Dla kogo
Help Desk to w dosłownym tłumaczeniu „biuro pomocy”. Odpowiada za to, żeby wszelkie zgłoszenia problemów technicznych zostały przyjęte, odnotowane i rozwiązane przez właściwe osoby. Klienci najczęściej jednak narzekają na to, że w Help Desk: nikt ich nie wysłuchał, nie mogli się dodzwonić, zostali źle zrozumiani, nie mogli doczekać się odpowiedzi, nikt nie poinformował ich o rozwiązaniu sprawy itd. Lista narzekań prędko się nie kończy.
Jak profesjonalnie obsługiwać Klienta w Help Desk, by nie miał powodów do niezadowolenia?
- Wzrost świadomości specyfiki potrzeb Klientów wewnętrznych i zewnętrznych w sytuacji, gdy kontaktują się z Help Desk.
- Poznanie i uwspólnianie zasad obsługi Klienta wewnętrznego i jej znaczenia dla realizacji celów istnienia Help Desk.
- Doskonalenie umiejętności efektywnego prowadzenie rozmowy i e-korespondencji z Klientem Help Desk.
- Rozwój umiejętności radzenia sobie z emocjami własnymi i partnera rozmowy w kontaktach z Klientami wewnętrznymi czy zewnętrznymi.
- Wypracowanie zasad kierujących zachowaniem pracowników Help Desk.
- Kto dla kogo? – cele istnienia Help Desk.
- Czego oczekuje współczesny klient – i jakie to ma znaczenie dla Help Desk?
- Fundamenty skuteczności. Podstawowe zasady profesjonalnej obsługi Klienta (telefon, e-mail).
- Elementy składowe skutecznej komunikacji bezpośrednia i zdalnej w trakcie obsługi.
- Symulacja rozmów i obsługi Klienta w Help Desk – videotrening.
- Trudne sytuacje i wyzwania w obsłudze (warsztat generowania rozwiązań na podstawie sytuacji, które mogą mieć miejsce w Help Desk).
- Organizacja pracy – priorytety i reagowanie na sytuacje kryzysowe w Help Desk – standardy a możliwości.
- Zasady obsługi Klienta – workshop. Standardy obsługi Klienta w Help Desk.
- Podsumowanie szkolenia i zdefiniowanie zadania wdrożeniowego” Action Planu.
Metody szkoleniowe
By doskonalić umiejętności i kształtować postawy stosujemy metodykę Kolba:
ĆWICZENIA – Gry i zadania. Szkolenia są zgodne z metodyką „warsztatową” (80% czasu). Ćwiczenia diagnozują i rozwijają umiejętności, a także dostarczają wiedzy z doświadczenia.
DYSKUSJE Doświadczenie z ćwiczeń jest omawiane podczas dyskusji grupowej. Uczestnicy integrują wnioski z gry lub zadania z posiadaną wiedzą z pracy. Stosowanie tych wniosków weryfikujemy w kolejnych ćwiczeniach, co przyspiesza proces uczenia się.
ODGRYWANIE RÓL Bazując na firmowych przypadkach z pracy uczestników zapewniamy szybkie wdrożenie wiedzy z ćwiczeń. Dzięki nim inspirujemy uczestników do odkrywania zupełnie nowych dla siebie sposobów postępowania w problemowych sytuacjach.
TESTY i ARKUSZE Proponujemy je jako pomocniczy materiał w ćwiczeniach lub osobne testy, które skłaniają do refleksji i autorefleksji. Materiały te po wypełnieniu zostają do dyspozycji uczestników.
SYMULACJE I VIDEOTRENING Mamy już kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z wykorzystaniem kamery i dobrze wiemy jak, pomimo lęków uczestników, wykorzystać ją do intensyfikacji procesu rozwoju umiejętności/zmiany nawyków.
ACTION PLAN. Uczestnicy na podstawie autoanalizy, a także informacji zwrotnej od trenerów oraz grupy, wyznaczają indywidualne cele rozwojowe i plany działania – wdrożenia umiejętności w praktykę.
Wykorzystanie metod uczenia dorosłych pozwala rozwijać kompetencje w ich trzech aspektach: wiedzy, zachowania i postawy.