Wyzwanie
Wasz marketing działa intensywnie i wartość jaką oferujecie klientowi jest komunikowana w wielu kanałach i na wiele sposobów. Pojawiają się leady -gratulacje!
Handlowcy podczas rozmów sprzedażowych przekonują klienta dlaczego to Wam powinien zaufać i kupić czy skorzystać z usług. Skutecznie. Zyskujecie kolejnego klienta.
Możecie być zatem teraz pewni, że klienci mając bardzo konkretne oczekiwania wobec Was, Waszych produktów i usług. Będą teraz Was rozliczać z obietnicy marki. To pewne!
Czy nie jest tak, ze sprawność działania marketingu i działu sprzedaży wyprzedza zdolność pozostałej części firmy do spełniania oczekiwań klienta.
Czy firma jest gotowa na takie wyzwanie?
Być może tak, jak wielu innych klientów, potrzebujecie sprawić by cała firma była równie sprawna jak marketing i sprzedaż.
Projektowanie mapy podróży docelowej (Customer Journey to BE) to sposób na uchwycenie, nazwanie i zwizualizowanie tej najlepszej możliwej podróży klienta. Pokazanie jej z pomocą technik wizualizacyjnych, historyjek, metafor, które będą czytelne dla wszystkich pracowników firmy, niezależnie od tego w jakim dziale pracują.
Tylko wtedy jest możliwa synergia wysiłków wszystkich działów i zespołów, które mają prowadzić nie tylko do pozyskania klienta ale jego utrzymania i sprawienie by kupował więcej, dłużej a do tego przekonywał innych klientów, że warto kupować właśnie od Was.
Jeśli do tego zadajecie sobie pytania:
- Jakich nowych wartościowych doświadczeń (Customer Experience) mogą od Was oczekiwać klienci?
- Jakie przyszłe doświadczenia będą czynić różnicę i pomogą Wam stać się numerem jeden, jeśli chodzi o Customer Care a szerzej mocno przywiązać do marki przez spełniane obietnice?
- Co musimy zmienić, udoskonalić, wprowadzić w praktykę by wyróżniać się na tle konkurencji i wzmacniać przewagę?
Jak zatem może wyglądać idealna podróż klientów, gdy zdecydują się kupić a potem korzystać z Waszych produktów i usług?
Czy nie jest niesamowitym móc projektować sukces Własnej firmy?
Lojalność klienta, lepsza konwersja zaczyna się na ścianie
Zakładamy, że:
- macie mapę lub wiele map podróży as IS – obrazujących to jak aktualnie wygląda przebieg w czasie kontaktu klienta z firmą – wiecie już co i dlaczego warto zmieniać.
- dysponujecie już szeregiem badań, zebranych faktów, insightów
- macie też doświadczenia we wprowadzaniu zmian w firmie
- ale także ambicje by silniej wyróżnić markę na tle konkurencji
- oraz zaangażować kolejne grupy pracowników, na być może niespotykaną skalę, w sprawianie by klienci byli lojalni i rekomendowali Waszą markę
Celem CJM „to BE” jest precyzyjne zdefiniowanie wizji pożądanych doświadczeń klientów. Doświadczeń, które wyróżniają na rynku i mają na celu zwiększenie ich zaangażowania, a w konsekwencji zbudowanie lojalności klienta.
Nowa, lepsza podróż klienta w pierwszej kolejności eliminuje wszelkie napotykane bolączki, utrudnienia, przeszkody. Następnie projektujemy proces tak, żeby dostarczać klientowi wartość dodaną – wszędzie tam, gdzie tylko jest to możliwe, gwarantować mu przeżywanie pozytywnych, wartościowych doświadczeń.
Jak to będzie wyglądać?
Tworząc CJM „to BE” pomożemy Wam znaleźć i nazwać wartościową dla Waszego klienta różnicę w doświadczeniu kontaktu z Waszą firmą. Taką różnicę, za którą klienci będą chcieli zapłacić.
Nowa, lepsza podróż klienta musi mu przede wszystkim gwarantować wartościowe doświadczenia. Znając wyniki badań przeprowadzonych na Waszych klientach, mając zrealizowaną wcześniej mapę Customer Journey „as IS” oraz zbierając wiedzę posiadaną przez pracowników firmy, możecie zaplanować podróż. Fantastyczną i wartościową zmianę, za którą będą chcieli zapłacić Wasi aktualni oraz przyszli klienci.
Projektowanie mapy podróży docelowej CJM to BE
Podczas warsztatów i późniejszych konsultacji inspirujemy Was do odpowiadania na niespełnione jeszcze oczekiwania Waszych dotychczasowych klientów oraz uwzględnienia najlepszych rynkowych praktyk, które jako konsultanci zaproponujemy. Nie chodzi jednak o zdefiniowanie niezwykłych, wyjątkowych i nieziemskich doświadczeń klientów, które potem trudno zrealizować w praktyce. Chodzi o te, które są wartościowe i z perspektywy Waszego klienta warto za nie zapłacić.
Uczestnicząc w moderowanej przez konsultantów ProOptimy:
- serii warsztatów,
- pracy koncepcyjnej zespołów,
- pracy kreatywnej
- oraz doradztwa, konsultacji
zespołu/ów reprezentujących kluczowe działy firmy stworzycie w szczegółach kształt przyszłej najlepszej z możliwych podróży klientów, definiując: doznania zmysłowe, myśli, emocje i doświadczenia, które chcecie już niebawem im zagwarantować w najważniejszych punktach styku.