają do dyspozycji uczestników.
ODGRYWANIE RÓL Bazując na firmowych przypadkach z pracy uczestników zapewniamy szybkie wdrożenie wiedzy z ćwiczeń. Dzięki nim inspirujemy uczestników do odkrywania zupełnie nowych dla siebie sposobów postępowania w problemowych sytuacjach.