Dla kogo
Sprawność w Customer Experience Management to pochodna siły liderów CX!
Dziś, w erze cyfryzacji, relacja z marką rozpoczyna się znacznie wcześniej niż na etapie zakupu. Chcemy też, żeby trwała znacznie dłużej. Dlatego organizacje na całym świecie przekierowują swoje siły i środki z rozwiązywania swoich problemów na rozwiązywanie problemów i wyzwań swoich klientów – stają się klientocentryczne. Stosują też wskaźniki z zakresu Customer Experience (CX), które pozwalają śledzić drogę do wyniku finansowego. Klientocentryczności nie osiągnie się przez dobre chęci i samo mówienie w firmie jak ważni są klienci. Prawda?
Kurs CEM Master jest odpowiedzią na potrzebę dokonania dynamicznej i skutecznej transformacji w stronę firmy, która dzięki faktycznemu dbaniu o doświadczenia klientów (CX) i pracowników (EX) odnosi sukcesy. Firmy, której klienci ufają i nie tracą zaufania z czasem, a zaangażowani pracownicy pozwalają doskonalić organizację i rozwijać firmę.
Masz ambicję być CX liderem? Ten kurs jest dla Ciebie!
Jesteś już doświadczonym menedżerem sprzedaży, marketingu lub i obsługi Klienta. Być może pracujesz nawet jesteś Customer Experience Specjalistą czy Managerem. Masz za sobą wiele projektów doskonalących firmową sprawność: pozyskiwania klientów, doskonalenia serwisu i jakość obsługi Klienta. Na pewno korzystacie z badań Waszych klientów, macie zespoły, które troszczą się o Waszych klientów i potrzebny do tego sprzęt, oprogramowanie. Ma za sobą także projekty, które pozwalały zmieniać się firmie po to by lepiej dbać o Waszych klientów ale czujesz i wiesz, że te działania mogą być bardziej systematyczne, kompleksowe na miarę projektów klasy Customer Experience Management.
Stań się jeszcze silniejszym liderem CX w Twojej firmie i sprawniej przekształcaj organizację w klientocentryczną.
Chcesz uczynić Customer Experience Management sednem biznesu. Wiesz, że warto i trzeba zrobić to właśnie teraz! Wasza konkurencja nie śpi i albo wzmocnicie Waszą markę i jeszcze bardziej ją wyróżnicie albo zrobią to konkurenci.
Twój Zarząd już nie raz przychylnie wypowiadał się o inicjatywach z obszaru Customer Experience Management ale ciągle nie jest to waszym DNA. Chcesz to zmienić. Chcesz dokonać transformacji Waszej organizacji w stronę firmy, która dzięki sprawnemu dbaniu o wartościowe doświadczenia klientów (CX) i pracowników (EX) odnosi sukcesy i utrwala swoją pozycję.
Składniki sukcesu Customer Experience Management
CEM Master to szkolenie, które pozwoliło mi poukładać całą wiedzę, uzupełnić braki i zweryfikować to, czego uczyłem się wcześniej. W przemyślany sposób rozmawialiśmy o procesie Customer Experience, jego wartości dla nas, odpowiedzialnych za wdrożenie oraz dla sponsorów. Mogliśmy wyjaśnić wątpliwości, wzajemnie wspierać się w zmaganiach na różnych etapach procesu oraz uczyć się wzajemnie na podstawie swoich doświadczeń.
Co wyróżnia kurs CEM Master
Program merytoryczny realizowany w sesjach
Przejdziesz w nim, krok po kroku, przez wszystkie etapy wdrożenia i utrzymania Customer Experience Management (CEM).
Praktyczne zadania do wykonania
(np. badanie jakościowe głosu klienta), które omówimy podczas kolejnych sesji.
Konsultacje indywidualne
(Ty decydujesz jakiego wsparcia potrzebujesz).
Kurs jest interaktywny i jednorodny
będziesz mieć zarówno bezpośredni kontakt z prowadzącymi jak i dostęp do materiałów w różnych formach (video, PDF, linki do źródeł itp.).
Miejsce i czas do wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami kursu
przez cały czas jego trwania i po nim.
Różnorodne grono prowadzących
praktyków biznesu i senior konsultantów – razem mamy już ponad 50 lat doświadczenia w CEM.
