Rok 2020 i 21 pokazały siłę i kondycję polskiego e-commerce. Z jednej strony dramatycznie wzrosła liczba zakupów w Internecie a co za tym idzie pojawili się nowi gracze, nowe sklepy e-commerce te już istniejące bardzo urosły.
Z drugiej strony przedsiębiorcy, nie w pełni odpowiedzieli na potrzeby klientów – zwłaszcza te dotyczące obsługi Klienta: na etapie kupna (doradztwo, dostarczanie) jak i etapie pozakupowym (onboarding, pierwsze użycie, serwis i wsparcie, reklamacje i zwroty, ponowne zakupy).
Te firmy które wiedziały, że sprzedaż w sieci oznacza nie tylko zdobycie klienta, skłonienie go do zakupu ale także wsparcie wokół sprzedaży i dbanie o doświadczenia (Customer Experience) pozakupowe wygrywają – trwałym wzrostem. Te które nie doceniły i nadal nie doceniają znaczenia Customer Experience w fazie pozakupowej – tracą i będą tracić. W szczycie popytu w pandemii i przy braku konkurencji na pewno nie miało to takiego znaczenia ale po utrwaleniu się nawyków klientów do zakupów w sieci i akcjach usprawniających działanie e-commercew fazie pozakupowej – wygrywają i będą wygrywać marki, które dbają o CX czyli Customer Experience pozakupowy.
Czym jest troska o klienta i ten CX, jakie ma znaczenie dla trwałego rozwoju biznesu w sieci i jakich zasad warto się trzymać by rozwijać biznes?