Dla kogo
Przynoszenie pracy do domu. Myślenie w pracy o niezałatwionych domowych sprawach. Zaczynanie działania w ostatniej chwili. Ścigające terminy. Nie masz czasu? Odpoczywając masz poczucie winy? Zmarnowałeś kolejny dzień? Zapominasz o czymś ważnym? Zjada Cię stres? Czy te zdania pasują do Ciebie?
Doprowadzanie zadań do końca to często największe wyzwanie w zarządzaniu sobą w czasie. Jak zapanować nad swoimi zobowiązaniami?
Narzędzia Efektywności to metody organizacji zajęć, oparte o kolekcjonowanie spraw i zarządzanie listami zadań oraz projektów. Zostały opracowane przez Davida Allena – znanego konsultanta ds. efektywnej organizacji pracy w firmach.
Celem stosowania Narzędzi Efektywności jest zwolnienie z obowiązku pamiętania o wszystkich zobowiązaniach i planach, a jednocześnie zachowanie wysokiej produktywności w pracy i życiu prywatnym.
Praktyczne warsztaty pomogą w opracowaniu indywidualnego systemu zarządzania strumieniem zadań. Podczas ćwiczeń w prosty i zrozumiały sposób pokażemy, jak można zwiększyć swoją efektywność, a przy tym osiągnąć większy spokój wewnętrzny.
- Zwiększenie produktywności uczestników – osobistej oraz zespołu, jeśli uczestnicy kierują pracą innych.
- Wykształcenie nawyków efektywnego zarządzania czasem i zwiększenie zdolności do osiągania zaplanowanych rezultatów.
- Większa satysfakcja i komfort emocjonalny w pracy.
- Zapobieganie wypaleniu zawodowemu, wynikającemu z nadmiernego stresu, spowodowanego błędami w zarządzaniu czasem.
- Lepsze wykorzystanie zasobów firmy i skuteczne osiąganie jej celów biznesowych.
- Nasze kreatywne sposoby trwonienia czasu. Syndrom „za pięć dwunasta”. Prokrastynacja.
- Indywidualna diagnoza stopnia wykorzystania czasu i organizacji pracy. Jakie są moje otwarte pętle?
- Czemu służą szkodliwe nawyki: odwlekania, obwiniania, narzekania? Prawa Murphyego i Parkinsona.
- Skuteczne Narzędzia Efektywności.
- Na czym polega pięcioetapowy proces zarządzania zadaniami (gromadzenie, analizowanie, uporządkowanie, przeglądanie, działanie).
- Skąd się bierze opór przed zmianą i jak go pokonać?
- Zarządzanie strumieniem pracy – algorytm postępowania.
- Narzędzia pracy mistrza produktywności. Czy kalendarz wystarczy?
- Tysiąc-milowa podróż zaczyna się od pierwszego kroku – jak to wszystko wdrożyć?
Adresaci szkolenia:
Szkolenie jest skierowane do osób, które chcą rozwinąć samodyscyplinę w realizacji zadań i znaleźć czas na odkładane od dawna pomysły. Pozwoli pełniej wykorzystać własne umiejętności i talenty, żeby nie zapomnieć o żadnym nowym pomyśle. Uchroni przed uczuciem chaosu i wypalenia, dzięki czemu ułatwi uporządkowanie bieżących spraw. Wpłynie także na zwiększenie efektywności pracy przez naukę dobrego planowania i koordynowania zadań w czasie.
Metody szkoleniowe
By doskonalić umiejętności i kształtować postawy stosujemy metodykę Kolba:
ĆWICZENIA – Gry i zadania. Szkolenia są zgodne z metodyką „warsztatową” (80% czasu). Ćwiczenia diagnozują i rozwijają umiejętności, a także dostarczają wiedzy z doświadczenia.
DYSKUSJE Doświadczenie z ćwiczeń jest omawiane podczas dyskusji grupowej. Uczestnicy integrują wnioski z gry lub zadania z posiadaną wiedzą z pracy. Stosowanie tych wniosków weryfikujemy w kolejnych ćwiczeniach, co przyspiesza proces uczenia się.
ODGRYWANIE RÓL Bazując na firmowych przypadkach z pracy uczestników zapewniamy szybkie wdrożenie wiedzy z ćwiczeń. Dzięki nim inspirujemy uczestników do odkrywania zupełnie nowych dla siebie sposobów postępowania w problemowych sytuacjach.
TESTY i ARKUSZE Proponujemy je jako pomocniczy materiał w ćwiczeniach lub osobne testy, które skłaniają do refleksji i autorefleksji. Materiały te po wypełnieniu zostają do dyspozycji uczestników.
SYMULACJE I VIDEOTRENING Mamy już kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z wykorzystaniem kamery i dobrze wiemy jak, pomimo lęków uczestników, wykorzystać ją do intensyfikacji procesu rozwoju umiejętności/zmiany nawyków.
ACTION PLAN. Uczestnicy na podstawie autoanalizy, a także informacji zwrotnej od trenerów oraz grupy, wyznaczają indywidualne cele rozwojowe i plany działania – wdrożenia umiejętności w praktykę.
Wykorzystanie metod uczenia dorosłych pozwala rozwijać kompetencje w ich trzech aspektach: wiedzy, zachowania i postawy.