Tomasz Kras
CEO | Senior Konsultant | Coach
Marcin Supranowicz
Konsultant, trener i coach
Elżbieta Gierczyńska
Senior trener i konsultant jakości obsługi klienta, CX
Iwona Matuszewska
Trener i konsultant jakości obsługi klienta
Anna Mikołajczyk
Trener i konsultant jakości obsługi klienta
Anna Piosik
Konsultantka customer experience, projektantka usług i doświadczeń klienta, strateżka biznesowa z wieloletnim doświadczeniem w projektach strategicznych, certyfikowana moderatorka Design Thinking, trenerka i facylitatorka warsztatów kreatywnych.
Program szkolenia
W kompleksowym kursie CEM Master dostarczamy wiedzę, umiejętności i kształtujemy postawę w zakresie CEM
- Mechanizmy rządzące doświadczeniem klienta
- Swoje kompetencje jako CEM Mastera – z pomocą diagnozy
- Możliwe strategie i etapy wdrożenia – wraz z rekomendacją od ProOptima
- Typowe problemy i błędy związane z wdrożeniem oraz rozwiązania
- Znaczenie lojalności i jej korzyści dla pracowników i biznesu
- Korzyści z zaspokajania potrzeb klientów w obsłudze i sprzedaży w kontekście nowoczesnej ekonomii
- Kluczowe KPI
- Całą baterię narzędzi i metodyk
- Praktyczne doświadczenia innych praktyków
- Priorytety w budowaniu CEM w realiach polskich firm
- Opracować:
- zręby strategii CEM – Customer Experience Management w Twojej firmie – warunkiem ukończenia kursu jest jej opracowanie!
- szczegółowo (kolejne) etapy wdrożenia w Twojej firmie
- baterię argumentów do przekonania Zarządu i właścicieli biznesu, interesariuszy, menedżerów Twojej firmy do inwestowania zasobów w inicjatywy umożliwiające Customer Experience Management (Zarządzanie doświadczeniem klienta)
- Zweryfikować jakość aktualnie prowadzonych badań oraz sposobu ich wykorzystywania do Customer Experience Management
- Określić zapotrzebowanie na inne badania oraz to czy warto je realizować wewnętrznie czy z pomocą partnerów zewnętrznych
- Interpretować wyniki badań jakościowych i ilościowych, które były, są i będą realizowane (wewnętrznie czy z partnerami zewnętrznymi)
- Zestawiać badania z danymi operacyjnymi – tak by łączyć
- Zastosować kroki wdrożenia zaleceń płynących z głosu klienta (VoC)
- Opracować i wdrożyć KPI jakościowe – tak by móc zarządzać doświadczeniem Klienta operacyjnie
- Określić silne i słabe strony standardów obsługi i sprzedaży
- Wybrać z kafeterii narzędzi i metodyk te, które są możliwe do zastosowania w realiach Twojego biznesu
- Prowadzić (liderować) projekty CEM w sposób, który burzy silosy, motywuje do współpracy inne zespoły w firmie
- Własnego wpływu na rezultaty zmiany
- Na jakim etapie ewolucji CEM jest Twoja firma, dokąd i jak powinna w związku z tym zmierzać by skutecznie zarządzać CX
- Zakresu zadań czekających Ciebie i zespół CX dla efektywnego wdrożenia CEM.
- Wyzwań jakie wiążą się z budowaniem klientocentrycznej kultury organizacyjnej
- Konieczności zaangażowania decydentów z wielu obszarów i pozyskania ich do pomysłu a potem do wdrożenia zmian
- Konieczności ciągłej pracy nad doskonaleniem funkcjonowania organizacji bo CEM to w istocie rozwój biznesu a nie projekt obok niego
Program kursu i jego efekty
OK, brzmi dobrze więc co będzie efektem Kursu CEM MASTER Zaawansowany?
Poziom CEM Master zaawansowany kursu to:
6 miesięcy pracy w cyklu 8 spotkań ONLINE trwających 3 godziny każdy raz na 2-3 tygodnie.
Łącznie 24 godziny.
- Opracujesz strategię CEM dla Twojej organizacji zawierającą m.in szczegółowy, operacyjny plan wdrożenia CEM w Twojej firmie zawierający:
-
- sekwencje kroków umożliwiających ewolucje klientocentryczną
- rewizję aktualnych działań w procesach marketingu, sprzedaży, dostarczania i serwisu (co zostawić, co zmienić, co wprowadzić)
- zakres zadań czekających Ciebie, zespół CX i współpracowników dla efektywnego wdrożenia CEM.
- Wyliczysz, na danych Twojej firmy, wartość utraconych Klientów i możliwy wzrost obrotów firmy od Klientów z poleceń, prognozy wzrostu obrotów i zysku a nawet szacunkowy ROI z inwestycji.
