Niezależnie od tego czym zajmuje się firma jest jedna, bardzo znacząca droga do rozwoju i zysków: tworzyć warunki pracy, które przyciągają utalentowanych pracowników, ukierunkowują ich do działania i skłaniają do pozostania.
Najważniejsza jest w tym rola bezpośredniego menedżera. Co najwięksi menedżerowie na świecie robią inaczej, sprawiając, że ich podwładni uznają swoje miejsce pracy za dobre?
W odpowiedzi na to pytanie Instytut Galuppa w badaniach wykazał, że jeśli ktoś potrafi stworzyć takie warunki, że pracownicy odpowiedzą twierdząco na 12 poniższych pytań, to znaczy, że potrafi stworzyć idealne miejsce pracy.
W ramach Instytutu kierowany przez M. Buckinghama zespół badał zakres czynników, które przyczyniają się do przyciągnięcia, zaangażowania i utrzymania na długo utalentowanych pracowników. Sposób odpowiedzi przez pracowników na pytania z Testu Gallupa okazał się być kluczowym dla rozróżnienia wybitnych menedżerów.
Dla uzyskania zaangażowania pracowników najważniejsza jest ich odpowiedź na pierwsze sześć pytań (obszar „BAZY” i „I OBOZU”). Dopiero potem można się wspinać dalej. Nie da się rozwijać aspektów z wyższych poziomów, bez zadbania o podstawy! Jeśli pracownik nie wie czego się od niego oczekuje (Baza) nie można wymagać, aby pociągała go praca zespołowa (obóz 2). Jeśli źle się czuje w swej roli (Obóz 1) nie przyda się zachęta do zaangażowania w proces reorganizacji (Obóz 3) itd.
Buckhingham w dalszych badaniach dotyczących wielkich menedżerów odkrył, że łamią oni konwencjonalne zasady zarządzania wybierając rewolucyjne rozwiązania. Aby uzyskać odpowiedzi pozytywne na pierwsze 6 pytań menadżer stosuje 4 KLUCZE w poniższych swoich zadaniach:
WYBRANIE WŁAŚCIWEJ OSOBY (pyt. 3)
NIE TYLE: polegając na jej doświadczeniu / determinacji/ inteligencji
A RACZEJ: wybierając właściwy talent, który ona ma
SPRECYZOWANIE JASNYCH OCZEKIWAŃ (pyt.1 i 2)
NIE TYLE: określając krok po kroku odpowiednie zadania
A RACZEJ: określając wyniki (rezultaty) jakich się spodziewasz
MOTYWOWANIE (pyt. 4 i 5)
NIE TYLE: pomagając odkryć i zwalczyć słabości
A RACZEJ: koncentrując się na jej mocnych stronach
WPŁYWANIE NA JEJ ROZWÓJ (pyt.5 i 6)
NIE TYLE: pomagając jej uczyć się i awansować
A RACZEJ: poprzez znalezienie właściwego miejsca i zastosowania dla jego talentów w organizacji