Dla kogo
Praca Przedstawiciela Handlowego obfituje w wyzwania i dylematy. Jak poradzić sobie z nadmiernym stresem i presją przed negocjacjami z kluczowymi Klientami?
Jak „nasze” myśli kreują „nasze” relacje z kluczowymi Klientami? Jaka strategia argumentacji będzie właściwa dla prezentacji oferty? Jak przygotować spotkanie i rozmowę z Klientem, aby nie stracić właściwego celu z pola widzenia?
- Nabycie wiedzy praktycznej potrzebnej do działań Przedstawiciela Handlowego.
- Ugruntowanie stabilnego poczucia własnej wartości, wiary w siebie i pewności w roli Przedstawiciela Handlowego.
- Budowanie i wzmacnianie autorytetu Przedstawiciela Handlowego.
- Nauka radzenia sobie z emocjami w trudnych sytuacjach z kluczowymi Klientami.
- Przygotowanie do strategicznych rozmów z kluczowymi Klientami.
- Doskonalenie prowadzenia prezentacji pod hasłem „strategia biznesowa”.
- Wyćwiczenie umiejętności kreatywnej sprzedaży i jej zamykania.
- Najważniejsze zadania w kontakcie z Klientami – psychologia sprzedaży.
- Przejście z postawy pasywnej do aktywnej – to Ty inspirujesz Klienta.
- Typologia Klienta – jak rozpoznać typ Klienta podczas rozmowy.
- Traktuj Klienta tak, jak sam chciałbyś być traktowany.
- Poczucie własnej wartości jako fundament realizacji wszelkich okazji. Zależność pomiędzy wysoką samooceną i poczuciem własnej wartości a jakością spełnianej roli.
- Wpływ myślenia na wynik współpracy z kluczowymi Klientami. Które z moich wewnętrznych przekonań pomagają, a które przeszkadzają?
- Jak budować naturalny autorytet wobec Klienta?
- Jak radzić sobie z negatywnymi emocjami? Jak reagować na emocjonalny atak i szantaż?
- Rozwiązania na wyjście z impasu w konkretnych sytuacjach:
- Klient niechętny do kontaktu.
- Klient zadowolony z innego dostawcy.
- Klient, który mówi: „Mam już te produkty, jestem zatowarowana”.
- Klient „negocjator”.
- Klient niezainteresowany, nie potrzebuje.
- Klient, który mówi: „muszę to przemyśleć”.
- Klient, który mówi, że chce porównać kilka cen, zanim podejmie decyzję.
- Klient, który mówi: „Nie mam na to pieniędzy”.
- Aktywność w prezentacji – wymagać, pytać, argumentować.
- Różnica pomiędzy prezentacją a prezentacją biznesową.
- Innowacyjny sposób prezentowania istotnych tematów (udział w rynku, liczby, promocja, historia współpracy itp.).
- Co zrobić, żeby Kupiec zapamiętał twoją prezentację z pośród setek innych?
- Sukces jest przewidywalny – efektywne sposoby zamknięcia sprzedaży.
Metody szkoleniowe
By doskonalić umiejętności i kształtować postawy stosujemy metodykę Kolba:
ĆWICZENIA – Gry i zadania. Szkolenia są zgodne z metodyką „warsztatową” (80% czasu). Ćwiczenia diagnozują i rozwijają umiejętności, a także dostarczają wiedzy z doświadczenia.
DYSKUSJE Doświadczenie z ćwiczeń jest omawiane podczas dyskusji grupowej. Uczestnicy integrują wnioski z gry lub zadania z posiadaną wiedzą z pracy. Stosowanie tych wniosków weryfikujemy w kolejnych ćwiczeniach, co przyspiesza proces uczenia się.
ODGRYWANIE RÓL Bazując na firmowych przypadkach z pracy uczestników zapewniamy szybkie wdrożenie wiedzy z ćwiczeń. Dzięki nim inspirujemy uczestników do odkrywania zupełnie nowych dla siebie sposobów postępowania w problemowych sytuacjach.
TESTY i ARKUSZE Proponujemy je jako pomocniczy materiał w ćwiczeniach lub osobne testy, które skłaniają do refleksji i autorefleksji. Materiały te po wypełnieniu zostają do dyspozycji uczestników.
SYMULACJE I VIDEOTRENING Mamy już kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z wykorzystaniem kamery i dobrze wiemy jak, pomimo lęków uczestników, wykorzystać ją do intensyfikacji procesu rozwoju umiejętności/zmiany nawyków.
ACTION PLAN. Uczestnicy na podstawie autoanalizy, a także informacji zwrotnej od trenerów oraz grupy, wyznaczają indywidualne cele rozwojowe i plany działania – wdrożenia umiejętności w praktykę.
Wykorzystanie metod uczenia dorosłych pozwala rozwijać kompetencje w ich trzech aspektach: wiedzy, zachowania i postawy.