Dla kogo
Poznaj sposoby i metody sprawnego działania w międzykulturowym środowisku pracy:
- Zależy Ci na efektywnej komunikacji z klientami z różnych zakątków świata?
- Ciekawi Cię jakimi wartościami we współpracy kierują się Twoi partnerzy z krajów europejskich, Azji, obu Ameryk lub Afryki?
- Zamierzasz podbijać nowe rynki i chcesz dopasować swój produkt/usługę do regionalnych gustów?
- Chcesz zrozumieć odmienności w myśleniu o biznesie przedstawicieli różnych kultur?
- Chcesz sprawnie zarządzać międzynarodowym zespołem?
- Chcesz poznać kulturowe strategie przekonywania partnerów biznesowych?
- Chcesz poznać kulturowe kody wyborów konsumentów i tego w jaki sposób do nich dotrzeć?
- A może jesteś ciekawy świata i pragniesz rozwijać swoją wiedzę biznesową?
Weź udział w szkoleniu online „Zarządzanie i współpraca w międzykulturowym środowisku pracy”. Formuła szkolenia to dwa dni na sali lub trzy, cztery czterogodzinne spotkania, podczas których wykorzystywane są nowoczesne, wypróbowane oraz atrakcyjne narzędzia zespołowej i indywidualnej pracy online. Szesnaście godzin praktycznej wiedzy sprawdzonej we współpracy z managerami wiodącej, międzynarodowej marki technologicznej.
- Dostarczenie i usystematyzowanie wiedzy na temat różnić kulturowych i ich wpływu na współpracę
- Weryfikacja przekonań uczestników na temat poszczególnych kultur
- Poznanie skutecznych narzędzi i technik, wspierających współpracę w międzynarodowym środowisku
- Zbudowanie własnej mapy odniesień z wykorzystaniem narzędzi międzykulturowych
- Przećwiczenie komunikacji w wybranych kanałach: mail, telefon, bezpośredni kontakt w kontekstach biznesowych uczestników.
- Zwiększenie skuteczności strategii i taktyk komunikacyjnych w relacjach z poszczególnymi kulturami
- Wzmocnienie własnego portfolio narzędzi oddziaływań (wpływu) na poszczególne kultury
- Zwiększenie elastyczności poznawczej i umiejętności dopasowania się do lepiej rozumianych kultur (Cultural Diversity)
- rola błędnych przekonań w postrzeganiu świata,
- badanie kompetencji kulturowych,
- wartości narodowe a biznes,
- dwa systemy myślenia, dwie ścieżki poznania partnerów i klientów,
- elementarny podział kultur świata biznesu – relacje vs. pieniądze,
- dlaczego kontekst ma znaczenie? O różnicach w sposobie komunikowania,
- ocenianie i negatywny feedback,
- trudna sztuka odmawiania,
- dystanse przestrzenne duże i małe,
- ekspresyjność i powściągliwość kulturowa,
- strategie przekonywania, czyli „jak” i „dlaczego”,
- serce i rozum – techniki budowania zaufania ponad barierami,
- kulturowe modele zarządzania – od wyznaczania do debatowania,
- procesu decyzyjnego kulturowe odcienie,
- czas, plan, harmonogram – czwarty wymiar w biznesie świata.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane jest do managerów, sprzedawców, handlowców, pracowników przedsiębiorstw międzynarodowych oraz osób działających w międzykulturowym środowisku pracy, którzy wiedzą, że kluczem do udanej współpracy jest umiejętność dopasowywania się do kulturowych odmienności współczesnego świata biznesu.
Metody szkoleniowe
By doskonalić umiejętności i kształtować postawy stosujemy metodykę Kolba:
ĆWICZENIA – Gry i zadania. Szkolenia są zgodne z metodyką „warsztatową” (80% czasu). Ćwiczenia diagnozują i rozwijają umiejętności, a także dostarczają wiedzy z doświadczenia.
DYSKUSJE Doświadczenie z ćwiczeń jest omawiane podczas dyskusji grupowej. Uczestnicy integrują wnioski z gry lub zadania z posiadaną wiedzą z pracy. Stosowanie tych wniosków weryfikujemy w kolejnych ćwiczeniach, co przyspiesza proces uczenia się.
ODGRYWANIE RÓL Bazując na firmowych przypadkach z pracy uczestników zapewniamy szybkie wdrożenie wiedzy z ćwiczeń. Dzięki nim inspirujemy uczestników do odkrywania zupełnie nowych dla siebie sposobów postępowania w problemowych sytuacjach.
TESTY i ARKUSZE Proponujemy je jako pomocniczy materiał w ćwiczeniach lub osobne testy, które skłaniają do refleksji i autorefleksji. Materiały te po wypełnieniu zostają do dyspozycji uczestników.
SYMULACJE I VIDEOTRENING Mamy już kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z wykorzystaniem kamery i dobrze wiemy jak, pomimo lęków uczestników, wykorzystać ją do intensyfikacji procesu rozwoju umiejętności/zmiany nawyków.
ACTION PLAN. Uczestnicy na podstawie autoanalizy, a także informacji zwrotnej od trenerów oraz grupy, wyznaczają indywidualne cele rozwojowe i plany działania – wdrożenia umiejętności w praktykę.
Wykorzystanie metod uczenia dorosłych pozwala rozwijać kompetencje w ich trzech aspektach: wiedzy, zachowania i postawy.