„Różnorodność jest faktem, a włączanie to nasz wybór” – powiedział kiedyś Justin Trudeau, premier Kanady.
Podejście i praktyka Diversity and Inclusion oznacza, że decydenci w firmie dostrzegają w pracownikach ich różne cechy i starają się każdego włączyć w strukturę, tak by skorzystała na tym nie tylko firma, ale też sam pracownik i cały zespół. To wyzwanie współczesnego biznesu na różne sposoby rozumiane przez polskich menedżerów. To ich rozumienie niesie za sobą konsekwencje tego czy zobaczymy różnorodność np. wyłącznie w kategoriach płci czy wieku czy też szerzej. A to rozumienie przekłada się na to jak podchodzimy do procesu włączania (inkluzji).
Jedni menedżerowie robią to świetnie i efekty ich podejścia przekładają się na efektywność biznesową. Inni podchodzą do różnorodności jako zła koniecznego i minimalizują szansę na wykorzystanie globalnej zmiany jako szansy biznesowej, organizacyjnej, ludzkiej. Frustrując przy tym siebie, zespół i wystawiając ostatecznie siebie na śmieszność. Które podejście jest lepsze?
Jeśli jesteś na TAK za D&I to pojawiają się pytania:
- Jak zatem podejść do tematu różnorodność i inkluzja (Diversity & Inclusion – w skrócie D&I)?
- Jak je rozumieć? Czym różnorodność jest i czego tak naprawdę dotyczy?
- Jakie są scenariusze wdrażania rozwiązań inkluzywnych?
- Dlaczego niektóre praktyki są lepsze a inne gorsze?
- Od czego zacząć by skorzystać z szansy jaką jest presja na to by być organizacją która zarządza różnorodnością?
- Czy ma sens stanowisko menadżera do spraw D&I?
Diversity & Inclusion co może dać organizacji? Dlaczego warto zarządzać różnorodnością? D&I pomaga w:
- Budowaniu przewagi konkurencyjnej, po wprowadzeniu strategii zarządzania różnorodnością jako elementu czerpania korzyści zróżnicowania (szansa a nie ograniczenie)
- Definiowaniu dźwigni innowacyjności organizacyjnej
- Rozwoju pracowników: dostrzeganiu talentów i różnorodnych potencjałów (wartości, kompetencje i doświadczenia pracowników) i ściślejszym wykorzystaniu tego bogactwa dla osiągania operacyjnej sprawności
Co było celem webinaru? Opowiedzenie o tym:
- Czym jest różnorodność a czym inkluzja.
- Jak rozwinął się temat D&I na przestrzeni kilkudziesięciu lat- gdzie jest moja organizacja w tym obszarze, na jakim etapie ewolucji?
- Jaka jest rola i znaczenie zarządzania różnorodnością w organizacjach w Polsce
- Od czego zacząć wdrażanie D&I w swojej organizacji – biznes case
- D&I Management jako proces – omówienie procesu by ProOptima
Kiedy? Webinar odbył się 20 kwietnia o g. 9:30 (1h) Prowadziła go: Elżbieta Gierczyńska