- Będziesz wdrażać kolejne narzędzia CEMowe i nowe inicjatywy CEM wypływające z wniosków z badań, mapowania podróży, które realizujecie w firmie w zestawieniu z danymi operacyjnymi
- Wprowadzisz w życie zalecenia płynące z bieżącego głosu klienta (VoC) co zwiększy poziom satysfakcji i lojalności Klienta
- Opracujesz i wdrożysz KPI jakościowe i ilościowe – tak by móc zarządzać doświadczeniem Klienta operacyjnie
- Zwiększysz dynamikę zmian w działaniu organizacji a zakresie aktualnych standardów działań marketingowych, obsługi i sprzedaży, logistyki – po to by skuteczniej pozyskiwać Klientów z rekomendacji, zatrzymywać pozyskanych, przeciwdziałać utracie klienta
- Będziesz prowadzić (liderować) projektom klasy CEM w sposób, który burzy silosy i usprawnia procesy z obszarów: marketingu, sprzedaży, dostarczania i serwisu
- Będziesz mógł wpłynąć na zwiększenie kluczowych parametrów CEM: CLtV (życiową wartość Klienta), NPS, CES a wraz z nimi wypracowanego zysku firmy
Brzmi interesująco?
Poziom CEM Master zaawansowany kursu to 6 miesięcy pracy w cyklu 8 spotkań ONLINE trwających 3 godziny każdy raz na 3-4 tygodnie.
Łącznie 24 godziny.
Program KURSU to 5 modułów:
- Strategia CEM – zakres, formatka komunikacyjna i upowszechnianie jej w praktyce
- Badania CX ma co dzień czyli Close the loop w praktyce Twojej organizacji
- Zarządzanie danymi i głosem klientów czyli co robić z wiedzą pozyskaną
- Wsparcie wdrożenia CEM – narzędzia i metodyki wspierające wdrożenie CEM
- Budowanie kultury organizacyjnej nastawionej na generowanie wartościowych doświadczeń klienta
Jak to wygląda w szczegółach?
Ad. 1 Badania CX ma co dzień czyli Close the loop w praktyce
- Autodiagnoza umiejętności CEMowych. Jakie mam a jakich kompetencji potrzebuję jako menedżer CX ?
- Źródła wiedzy o doświadczeniu klienta (od Insightów konsumenckich po kompleksowy VoC).
- Procesy – rodzaje analiz CXowych wewnątrz firmy.
- Jak przygotować się do badań realizowany wewnętrznie i z pomocą partnerów.
- Co i kiedy badać i mierzyć a czego nie mierzyć: przykłady, case stady uczestników.
- Zestaw badań dla Twojej organizacji – warsztat.
- Analiza wniosków z badań i wdrożenie zmian: analiza potrzeb, koszty i korzyści, harmonogram zmian, mierniki sukcesu.
Ad. 2 Zarządzanie danymi i głosem klientów czyli co robić z wiedzą pozyskaną
- Bazy danych: od gromadzenie przez współpracę z IT do wiedzy o tym co jest w bazach.
- Analiza informacji gromadzonych w firmie, rodzaje danych do analizy: Badawcze – wyniki badań. Operacyjne – wszystkie dane gromadzone w organizacji. Powiązanie metod badawczych, operacyjnych z rozwojem firmy: przykłady, wypracowanie- case study.
- Zarządzanie danymi jako narzędzie do poprawy jakości obsługi.
- Bieżące monitorowanie kluczowych wskaźników – dobre praktyki.
- Odniesienie danych do procesów, diagnoza słabych punktów.
- Budowa dashboardu zarządczego na bazie kluczowych wskaźników: dane badawcze i operacyjne, bieżąca informacja o realizacji KPI, alerty, pomiar odchylenia od celu.
Ad. 3 Projektowanie rozwiązań (Service design, Design Thinking doskonalenie procesów)
- Projektowanie docelowej mapy podróży klienta na bazie wyników przeprowadzonych analiz.
- Inne projekty poprawiające CX (upraszanie języka, poprawa UX, zmniejszenie wysiłku, samoobsługa).
- Doskonalenie procesów wewnętrznych w kierunku poprawienia doświadczenia klienta (wybrane metody, przykłady, doświadczenia, case study).
Ad. 4 Budowanie kultury organizacyjnej nastawionej na generowanie wartościowych doświadczeń klienta:
- Konsekwencje zmiany podejścia z wartości marki na wartość doświadczenia klienta.
