Dla kogo
Jeśli chcesz na co dzień nie tylko tworzyć Mapy Podróży Klienta w swojej organizacji, ale również dowiedzieć się jak krok po kroku uczyć innych w swojej firmie korzystania z tego narzędzia – to jest warsztat dla Ciebie. Możesz w ten sposób budować kulturę Customer Experience wewnątrz swojej firmy dzięki pracy i zaangażowaniu Waszych pracowników!
Szkolenie certyfikujące jest prowadzone w formie warsztatu, który pozwala nabyć kluczową wiedzę, ale też praktyczne umiejętności i narzędzia niezbędne do prowadzenia projektów klasy Customer Journey Map.
Program szkolenia
Szkolenie Moderator procesu Customer Journey Map dostarcza niezbędnej wiedzy i co ważne praktyki wykorzystania narzędzia jakim jest mapowanie podróży do działań poprawiających Customer Experience. To szkolenie, które jest pragmatyką Customer Experience Management.
- Czym są Customer Experience (doświadczenia Klientów)?
- Jak i czym możesz mierzyć doświadczenia Klienta (CX)?
- Ścieżka podróży (CJM).
- Pojęcia CJM.
- Proces tworzenia CJM.
- Badania klienckie: Klienci jako źródło (bez)cennych informacji do tworzenia CJM i strategii Customer Experience.
- W jaki sposób pozyskiwać wiarygodne informacje od klientów?
- Jak poprowadzić proces badawczy od zaproszenia/rekrutacji do podziękowania.
- Buyer Persona (BP) – budowa BP i wchodzenie w buty Klienta.
- Jak budować Customer Journey Map – krok po kroku opis procesu budowy.
- Customer Journey Map – warsztat budowy mapy podróży Klienta.
- CJM Analiza map wytworzonych na arkuszach podczas warsztatu.
- CJM Synteza – wnioski na poziomie map.
- Customer Journey Map. Analiza przebiegu i rezultatów warsztatów.
- Action Plan – zdefiniowanie procesu CJM w terminach organizacji i stworzenie założeń opisującego go dokumentu.
Budowa CJM – rola moderatora.
Analiza faz pracy grupy warsztatowej na postawie wcześniejszych 2 dni warsztatów – metapoziom.
Komunikacja prowadzącego spotkanie z grupą – co warto, by moderator wiedział o procesach grupowych i komunikacji.
„Narzędziownia CJM” cd., czyli niezbędnik dla moderatora grup CJM, stanowiący kompleksowe ujęcie facylitacji grup CJM z perspektywy umiejętności, technik, postawy oraz przebiegu warsztatu CJM.
Prowadzący inspirujący grupę do pracy – narzędzia moderatora – rozwinięcie i ćwiczenia umiejętności komunikacyjnych.
Przygotowanie spotkania: pojedynczego i serii spotkań.
- Dokładne poznanie czym jest i jak wykorzystywać Customer Journey Map na co dzień – w biznesie.
- Otrzymanie know-how do tworzenia map podróży klientów w swojej firmie.
- Zgłębienie podstawowych zasad pozyskiwania informacji od klientów: wywiady indywidualne, ankiety wraz z wzorem scenariusza i ankiety badające doświadczenie klienta (CX) CJM.
- Wzmocnienie kompetencji w zakresie kluczowych zasady – i konkretnych wskazówek – niezbędnych w codziennej pracy facilitatora, który ma efektywnie prowadzić pracę grupy tworzącej mapę podróży klienta.
- Uświadomienie sobie wyzwań, narzędzi i kroków, które stanowią o sukcesie w tworzeniu mapy.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie przeznaczone jest dla profesjonalistów obsługi Klienta i zespołów Customer Experience. W tym handlowców, sprzedawców, pracowników wspierających klienta oraz ich menedżerów sprzedaży, marketingu i obsługi klienta, którzy wiedzą, że zwykła obsługa klienta już nie wystarcza ich klientom.
Ze szkolenia najwięcej skorzystają osoby, które już mapują, mapowały doświadczenia swoich klientów a nie takie, które dopiero zaczynają przygodę z mapowanie podróży klienta. Dla tych polecamy szkolenie Buduj Customer Journey Map
Jak pracujemy?
- W trakcie szkolenia opowieść o Customer Journey Map nasycona przykładami z kraju, z naszej praktyki a czasem i z zagranicy:)
- Odwoływać będziemy się doświadczeń i pytań uczestników – tak by na nie udzielić wyczerpujących odpowiedzi.
- Stawiamy na aktywne metody pracy i nawet jeśli jest to szkolenie online, ćwiczenia do
- Warsztat wykorzystania narzędzi typu MIRO w praktyce. W trakcie szkolenia powstanie bowiem fragment Mapy podróży Klienta
Cena szkolenia
4900 zł netto/ osoba.
- Po zgłoszeniu (przez formularz online) prześlemy Ci potwierdzenie oraz wystawimy fakturę proforma.
- Możliwa jest także płatność kartą lub przez operatora płatności online.
- Po opłaceniu faktury – wystawimy końcową fakturę na osobę prywatną lub firmę.
* Dokładamy starań by szkolenia odbyły się w zaplanowanych terminach. Zastrzegamy sobie jednak prawo do odwołania lub przesunięcia w czasie realizacji szkolenia ze względu na zbyt małą, końcową, liczbę zapisów.
Grupy zamykamy na 2 tygodnie przed terminem realizacji. Wówczas informujemy ostatecznie o realizacji szkolenia w zaplanowanym terminie.
Metody szkoleniowe
By doskonalić umiejętności i kształtować postawy stosujemy metodykę Kolba:
ĆWICZENIA – Gry i zadania. Szkolenia są zgodne z metodyką „warsztatową” (80% czasu). Ćwiczenia diagnozują i rozwijają umiejętności, a także dostarczają wiedzy z doświadczenia.
DYSKUSJE Doświadczenie z ćwiczeń jest omawiane podczas dyskusji grupowej. Uczestnicy integrują wnioski z gry lub zadania z posiadaną wiedzą z pracy. Stosowanie tych wniosków weryfikujemy w kolejnych ćwiczeniach, co przyspiesza proces uczenia się.
ODGRYWANIE RÓL Bazując na firmowych przypadkach z pracy uczestników zapewniamy szybkie wdrożenie wiedzy z ćwiczeń. Dzięki nim inspirujemy uczestników do odkrywania zupełnie nowych dla siebie sposobów postępowania w problemowych sytuacjach.
TESTY i ARKUSZE Proponujemy je jako pomocniczy materiał w ćwiczeniach lub osobne testy, które skłaniają do refleksji i autorefleksji. Materiały te po wypełnieniu zostają do dyspozycji uczestników.
SYMULACJE I VIDEOTRENING Mamy już kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z wykorzystaniem kamery i dobrze wiemy jak, pomimo lęków uczestników, wykorzystać ją do intensyfikacji procesu rozwoju umiejętności/zmiany nawyków.
ACTION PLAN. Uczestnicy na podstawie autoanalizy, a także informacji zwrotnej od trenerów oraz grupy, wyznaczają indywidualne cele rozwojowe i plany działania – wdrożenia umiejętności w praktykę.
Wykorzystanie metod uczenia dorosłych pozwala rozwijać kompetencje w ich trzech aspektach: wiedzy, zachowania i postawy.