- Jak zbudować standardy obsługi. Opracowanie i wdrożenie standardów: role, zakres, składowe, harmonogram wdrożenia.
- Kultura organizacyjna nastawiona na CX. Integracja klientocentryczności w codzienność organizacyjną.
- Pracownik, jako źródło doświadczeń klienta czyli Employee Experience w CEM.
- Cele i mierniki: jak dobrać mierniki do organizacji.
Ad.5 Wsparcie wdrożenia CEM – narzędzia i metodyki wspierające wdrożenie CEM
- Dokąd jedziemy? Zaczynamy z wizją końca (model CORP).
- Optymalizacja dotychczasowych i projektowanie nowych procesów budujących wartościowe doświadczenie.
- Mapa drogowa projektu wdrożenia CEM, czyli co nas czeka krok po kroku?
- Zarządzanie przebiegiem wdrożenia (modele wspierające wdrożenie).
- Wzmacnianie świadomości i budowanie motywacji potrzeby zmiany i zaangażowania w nią.
- Uzupełnianie kompetencji i przekraczanie ograniczeń organizacyjnych.
Warunkiem ukończenia kursu na poziomie zaawansowanym jest opracowanie Strategii CEM dla firmy uczestnika (w oparciu o przypadek jej/jego organizacji).
Wsparciem dla uczestników będą tu także (jak przy fundamentach) indywidualne konsultacje dla każdego uczestnika w wymiarze łącznym 2 godzin.
Cena szkolenia
9700 zł netto/ osoba
UWAGA. Udział w kursie, na tym poziomie jest możliwy jedynie dla osób, które ukończyły poziom Fundamenty lub zdały egzamin z wiedzy CEMowej.
- Po zgłoszeniu (przez formularz online) prześlemy Ci potwierdzenie oraz wystawimy fakturę proforma.
- Możliwa jest także płatność kartą lub przez operatora płatności online.
- Po opłaceniu faktury – wystawimy końcową fakturę na osobę prywatną lub firmę.
* Dokładamy starań by szkolenia odbyły się w zaplanowanych terminach. Zastrzegamy sobie jednak prawo do odwołania lub przesunięcia w czasie realizacji szkolenia ze względu na zbyt małą, końcową, liczbę zapisów.
Grupy zamykamy na 2 tygodnie przed terminem realizacji. Wówczas informujemy ostatecznie o realizacji szkolenia w zaplanowanym terminie.
Metody szkoleniowe
By doskonalić umiejętności i kształtować postawy stosujemy metodykę Kolba:
ĆWICZENIA – Gry i zadania. Szkolenia są zgodne z metodyką „warsztatową” (80% czasu). Ćwiczenia diagnozują i rozwijają umiejętności, a także dostarczają wiedzy z doświadczenia.
DYSKUSJE Doświadczenie z ćwiczeń jest omawiane podczas dyskusji grupowej. Uczestnicy integrują wnioski z gry lub zadania z posiadaną wiedzą z pracy. Stosowanie tych wniosków weryfikujemy w kolejnych ćwiczeniach, co przyspiesza proces uczenia się.
ODGRYWANIE RÓL Bazując na firmowych przypadkach z pracy uczestników zapewniamy szybkie wdrożenie wiedzy z ćwiczeń. Dzięki nim inspirujemy uczestników do odkrywania zupełnie nowych dla siebie sposobów postępowania w problemowych sytuacjach.
TESTY i ARKUSZE Proponujemy je jako pomocniczy materiał w ćwiczeniach lub osobne testy, które skłaniają do refleksji i autorefleksji. Materiały te po wypełnieniu zostają do dyspozycji uczestników.
SYMULACJE I VIDEOTRENING Mamy już kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z wykorzystaniem kamery i dobrze wiemy jak, pomimo lęków uczestników, wykorzystać ją do intensyfikacji procesu rozwoju umiejętności/zmiany nawyków.
ACTION PLAN. Uczestnicy na podstawie autoanalizy, a także informacji zwrotnej od trenerów oraz grupy, wyznaczają indywidualne cele rozwojowe i plany działania – wdrożenia umiejętności w praktykę.
Wykorzystanie metod uczenia dorosłych pozwala rozwijać kompetencje w ich trzech aspektach: wiedzy, zachowania i postawy.
Zgłoś udział
Wykorzystaj niezbędną wiedzę i narzędzia ProOptima
Interesuje Cię takie szkolenie dedykowane?
Zapytaj o możliwość przeprowadzenia go w Twojej firmie!